beantwoord

Maandelijks opzegbaar abonnement opzeggen na eerste maand

• 3 september 2019
  • 5 reacties
  • 184 x bekeken

Ik heb twee dagen geleden een sim-only, maandelijks opzegbaar, abonnement afgesloten. Ik heb dit abonnement specifiek afgesloten omdat ik een tijdelijk abonnement wil hebben voor 1 maand. Gezien de 1 maand opzegtermijn heb ik vandaag direct telefonisch contact opgenomen met de klantenservice om het abonnement op te zeggen en te zorgen dat het abonnement na de eerste maand niet automatisch doorloopt.

De medewerker van de klantenservice gaf daarbij aan dat ik pas kan opzeggen na de respijtperiode (na ontvangst van de eerste factuur), omdat zij op dit moment geen opzegging kan verwerken in het systeem. Daarmee ben ik gezien de opzegtermijn gebonden aan een abonnementsperiode van minstens 2 maanden. Dit komt niet overeen met de informatie die op de website vermeld staat. Bovendien is dit in het chat-contact dat ik voorafgaand aan het afsluiten van het abonnement hierover heb gehad met de klantenservice, ook niet benoemd.

Ik zou dan ook graag zien dat mijn abonnement na de eerste maand niet automatisch doorloopt. Ik hoop dat een moderator mij via deze weg wel hiermee kan helpen
icon

Beste antwoord door Malamute 3 september 2019, 15:52

Hallo K1987,

Hier kan je online opzeggen:
https://belmeterug.tele2.nl/afmelden/?product=mobile&source=FORM

Zoals ik het lees in de FAQ geldt die opzegtermijn van 1 maand niet, zie onderstreepte gedeelte.
Anders zou de minimale looptijd toch ook nooit precies 1 maand kunnen zijn.

Van de klantenservice FAQ:

Wanneer kan ik mijn abonnement opzeggen?
Voor maandelijks opzegbare abonnementen en abonnementen met een looptijd van 24 maanden gelden verschillende regels.
Maandelijks opzegbaar
Je kunt altijd opzeggen. Deze verandering wordt de eerstvolgende maand doorgevoerd. De minimale looptijd van het abonnement is 1 maand.
Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement met toestel? Dan moet je het restbedrag van het toestelkrediet in een keer aflossen. Dit gebeurt standaard op de eerstvolgende factuur. Bel met onze klantenservice, hier kunnen ze uitleggen welke consequenties er zijn.
Abonnement met bepaalde looptijd
Je kunt je abonnement altijd opzeggen, maar deze verandering wordt pas aan het einde van je contractduur doorgevoerd. De opzegtermijn is een maand
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hallo K1987,

Hier kan je online opzeggen:
https://belmeterug.tele2.nl/afmelden/?product=mobile&source=FORM

Zoals ik het lees in de FAQ geldt die opzegtermijn van 1 maand niet, zie onderstreepte gedeelte.
Anders zou de minimale looptijd toch ook nooit precies 1 maand kunnen zijn.

Van de klantenservice FAQ:

Wanneer kan ik mijn abonnement opzeggen?
Voor maandelijks opzegbare abonnementen en abonnementen met een looptijd van 24 maanden gelden verschillende regels.
Maandelijks opzegbaar
Je kunt altijd opzeggen. Deze verandering wordt de eerstvolgende maand doorgevoerd. De minimale looptijd van het abonnement is 1 maand.
Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement met toestel? Dan moet je het restbedrag van het toestelkrediet in een keer aflossen. Dit gebeurt standaard op de eerstvolgende factuur. Bel met onze klantenservice, hier kunnen ze uitleggen welke consequenties er zijn.
Abonnement met bepaalde looptijd
Je kunt je abonnement altijd opzeggen, maar deze verandering wordt pas aan het einde van je contractduur doorgevoerd. De opzegtermijn is een maand
Reputatie 3
Badge
Hi,

Een maandelijks abonnement is maandelijks op te zeggen of te wijzigen. Dit staat hier ook aangegeven.

Mijn excuses voor de foutieve informatie. Helaas kan ik via het forum niet zelf een opzegging voor je doorvoeren 🙁

Gr, Bernadet
Hi,

Een maandelijks abonnement is maandelijks op te zeggen of te wijzigen. Dit staat hier ook aangegeven.

Mijn excuses voor de foutieve informatie. Helaas kan ik via het forum niet zelf een opzegging voor je doorvoeren 🙁

Gr, Bernadet

Dag Bernadet,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat het abonnement maandelijks is op te zeggen, want daarom heb ik het abonnement aangeschaft. Bedoel je te zeggen, zoals Malamute aangeeft, dat er voor het maandelijks opzegbare abonnement geen opzegtermijn van 1 maand is? En dat dus bij opzeggen "direct" (na afloop van de reeds gestarte maand) het abonnement beëindigd wordt?

Groet
Reputatie 3
Badge
Hi,

ik bedoel dat wanneer je bijvoorbeeld op 1 september een maandelijks opzegbaar simonly abonnement hebt besteld en je geeft op bijvoorbeeld 3 september een opzegging door, je abonnement 3 oktober stopt.

Wanneer je moet wachten tot dat er een nota opgemaakt is, zou het niet maandelijks opzegbaar zijn. Ik denk dat er iemand een vergissing heeft gemaakt bij de afdeling Opzeggingen. Sorry
Reputatie 3
Badge
Omdat ik geen reactie heb gekregen, vermoed ik dat je geen vragen meer hebt en sluit ik dit topic.
Heb je nog wel vragen? Dan kun je een nieuw topic starten.

Gr, Bernadet