beantwoord

Mail ontvangen: "U gebruikt een 3G-toestel op ons 4G-netwerk" - Ik gebruik een 4G-ready toestel

• 10 oktober 2018
  • 12 reacties
  • 451 x bekeken

geachte forumgebruikers,

vandaag heb ik een mail van Tele2 ontvangen waarin staat dat mijn data over 6 dagen geblokkeert zal worden, omdat ik het 4G netwerk gebruik op een 3G toestel.

Mijn toestel is echter een Xiaomi Redmi 6 Pro, dit toestel beschikt gewoon over 4G (LTE) connectiviteit, wat ik ook dagelijks gebruik.

Hoe kan dit verholpen worden?

Met vriendelijke groet,
Harry
icon

Beste antwoord door Estherunlimited 10 oktober 2018, 15:47

Staat je toestel ook op de lijst van gekwalificeerde toestellen door Tele2?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge
Staat je toestel ook op de lijst van gekwalificeerde toestellen door Tele2?
Nee @Estherunlimited

Ik neem dat dat komt doordat dit toestel zeer nieuw is en uit China komt?
Reputatie 7
Badge
Het toestel is dan niet gecertificeerd helaas...

https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/
Zeer interessant, wordt deze lijst ook wel eens geupdate?
Reputatie 7
Badge +2
Zeer interessant, wordt deze lijst ook wel eens geupdate?

Zou wel moeten gebeuren, maar al lang niet geüpdatet laatste keer dat ik het gezien heb, vanuit Tele2 zelf wordt de toestel check niet via deze lijst gedaan, maar op basis van je IMEI, toestel moet voldoen aan de de ondersteuning voor banden 20 en 7, en dat moet geregistreerd staan bij GSMA.

Maar die lijst is juridisch wel van belang want je kunt niet verwachten dat consumenten gaan uitzoeken als hun toestellen aan de voorwaarden voldoen en bij de fabrikant gaan checken als de registratie bij GSMA in orde is, een lijstje met wat populaire toestellen werkt beter en is duidelijker.

Helaas als je die bericht krijgt en ze dreigen met afsluiting en je toestel staat niet vermeld in de lijst, valt weinig te proberen anders dan een andere toestel gebruiken denk ik.

Vul in ieder geval je klant gegevens in je profiel zodat een moderator kan kijken als dit een foute of terechte bericht is
Ait thanks @REN

Zal ik doen
geachte forumgebruikers,

vandaag heb ik een mail van Tele2 ontvangen waarin staat dat mijn data over 6 dagen geblokkeert zal worden, omdat ik het 4G netwerk gebruik op een 3G toestel.

Mijn toestel is echter een Xiaomi Redmi 6 Pro, dit toestel beschikt gewoon over 4G (LTE) connectiviteit, wat ik ook dagelijks gebruik.

Hoe kan dit verholpen worden?

Met vriendelijke groet,
Harry
Zelfde probleem gehad...terwijl toestel 4G ready was en instellingen goed stonden...zoals door mede forumleden vermeld stond mijn toestel er niet tussen nl de Huawei nova 3i. Dus
gebeld met Tele 2...konden gelijk zien wat voor type ik had en dat aan alle technische voorwaarden waren voldaan. Er ging iets mis bij het verzenden van de mail...en bij deze alles goed gezet. Even bellen met Tele 2 is mijn advies.

mvrgr Steven
Fijn om te horen @STC!

Ik zal even bellen
Reputatie 7
Badge +2
Kijk dat is goed nieuws.

Bellen is altijd sneller, anders de reactie van een moderator warchten, het zou me verbazen dat Xiaomi de registraties niet op orde heeft.
Reputatie 4
Badge
Hi harry_iwnt,

Op deze lijst worden alleen de meest gangbare merken opgenomen.
Als het betreffende toestel wel technisch akkoord is kan je er voor kiezen het toestel te gebruiken. Het risico is dan wel voor jou zelf.
Als het toestel daadwerkelijk onze 800 Mhz en 2600 Mhz frequentie ondersteunt (LTE band 20) en ook als dusdanig bij de GSMA bekend is, zal je geen blokkade krijgen.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Vanwege inactiviteit sluit ik deze topic.

Groetjes,

Hinke