beantwoord

Maandelijks bedrag klopt niet

• 15 mei 2016
  • 9 reacties
  • 218 x bekeken

Beste Tele2,

Een aantal maanden voordat mijn abonnement afliep, kreeg ik al melding dat ik mijn abonnement kon verlengen of een nieuwe kon aanvragen. Ik heb gekozen voor het verlengen bij jullie (gezien het feit ik de deal via studentmobiel kreeg en tevreden ben over de diensten). Ik heb gekozen om toen een deal te nemen van 10 euro per maand (jaarcontract) met 100 bel/sms en 1000 mb internet. Nu kijk ik bij mijn factuur wat ik moet betalen voor april (want het abonnement ging op 21 april in) en daar staat dat ik 18 euro moet betalen. Dit blijkt ook mijn nieuwe maandelijkse bedrag te zijn, want ik ben niet over mijn bundel heen gegaan. Ik heb bewijs in mijn email staan dat ik 10 euro moet betalen voor de bundel. Ik vraag me dus echt af wat er fout is gegaan. Ik denk dat jullie ook wel begrijpen dat 18 euro wel een beetje erg duur is voor een abonnement waar geen telefoon bij zit.

Met vriendelijke groet Alicia Rens
icon

Beste antwoord door rew 16 mei 2016, 16:04

Maar Jan, dan zou het bedrag toch TUSSEN het oude en het nieuwe bedrag uit moeten komen? Voor zover ik het begrijp was het oude abbonnement ook onder de 18 euro....

Ah! wacht! Alicia zegt nu dat haar oude abbonnement 22 euro was! Dan klopt het precies! Twee derde van de maand 22 euro is 14.66 en 1 derde van de maand 10 euro is 3.33, samen precies 18 euro.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

is dit de eerste factuur? kan zijn dat er 8euro administratiekosten bij zitten.
Mag ik zeggen dat ik dat een beetje flauw zou vinden? Bij het opstarten van een abbonnement zijn er kosten als "sim kaart versturen" en "klantenservice omdat er weer eens iets niet werkt" (al dan niet liggend aan de klant/tele2).

Maar bij het verlengen heb je over het algemeen als provider erg weinig kosten. Sterker nog, er wordt meestal een "bijvers" korting gegeven. Ik krijg op bovenstaand abonnement 1 euro korting.... Maar mag wel 10 euro aansluitkosten betalen. Dooie mus!
Reputatie 7
Badge +4
Bij verlengen komen er geen aansluitkosten. Ik zou zeggen, wacht de definitieve factuur af, dan zie je precies wat er in rekening is gebracht voor je oude en je nieuwe abonnement.
Hoi,

Voor het verlengen kwamen er geen aansluitingskosten bij. Daarnaast kreeg ik geen andere simkaart of iets dergelijks. Ik heb simpelweg mijn abonnement veranderd. Nu zie ik in de factuur staan die ik vanochtend kreeg dat er als eerst abonnementkosten worden afgeschreven van smartmix à 14,67. Vervolgens nog een keer abonnementskosten voor Simonly à 3,33. Hele vage bedragen uberhaupt en ik snap niet zo goed waarom ik 2 keer voor het abonnement moet betalen. Ik heb toen ik ging verlengen nog gekeken of je dan het oude abonnenement moest opzeggen en ik vond toen dat het oude abonnement gewoon vanzelf stopt (na die 2 jaar).Kan het zijn dat ik nu voor zowel mijn oude abonnement moet betalen (die voorheen 22 euro was, maar nu zonder telefoon) en ook nog eens voor een ander abonnement?

Wat moet ik nu doen?
Groetjes
Ik heb de indruk dat een aantal bedrijven wel eens proberen je de eerste maand vooruit te laten betalen en dan de laatste maand ook. Dus dat als je 12 maanden "lid" bent, je 13 maanden betaalt. Mogelijk proberen ze dat hier ook. Maar goed, ze zullen wel een leuke verklaring hebben als je ze belt. Maar volgens mij doen ze daar vandaag niet aan. Dus dan morgen maar eens bellen.
Badge
Je hebt voor je oude abonnement en nieuwe abonnement betaald. Aangezien je nieuwe abonnement op 21 april in ging heb je van 1 April t/m 20 april betaald voor je oude abonnement en van 21 t/m 30 april voor je nieuwe abonnement. Providers berekenen het altijd op die manier. Het is een soort overgang van oud naar nieuw. Als het goed is klopt het dus wel allemaal.
Maar Jan, dan zou het bedrag toch TUSSEN het oude en het nieuwe bedrag uit moeten komen? Voor zover ik het begrijp was het oude abbonnement ook onder de 18 euro....

Ah! wacht! Alicia zegt nu dat haar oude abbonnement 22 euro was! Dan klopt het precies! Twee derde van de maand 22 euro is 14.66 en 1 derde van de maand 10 euro is 3.33, samen precies 18 euro.
Badge
Haha yess precies!

Het staat altijd wat onhandig op de factuur maar het klopt meestal wel 😛
Ah Okay,

Dan zal het dat wel zijn. Heel erg bedankt voor het meedenken en het bieden van een antwoord!

Mocht het zijn dat het volgende maand weer 18 euro is, dan zal ik zeker telefonisch contact opnemen met Tele2

Groetjes Alicia