beantwoord

Maandelijks opzegbare sim-only na half jaar pas op te zeggen

• 12 april 2015
  • 39 reacties
  • 2088 x bekeken

Beste Tele2,

Ik heb in januari een maandelijks opzegbaar sim-only abonnement bij jullie afgesloten. Nu wil ik dat abonnement verlengen, door een abonnement met telefoon te nemen. Maar dan kom ik er achter dat ik pas in juli kan verlengen. Ik heb niet voor niks een maandelijks opzegbaar abonnement genomen. Daarbij stond ook "Bij ons zit je niet vast aan een 1 of 2 jarig contract". Maar nu zit ik er dus wel een half jaar aan vast?

Vriendelijke groeten,
Sander
icon

Beste antwoord door Su van Tele2 13 april 2015, 12:16

Hoi Sander!

Allereerst wil ik je verwelkomen op ons forum! Wanneer je een Sim-only bij ons hebt afgenomen, kan je pas na 6 maanden een abonnement met toestel afsluiten. Helaas kan ik dit niet voor je veranderen. Opzeggen kan je wel gewoon maandelijks doen. Mocht ik je nog ergens anders mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Su Ling
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

39 reacties

Als je een SIM only in januari hebt afgesloten heb je inderdaad maar 1 maand opzegtermijn. Hoe ben je geïnformeerd dat dit pas per 1 juli kan?
Door bij Verleng nu online mijn telefoonnummer (en een code) in te voeren en vervolgens een sms-code. Toen kreeg ik de mededeling dat ik pas vanaf 4 juli kan verlengen.
Dat moet een fout zijn. Je kunt het beste even wachten op een moderator, of bellen met de helpdesk.
Oke, dan ga ik dat doen. Hartelijk dank voor je snelle reacties!
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Sander!

Allereerst wil ik je verwelkomen op ons forum! Wanneer je een Sim-only bij ons hebt afgenomen, kan je pas na 6 maanden een abonnement met toestel afsluiten. Helaas kan ik dit niet voor je veranderen. Opzeggen kan je wel gewoon maandelijks doen. Mocht ik je nog ergens anders mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Su Ling
Reputatie 7
Badge +5
@Siebel, lees je even mee met Su-Ling.
Niks fout, HET SYSTEEM zegt dat het zo is.
Liever een klant kwijt dan aan je binden met een 1>2 jarig contract.

Volgens mij kun je altijd nog je Sim-only opzeggen en dan een abbo met phone aangaan.
Je hebt dan immers geen contract meer, of mag je de eerste 6 maanden ná klant geweest te zijn geen klant meer worden ?
Hoe dat zit met nummerbehoud is ook wel iets op te bedenken.
Dat is mooi van Tele2 toch?
Na een maand mag je je Sim only opzeggen en MOET je overstappen naar betere provider....
Kijk dat is service......

We houden contact!
Badge +5
Wat is dat nou weer voor idiote regel? Ja ik wil klant worden met toestel! Rot op, kom over 6 maanden maar terug? :?
Wat is dat nou weer voor idiote regel? Ja ik wil klant worden met toestel! Rot op, kom over 6 maanden maar terug? :?

Ja Bas zoiets noem je bedenktijd! :D
Volgens mij zitten we in Bananasplit?
Su Ling heeft haar antwoord meteen gemarkeerd, dus topic beantwoord, geen tegenspraak meer svp.
Badge +5
Nou Sander, wegwezen dan maar, ze willen je niet joh 😃
Ik kan dus wel nu opzeggen (met een maand opzegtermijn), maar niet nu verlengen?

En als ik opzeg kan ik wel weer een nieuw abonnement (met telefoon) afsluiten? Maar dan betaal ik natuurlijk zeker wel weer aansluitkosten?

Jullie willen toch je klanten houden of niet? Zo jaag je ze behoorlijk weg...
Ik kan dus wel nu opzeggen (met een maand opzegtermijn), maar niet nu verlengen?

En als ik opzeg kan ik wel weer een nieuw abonnement (met telefoon) afsluiten? Maar dan betaal ik natuurlijk zeker wel weer aansluitkosten?

Jullie willen toch je klanten houden of niet? Zo jaag je ze behoorlijk weg...

Hoi Sander,

Volgens mij stamt dit nog uit de tijd dat er geen maandelijks opzegbare sim only abonnementen waren.
Er waren alleen 1 of 2 jarige abonnementen.
Als je dan je contract wilde wijzigen naar abonnement met toestel moest je minimaal 6 facturen betaald hebben voor er iets gewijzigd kon worden.
Het is natuurlijk heel raar dat dit bij een maandelijks opzegbaar contract nog steeds van kracht zou zijn.
Wat betreft de aansluitkosten?
Dat weet ik niet maar zou kunnen als je nu een nieuw abonnement zou aanschaffen met ander nummer....
Heel vreemd dit!
Reputatie 7
Badge +5
Ik kan dus wel nu opzeggen (met een maand opzegtermijn),
X Ja
maar niet nu verlengen?
X Nee
En als ik opzeg kan ik wel weer een nieuw abonnement (met telefoon) afsluiten?
X Nee, pas ná je einddatum
Maar dan betaal ik natuurlijk zeker wel weer aansluitkosten?
X Ja
Jullie willen toch je klanten houden of niet?
X Ja
Zo jaag je ze behoorlijk weg...
Hoezo ?
Dan moet het nu toch gewoon zo kunnen zijn dat ik verleng met een abonnement met telefoon, zonder dat ik tot juli moet wachten?

Hoezo moet ik wachten tot de einddatum als ik opzeg? Dan heb ik toch helemaal geen contract meer?
Reputatie 7
Badge +5
Nee, voor je een ander abonnement kan aanvragen.

Wees gerust, Su-Ling heeft gewoon een ongelooflijke blunder gemaakt.
Haar collega buiten dienst Siebel had er al op gewezen dat er een fout (in het systeem?) zat.
Helaas worden er nogal eens ondoordachte antwoorden gegeven door niet te (willen) lezen.
Ja, dat bedoel ik ook. Maar waarom kan dat niet eerder? Ik heb toch geen contract meer met Tele2 dan?

Tele2, hoe kunnen we dit oplossen zodat ik nu kan verlengen met een abonnement met telefoon, en dat ik dus niet mijn contract met jullie opzeg, maar dat ik me zelfs voor 2 jaar aan jullie verbind?
Hoi Sander,

Sorry, mijn fout. Ik heb 2 systemen door elkaar gehaald, in de huidige klant systemen is het inderdaad pas mogelijk na 6 maanden te verlengen. Het is een vervelende situatie voor klanten die hier nu last van hebben, maar door een limitering in de huidige systemen niet omzeilt kan worden.
Badge +5
Ik zou er nog maar eens goed over nadenken of je je wel 2 jaar aan hun wilt verbinden. Dit is nog maar het begin van een hele lange reeks eigenaardigheden die je bij geen één andere provider tegenkomt.
Ik zou er nog maar eens goed over nadenken of je je wel 2 jaar aan hun wilt verbinden. Dit is nog maar het begin van een hele lange reeks eigenaardigheden die je bij geen één andere provider tegenkomt.

Dat huidige klanten systeem roept meteen weer een aantal vragen op.
Verlengen kan niet omdat er nieuw klantsysteem is?
Zijkant van 4G of zo?

Heel raar.
Reputatie 4
Badge +2
  • Ik zou zeggen bel even lekker naar 0800-1602, zeg dat je je abonnement wilt verlengen en met toestel (hiermee maakt Tele2 dus meer omzet 🆒).
  • Als ze zeggen dat dit niet kan zeg je dat je wilt opzeggen en daarna direct een nieuw contract met toestel wilt afsluiten.
  • Kan dit ook niet :? (sta ik niet van te kijken). Geef dan aan dat je wilt opzeggen en per direct zal overstappen naar een provider die wel klanten een service wilt aanbieden (en hier dus in vergelijking met een sim only meer omzet op kan genereren aangezien je een toestel erbij leased!)

Good luck en met minder nemen we geen genoegen.
@Karin

Verlengen kan niet omdat er nieuw klantsysteem is?

Nee, heeft daar niets mee te maken. Zoals genoemd in een ander topic, is Tele2 ruim 2 jaar geleden begonnen met een complete nieuwe provider op te te bouwen, naast de huidige operatie. In de nieuwe omgeving zijn zeer veel verbeteringen doorgevoerd, ook veel feedback van dit forum is daarin meegenomen. Daardoor kunnen in de nieuwe systemen een aantal dingen wel, die in de oude omgeving niet kunnen. Dit is nog een reden waarom Tele2 mensen zo snel mogelijk over wilt zetten van de oude 3G omgeving, naar de nieuwe 4G omgeving.
Ja tuurlijk er zullen vast veel verbeteringen zijn en Tele2 wil zo snel mogelijk de mensen omzetten. Je begint over een systeem waarin het niet mogelijk is een maandcontract om te zetten naar een 2 jarig contract maar uiteraard Siebel jij vind dat een verbetering. Ik heb het vermoeden dat Tele2 wil voorkomen dat mensen het geweldige 4G een maand uitproberen en alsnog opstappen . Denk dat ze liever in versneld tempo de klant meteen zo snel mogelijk 2 jaar aan zich binden. Ik kijk er niet meer eens meer van op dat jij dit soort onzin weer verdedigt.
Ik zal het wat duidelijker voor je neerzetten Karin:

* Oude systeem, kan alleen verlengen na 6 maanden

* Nieuw systeem: Heeft veel verbeteringen
Reputatie 4
Badge +2
Ik zal het wat duidelijker voor je neerzetten Karin:

* Oude systeem, kan alleen verlengen na 6 maanden

* Nieuw systeem: Heeft veel verbeteringen

Bijdehand vraagje, kunnen supervisors/managers/teamleiders dan geen uitzonderingen toevoegen/hebben zij geen speciale permissies om dan van deze verplichte 6 maanden af te wijken? Sorry maar als dit niet kan is het wel een slecht (OUD) systeem. 😳
Hoi ItsNaud,

Er is een reden dat ikzelf en mijn collega's zeer enthousiast zijn over de nieuwe systemen... :P
Helaas is het meer dan een speciale permissie toevoegen in de oude systemen.