Mag tele2 data leveren (en in rekening brengen a 1euro per mb) buiten contract om?

• 20 november 2015
  • 0 reacties
  • 169 x bekeken

Voor mijn zoon (12) heb ik in juli 2013 een Bel/SMS 100 abonnement afgesloten. Ben bewust op zoek gegaan naar een abonnement zonder data om te voorkomen dat ik met hoge datakosten zou worden geconfronteerd en dat er alleen data via WiFi afgenomen kan worden. Sinds een aantal maanden heeft mijn zoon een andere telefoon en heeft hij (onbewust?) data verbruikt a 1 euro per mb. Zonder enige waarschuwing zijn de hoge bedragen in 1 x afgeschreven van mijn rekening.
Ik stel mij op het standpunt dat er geen contract is voor datagebruik en dat Tele2 dit dus ook niet had moeten leveren ondanks dat dit technisch wel mogelijk bleek en wellicht zelfs door mijn eigen zoon is geactiveerd. Ook uit de Algemene voorwaarden van destijds kan ik niet afleiden dat Tele2 deze kosten wel in rekening mag brengen. Als het er al staat, dan is het voor een consument niet ondubbelzinnig uit de tekst te halen...
Ben al maanden met Tele2 in de weer om hier een antwoord op te krijgen. Een fatsoenlijke discussie opzetten is niet mogelijk. Alle mailtjes worden verzonden vanuit een norepley adres. Telefonisch contact verloopt al net zo lastig. Men begrijpt me wel, maar kan er niets aan doen.
Heeft iemand een tip voor mij. Of Tele2 nomineren voor de paarse krokodil-award?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.