De medewerker van de klantenservice gaf daarbij aan dat ik pas kan opzeggen na de respijtperiode (na ontvangst van de eerste factuur), omdat zij op dit moment geen opzegging kan verwerken in het systeem. Daarmee ben ik gezien de opzegtermijn gebonden aan een abonnementsperiode van minstens 2 maanden. Dit komt niet overeen met de informatie die op de website vermeld staat. Bovendien is dit in het chat-contact dat ik voorafgaand aan het afsluiten van het abonnement hierover heb gehad met de klantenservice, ook niet benoemd.
Ik zou dan ook graag zien dat mijn abonnement na de eerste maand niet automatisch doorloopt. Ik hoop dat een moderator mij via deze weg wel hiermee kan helpen
Beste antwoord door Malamute
Hallo K1987,
Hier kan je online opzeggen:
https://belmeterug.tele2.nl/afmelden/?product=mobile&source=FORM
Zoals ik het lees in de FAQ geldt die opzegtermijn van 1 maand niet, zie onderstreepte gedeelte.
Anders zou de minimale looptijd toch ook nooit precies 1 maand kunnen zijn.
Van de klantenservice FAQ:
Wanneer kan ik mijn abonnement opzeggen?
Voor maandelijks opzegbare abonnementen en abonnementen met een looptijd van 24 maanden gelden verschillende regels.
Maandelijks opzegbaar
Je kunt altijd opzeggen. Deze verandering wordt de eerstvolgende maand doorgevoerd. De minimale looptijd van het abonnement is 1 maand.
Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement met toestel? Dan moet je het restbedrag van het toestelkrediet in een keer aflossen. Dit gebeurt standaard op de eerstvolgende factuur. Bel met onze klantenservice, hier kunnen ze uitleggen welke consequenties er zijn.
Abonnement met bepaalde looptijd
Je kunt je abonnement altijd opzeggen, maar deze verandering wordt pas aan het einde van je contractduur doorgevoerd. De opzegtermijn is een maand
Bekijk origineel bericht
Hier kan je online opzeggen:
https://belmeterug.tele2.nl/afmelden/?product=mobile&source=FORM
Zoals ik het lees in de FAQ geldt die opzegtermijn van 1 maand niet, zie onderstreepte gedeelte.
Anders zou de minimale looptijd toch ook nooit precies 1 maand kunnen zijn.
Van de klantenservice FAQ:
Wanneer kan ik mijn abonnement opzeggen?
Voor maandelijks opzegbare abonnementen en abonnementen met een looptijd van 24 maanden gelden verschillende regels.
Maandelijks opzegbaar
Je kunt altijd opzeggen. Deze verandering wordt de eerstvolgende maand doorgevoerd. De minimale looptijd van het abonnement is 1 maand.
Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement met toestel? Dan moet je het restbedrag van het toestelkrediet in een keer aflossen. Dit gebeurt standaard op de eerstvolgende factuur. Bel met onze klantenservice, hier kunnen ze uitleggen welke consequenties er zijn.
Abonnement met bepaalde looptijd
Je kunt je abonnement altijd opzeggen, maar deze verandering wordt pas aan het einde van je contractduur doorgevoerd. De opzegtermijn is een maand