beantwoord

Maandelijks opzegbaar contract, maar kan niet verlengen...

Beste ...,

Ik heb 28 juli jl. een maandelijks opzegbaar contract afgesloten. Het gaat om een 5GB + 100Bel/sms voor €15 per maand. Daarbij heb ik een toestel besteld, dat ik direct in één keer heb afbetaald.

Nu wil ik graag gebruikmaken van de aanbieding op de 10GB bundel, voor €14 ipv €16. Ik wil daarom mijn contract verlengen, maar dat gaat niet via MijnTele2.

Ik heb de klantenservice gebeld en zij konden mij ook niet helpen, omdat het contract 24 maanden zou duren, volgens hen. Ik betaal echter wel degelijk €15 in de maand, en in het contract dat ik via de mail heb ontvangen staat dat de 'contractduur van de Dienst' 0 maanden is. De contractduur van het toestelkrediet is wel 24 maanden. Is de laatstgenoemde contractduur wellicht wat de medewerkers van de klantenservice zien?

Aangezien ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb, zou ik op elk gewenst moment moeten kunnen verlengen, toch? Hoe moet ik dit oplossen?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Groet,

Erwin

icon Beste antwoord door Erwin1411 18 september 2017, 21:36

Beste @Jurrien van Tele2,

Ik log net in op MijnTele2 en ik zie de optie staan om te verlengen!

Het heeft even geduurd, maar de einddatum van het contract is aangepast naar 15-09-2017, waardoor de mogelijkheid om te verlengen open kwam te staan! Ik heb direct verlengd met het door mij gewenste abonnement met 10 GB + 100 bel/sms + maandelijks opzegbaar voor €16,- per maand.

Ik wil je heel erg bedanken voor de hulp die je mij de afgelopen maand hebt geboden. Ik ben blij dat jij me op dit forum kon helpen, want ik had de hoop bij de telefonische klantenservice al opgegeven. Daarom prijs ik ook het forum zelf.

Ik zal deze reactie als 'Beste antwoord' opgeven, omdat er verder toch geen 'antwoord' is. Wat mij betreft kan het topic hierbij gesloten worden.

Nogmaals mijn dank.

Met vriendelijke groet,

Erwin

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 Reacties

Volgens mij kan je met een maandelijks opzegbaar contract alleen op elk moment opzeggen. verlengen zal dan niet kunnen.

Je kan wel je huidige abbonnement opzeggen en een nieuwe afsluiten. Je zal dan wel weer de aansluitkosten a 30 euro moeten betalen en je telefoonnummer kan je waarschijnlijk niet meenemen.
Reputatie 4
Badge +4
Even voor de duidelijkheid. Je hebt her toestel in 1 keer betaald, dus zijn de 24 toesteltermijnen 0 euro per maand?
eric schreef:

Even voor de duidelijkheid. Je hebt her toestel in 1 keer betaald, dus zijn de 24 toesteltermijnen 0 euro per maand?

Dat is inderdaad het geval
RVDK schreef:

Volgens mij kan je met een maandelijks opzegbaar contract alleen op elk moment opzeggen. verlengen zal dan niet kunnen.

Je kan wel je huidige abbonnement opzeggen en een nieuwe afsluiten. Je zal dan wel weer de aansluitkosten a 30 euro moeten betalen en je telefoonnummer kan je waarschijnlijk niet meenemen.

Ik heb al eerder een maandelijks opzegbaar abonnement gehad, toen kon ik wel op ieder moment verlengen.
Reputatie 4
Badge +4
Was toen waarschijnlijk een sim only. En nu is het met toestel. Ik denk dat een moderator dit binnenkort oppakt en een trouble ticket voor je zal maken om intern uit te laten zoeken.
Reputatie 1
Badge
Hallo Erwin1411,

Als ik het goed begrijp had je een Sim Only voor 0 maanden en heb je die verlengd naar een abonnement met toestel wat je in één keer afbetaald hebt. De prijs die je noemt komt inderdaad overeen met kosten voor maandelijks opzegbare bundels.
Ik wil graag met je meekijken naar de reden dat je in Mijn Tele2 geen optie hebt om te kunnen verlengen. Zou je daarvoor een Privébericht naar Jurrien willen sturen met je volledige adres en geboortedatum?

Groetjes Jurrien
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor je privébericht en je gegevens Erwin1411.
Ik heb bij je account gekeken en zag daar inderdaad ook een einddatum in 2019. Mijn mening is ook dat dit niet klopt, ik heb daarom het verzoek ingediend om de einddatum aan te laten passen. Dit ligt momenteel bij een andere afdeling, zij zullen het laten weten wanneer het aangepast is en je dus kunt gaan verlengen met een nieuw contract.

Groetjes Jurrien
Jurrien van Tele2 schreef:

Bedankt voor je privébericht en je gegevens Erwin1411.
Ik heb bij je account gekeken en zag daar inderdaad ook een einddatum in 2019. Mijn mening is ook dat dit niet klopt, ik heb daarom het verzoek ingediend om de einddatum aan te laten passen. Dit ligt momenteel bij een andere afdeling, zij zullen het laten weten wanneer het aangepast is en je dus kunt gaan verlengen met een nieuw contract.

Groetjes Jurrien

Bedankt! Hoe lang denk je dat dit zou kunnen duren?
Erwin1411, ik heb hetzelfde geval: verlengd met maandelijks opzegbaar abonnement in combinatie met een telefoon die ik direct ineens heb betaald. In het contract staat als contractduur 0 maanden, met een einddatum 24 maanden na de verlenging. Die einddatum staat ook in de app. Blijkbaar ziet het Tele2 systeem een direct betaalde telefoon als een contract van 24 maanden met 24 maal toestelkosten van 0 euro. Hierdoor "blokkeert" de mogelijkheid om je maandelijkse abonnement te verlengen binnen 24 maanden. Onhandig dat Tele2 dit zo doet.
arnzzz schreef:

Erwin1411, ik heb hetzelfde geval: verlengd met maandelijks opzegbaar abonnement in combinatie met een telefoon die ik direct ineens heb betaald. In het contract staat als contractduur 0 maanden, met een einddatum 24 maanden na de verlenging. Die einddatum staat ook in de app. Blijkbaar ziet het Tele2 systeem een direct betaalde telefoon als een contract van 24 maanden met 24 maal toestelkosten van 0 euro. Hierdoor "blokkeert" de mogelijkheid om je maandelijkse abonnement te verlengen binnen 24 maanden. Onhandig dat Tele2 dit zo doet.

Exact, ik kan me vinden in alles wat je hier typt. Hoop dat ze het snel kunnen fixen...
Reputatie 1
Badge
Goeiemorgen Erwin1411,

Dit zal binnen drie werkdagen worden aangepast.

Fijne dag!
Jurrien
Hoi @Jurrien van Tele2,

Het is nu drie werkdagen verder en ik heb nog steeds niet de mogelijkheid om te verlengen.

Hoe nu verder?

Groet,

Erwin
Ik geloof dat ik geen reactie krijg van Jurrien. Zou een andere moderator dit topic willen oppakken?
Reputatie 1
Badge
Hallo Erwin,

Mijn excuses voor de late reactie. Ik ben even afwezig geweest. Ik zie dat de einddatum nog niet aangepast is, ondanks dat de termijn hiervoor inmiddels verstreken is.
Er is een bericht achteraan gestuurd met het verzoek dit z.s.m. te doen. Ik hoop je later deze week te kunnen laten weten dat het opgelost is!

Groetjes Jurrien
Hoi @Jurrien van Tele2,

Fijn dat je weer terug bent op dit topic.

Zoals ik in mijn topic heb vermeld, wil ik graag gebruikmaken van de tijdelijke korting op de 10GB-bundel. Gezien het feit dat de fout, die ik halverwege augustus bij Tele2 heb aangegeven, nog steeds niet is verholpen, vrees ik dat die aanbieding tegen de tijd dat de fout wél is verholpen, is verlopen.

Daarvoor kan ik twee mogelijke oplossingen bedenken:
1. De fout is opgelost, zodat ik voor het einde van de aanbieding kan gaan verlengen naar de 10GB-bundel
2. Ik krijg nadat de fout is opgelost een persoonlijke aanbieding waarbij ik de 10GB-bundel voor de aanbiedingsprijs alsnog kan aanschaffen.
Het zou m.i. niet eerlijk zijn als ik door een fout van Tele2 een hogere prijs moet betalen, toch? Kan je mij garanderen dat één van bovenstaande oplossingen zal worden uitgevoerd?

Tot welke datum is die aanbieding eigenlijk geldig?

Groet,

Erwin
Reputatie 1
Badge
Hallo Erwin,

De aanbieding loopt tot en met 19 september, nog een paar dagen dus. Het is begrijpelijk dat je links om of rechts om duidelijkheid wil. En dat kan ik je garanderen. Morgen kan ik opnieuw mijn collega's bereiken van de afdeling waar het in behandeling is, uiteraard breng ik je op de hoogte van de uitslag.
Als het niet opgelost is voor de 19e en de actie verlopen is zullen we ervoor zorgen dat je (zodra mogelijk) niet meer gaat betalen dan dat je nu zou doen voor dit abonnement.

Groetjes Jurrien
Jurrien van Tele2 schreef:

Morgen kan ik opnieuw mijn collega's bereiken van de afdeling waar het in behandeling is, uiteraard breng ik je op de hoogte van de uitslag.

@Jurrien van Tele2, is het gelukt?
Reputatie 1
Badge
Hoi Erwin,

Het is nog niet gelukt, het probleem is hardnekkiger dan was ingeschat. De eerste stappen zijn gezet om de einddatum van het abonnement aan te passen maar nu lijkt het mis te gaan idt correct op te slaan. Ik heb er zojuist nog eens achteraan gezeten en er wordt nog aan gewerkt. Of dit voor morgen gaat lukken kan ik niet garanderen.
De voortgang hou ik goed in het gaten zodat er direct actie ondernomen kan worden wanneer het rond is.

Groetjes Jurrien
Beste @Jurrien van Tele2,

Ik log net in op MijnTele2 en ik zie de optie staan om te verlengen!

Het heeft even geduurd, maar de einddatum van het contract is aangepast naar 15-09-2017, waardoor de mogelijkheid om te verlengen open kwam te staan! Ik heb direct verlengd met het door mij gewenste abonnement met 10 GB + 100 bel/sms + maandelijks opzegbaar voor €16,- per maand.

Ik wil je heel erg bedanken voor de hulp die je mij de afgelopen maand hebt geboden. Ik ben blij dat jij me op dit forum kon helpen, want ik had de hoop bij de telefonische klantenservice al opgegeven. Daarom prijs ik ook het forum zelf.

Ik zal deze reactie als 'Beste antwoord' opgeven, omdat er verder toch geen 'antwoord' is. Wat mij betreft kan het topic hierbij gesloten worden.

Nogmaals mijn dank.

Met vriendelijke groet,

Erwin
Reputatie 1
Badge
Hi Erwin! Hier ben ik ook heel erg blij mee 😃
Het heeft echt even wat voeten in de aarde gehad en was ook best even spannend zo op de rand van de actie.. Heel leuk dat je dit bericht hebt geplaatst en blij bent met de opties die we je hier bieden. Mochten we je in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen dan kun je op ons rekenen. Dit topic zal ik hierbij dan ook sluiten. Fijne dag verder!

Groetjes Jurrien