vraag

Maandelijks opzegbaar nummer behoud

• 7 maart 2019
  • 5 reacties
  • 173 x bekeken

Ik heb momenteel een maandelijks opzegbaar abbonement waar ik 2 maanden in zit. Nu heb ik begrepen dat ik minimaal 4 maanden moet afbetalen om nummerbehoud aan te kunnen vragen.
Ik heb onlangs ook de Galaxy S10 gepreordered met een nieuw maandelijks opzegbaar abbonement en dus ook een nieuw nummer.

Is het mogelijk om over 2 maanden, nadat ik dus mijn huidige abbonement het minimale heb afbetaald, om dan toch mijn huidige nummer over te zetten op dat nieuwe abbonement dus wanneer dat nieuwe abbonement al 2 maanden bezig is (en ik 2 maanden dubbel betaal)?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De eenvoud is:
Maandelijks opzegbaar abonnement kun je elke maand opzeggen of na 4 maanden verlengen naar een abonnement met toestel.
Je hebt inmiddels een nieuwe order geplaats voor een 2e abonnement. Daar krijg je een nieuw nummer voor. Daar kun je niet achteraf direct andere Tele2 nummer heen porteren.
Je zou wel het eerste abonnement kunnen onderbrengen bij een prepaid kaart van een andere provider. En dan weer laten inporteren op jouw 2e abonnement. (zodra deze actief is geworden)
De eenvoud is:
Maandelijks opzegbaar abonnement kun je elke maand opzeggen of na 4 maanden verlengen naar een abonnement met toestel.
Je hebt inmiddels een nieuwe order geplaats voor een 2e abonnement. Daar krijg je een nieuw nummer voor. Daar kun je niet achteraf direct andere Tele2 nummer heen porteren.
Je zou wel het eerste abonnement kunnen onderbrengen bij een prepaid kaart van een andere provider. En dan weer laten inporteren op jouw 2e abonnement. (zodra deze actief is geworden)

Dus ik moet per se mijn eerste abbonement over laten nemen door een andere provider + nummerbehoud. Waarna ik wel nummerbehoud kan aanvragen op het 2e,op dat moment al lopende, abbonement waardoor ik met de inhoud van het 2e abbonement zit en het nummer van mijn eerste abbonement?
Reputatie 3
Badge
Hi VincentRa, bij een maandelijks opzegbaar abonnement moet je abonnement minstens vier maanden actief zijn voor je het kunt verlengen met een abonnement met nieuw toestel.
Daar komt bij dat het 'overzetten' van het huidig Tele2 nummer naar je nieuwe abonnement (dus zeg maar intern nummerbehoud) niet mogelijk is.

Je zou dan eventueel de nieuwe bestelling kunnen annuleren en je huidig abonnement verlengen dan houd je je eigen nummer maar dat kan alleen wanneer dat abonnement dus minsten vier maanden actief is. Ik vermoed dat dit geen optie voor je is in verband met de pre order van de S10 ?

En inderdaad kun je met het nummer dat je graag wilt houden wel overstappen naar een andere provider en dan 'achteraf nummerbehoud' aanvragen bij het tweede Tele2 abonnement met het nieuwe nummer. Dat laat je dan vervangen door het eerste nummer. Snap je het nog?

Gr, Bernadet
Hi Bernadet, Ik volg het nog ja 🙂 en dan is alles duidelijk nu! Bedankt voor de reacties.
Reputatie 3
Badge
Vanwege de inactiviteit zal ik dit topic sluiten. Heb je nog vragen dan kun je een nieuw topic openen. 

Fijne dag!