beantwoord

Live chatten totaal niet mogelijk

• 21 augustus 2018
  • 32 reacties
  • 3176 x bekeken

Probeer al meerdere dagen en meerdere malen per dag een live chat te krijgen, maar er is nooit iemand beschikbaar.
Misschien een idee om ook daadwerkelijk iemand achter de live chat te zetten!!
icon

Beste antwoord door JeroenK van Tele2 23 augustus 2018, 08:24

Ik zal een slotje gooien op dit topic. De oorspronkelijke opmerking is totaal uit het oog verloren.

Nee, er is geen storing met onze Live Chat. Het is op alle kanalen drukker dan normaal gesproken, het kan dus voorkomen dat je wat langer moet wachten voordat je een medewerker krijgt te spreken.

Onze Live Chat afdeling staat los van de telefonische klantenservice.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

32 reacties

Naar mijn idee zijn de wat minder enthousiaste klanten(waaronder ik dus) van Tele 2 iets te pessimistisch en hebben de "anderen" een iets te roze bril op. de waarheid ligt altijd ergens in het midden.

Ik vind wel dat als je een bepaalde mogelijkheid bied, je ook moet zorgen dat klanten er gebruik van kunnen maken. anders moet je het niet doen!

Ik sluit me aan bij de opmerking van Ilovemijnprovider, dat als je goedkoop bent, het niet hoeft te betekenen dat je mindere kwaliteit moet leveren!
Reputatie 7
Badge +2
Kunnen we nog hier uren lang ouwehoeren en discussiëren over de assistente die inderdaad de mogelijkheid geef om met een medewerker te spreken als een beschikbaar is, of kun je je probleem/klacht beschrijven zodat je zo snel mogelijk een antwoord/oplossing krijgt.
We gaan nu wel erg off topic.
Laten we ons asjeblieft beperken tot de vraag over de live chat van Jurgen
Weet je daar een oplossing voor? De bereikbaarheid dus
Reputatie 7
Badge +2

Ik sluit me aan bij de opmerking van Ilovemijnprovider, dat als je goedkoop bent, het niet hoeft te betekenen dat je mindere kwaliteit moet leveren!

En daar heb je gelijk in, alleen moet je wel kijken wat onder de basis voorzieningen valt en wat als extra voor het geld beschouwd mag worden.

Vlieg je met klm, dan verwacht je wel meer dan als je bij Transavia vliegt.

De webshop van Tele2 is gewoon niet meer van deze tijd, dat klanten op een aparte pagina die 3 keer per week bijgewerkt wordt, de levertijden moet gaan opzoeken is onbegrijpelijk, ieder halve amateuristisch webshop heeft een goed werkenden voorraad informatie systeem.

Ik heb persoonlijk maar 2 of 3 keer de klantenservice moeten bellen, 1 keer ging het fout, medewerkster was niet op hoogte van een storing en stuurde mij naar de reseller.... Uiteindelijk was mijn probleem opgelost hier in het forum. Maar ja ik heb ook problemen met de klantenservice van Ziggo en KPN gehad en de oplossing duurde maanden in een van die gevallen en het oplossing was niet de verwachte.
Reputatie 7
Badge +4
Het is de laatste tijd druk op de klantenservice. Voorrang krijgen de telefonische gesprekken en de chatbot vangt veel standaard vragen af bij de chat. Dus, bel ze eens op of zet je vraag hier neer, dan kunnen misschien medeklanten of moderators je helpen.
Als het druk is moeten ze extra personeel inzetten, dat gebeurt overal in het bedrijfsleven.
Anders moeten ze de mogelijkheid om live te kunnen chatten tijdelijk afsluiten
Reputatie 5
Badge
Als het druk is moeten ze extra personeel inzetten, dat gebeurt overal in het bedrijfsleven.
Anders moeten ze de mogelijkheid om live te kunnen chatten tijdelijk afsluiten

En wat als het extra personeel vakantie dagen hebben opgenomen en er onverwachts een enorme drukte is?
Ik weet niet precies wat het zo vertraagt. Maar mensen hebben juist nu veel vrije tijd dus bellen ze de klantenservice direct met dingen die zich zelf normaal gesproken oplossen binnen een paar uur.

Soms in het leven moet je even wachten 😉
Reputatie 7
Badge +4
De chat is met name een chatBOT functie. daarmee vangen ze de meeste vragen af. Als het moment daar is dat een agent nodig is probeert de BOT je "door te verbinden". Extra personeel is niet zo makkelijk voor een korte periode te vinden c.q. in te zetten. Er moet wel het e.e.a. getrained worden voordat je bij een telecom operator "in de lijn" kan. Maar goed, je meldt je nu op het forum, dus stel je vraag of volg het advies, bel ze op.
Dat snap ik en heb ik ook best wel begrip voor, echter is de live chat een goede optie omdat het juist zo druk is op de klantenservice en je dus lang in de wacht staat.

En als BOT me kon helpen had ik de live chat niet nodig!
Reputatie 5
Badge
Dat snap ik en heb ik ook best wel begrip voor, echter is de live chat een goede optie omdat het juist zo druk is op de klantenservice en je dus lang in de wacht staat.

En als BOT me kon helpen had ik de live chat niet nodig!

Echter heet het geen Live chat.

Ze bieden toch de mogelijkheid om door te verbinden met een medewerker, dus een beetje jammer dit muggenziften over de juistheid van de naam
Probleem is dus dat je geen enkele informatie krijgt over je bestelling via de klantenservice en ook geen persoonlijk contact kan krijgen als je niet bereid bent of in de gelegenheid bent om lang in de wacht te staan.
Reputatie 7
Badge +4
Kijk, nu komen we ergens met een vraag!
> Gaat het om een internetlijn bestelling, dan kun je in de mijn.tele2.nl omgeving een datum zien van de oplevering.

> Gaat het om een mobiele sim bestelling, dan hangt het ervan af of je nummerbehoud hebt aangevraagd. Dan moet de oude operator eerst akkoord geven en ontvang je binnen 3 werkdagen een sms bevestiging.

> Gaat het om een mobiel toestel, dan hebben de klantenservicemedewerkers daar geen inzicht in. De levertijdpagina geeft wat inzicht https://www.tele2.nl/mobiel/levertijden/ . Zodra je een email van de OPD krijgt kun je met de OPD een 1:1 koeriers afspraak maken. Dan weet je dus precies wanneer dit komt.
Zie ook de informatie op: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/leverproces-van-tele2-mobiel/

Kijk, dat bedoel ik dus. Als er onduidelijkheid is dan mag je contact opnemen, alleen wordt je daar dus niets wijzer van
Reputatie 7
Badge +4
Klopt, ze hebben alleen inzicht via: https://www.tele2.nl/mobiel/levertijden/
Soms adviseren ze afhankelijk van dit lijstje een andere kleur/model. Stel dat jouw kleur 1 week en een andere kleur 3 dagen levertijd heeft... Maar dan natuurlijk wel in overleg met de klant als deze belt.
Reputatie 1
Kunnen we nog hier uren lang ouwehoeren en discussiëren over de assistente die inderdaad de mogelijkheid geef om met een medewerker te spreken als een beschikbaar is, of kun je je probleem/klacht beschrijven zodat je zo snel mogelijk een antwoord/oplossing krijgt.

Hij geef het probleem toch aan.....
Er word gesuggereerd dat er live chat is of dat er 24/7 word geholpen terwijl er verdomd slechte chatbot achter zit.
Aan dat probleem moet wat gedaan worden.
of gewoon zonder geouwehoer klanten service telefoon nummer tonen.

Simpel.
Alle waar is naar zijn geld......Tele2 levert goedkope abonnementen. Een 24/7 klantenservice met goed opgeleide medewerkers zit niet in hun budget.
Het is maar waar je voor kiest.
Het forum bestaat uit medeklanten die proberen te adviseren en te helpen.
Wat levertijden betreft ... daar is een link voor. Een medewerker kan daar geen antwoord op geven.
Reputatie 5
Badge

Hij geef het probleem toch aan.....
Er word gesuggereerd dat er live chat is of dat er 24/7 word geholpen terwijl er verdomd slechte chatbot achter zit.
Aan dat probleem moet wat gedaan worden.
of gewoon zonder geouwehoer klanten service telefoon nummer tonen.

Simpel.

Echter staat er "virtuele assistent". Nergens staat dat dit een Live chat is met een medewerker van de klantenservice.
De "Chatbot" Stelt de nodige vragen en mocht "hij er niet uitkomen" word je doorverwezen naar iemand van de Klantenservice.

Het telefoonnummer is trouwens te vinden onderaan elke pagina die Tele2 aanbied.
Beetje verstopt in "Neem contact met ons op" maar het is beschikbaar.
Verder is dit forum er naast de telefonische klantenservice (waar het nu even druk is) zodat er een vraag gesteld kan worden die in de loop van de dag beantwoord zal worden. (soms iets langer, niet alles is zo opgelost natuurlijk)
Er zijn winkels waar je langs kunt, mochten ze er daar niet uitkomen bellen ze de klantenservice voor u.

Er zijn zoveel mogelijk heden om met een "echt mens" in contact te komen, maar deze passen niet in meneer's dagelijks leven.Helaas kan Tele2 niet iedereen tevreden stellen, al streven ze daar natuurlijk wel naar.
Reputatie 1
Nou daar streven ze niet naar, anders was telefoon nummer wel duidelijk beschikbaar.
En weet wat deze meneer voel, want ik wil ook gewoon bellen. En heb elke keer moeite om contact op te nemen. Overigens is het wel veranders, eerst kon je net als de ikea niet meteen bij product maar moest je eerst route bewandelen.

Jij gaat net als tele2 uit vanuit jezelf, je eigen positie en mogelijkheden.
Dat is fout. Dat is niet streven, dat is vanuit jezelf denken en denken dat goed zit.

Maar deze chatbot is zo dom, dat zelfs na geforceerd vragen het telefoonnummer word door gegeven van klantenservice terwijl ze gesloten zijn.
Het is een heel simpel if else statement om dit even erin te zetten.

Afgezien er niet in elke stad of dorp geen tele2 winkel is. En na sluitingstijd ook niet even langs kan gaan. (er zijn mensen met fulltime baan en geen tijd hebben voor forum)
Dus hoeveel mogelijkheden hebben we nog ? Een helpdesk waar telefoon nummer onvindbaar lijkt te zijn.
een afgezaagde 4de rangs chatbot met slechte informatie of half.
En owja het forum...
wow ...
Ze streven bij Tele2 inderdaad niet naar service.
Ze streven naar het verkopen van zo veel mogelijk abonnementen. Vragen over bestellingen kunnen niet worden beantwoord zoals bij andere webshops.Er is geen track en trace. Je krijgt een globale schatting over de levering binnen 3 dagen of zo. Geen exacte info
De website is niet altijd even duidelijk, de virtuele assistent begrijpt de vragen niet en is een carousel. De klantenservice (lees callcenter) is overbelast. Te lange wachttijden....Maar goedkoper zijn ze wel en daar kies je toch voor als klant?
Reputatie 7
Badge +4
Ze streven naar het verkopen van zo veel mogelijk abonnementen. Vragen over bestellingen kunnen niet worden beantwoord zoals bij andere webshops.Er is geen track en trace. Je krijgt een globale schatting over de levering binnen 3 dagen of zo. Geen exacte info
De website is niet altijd even duidelijk, de virtuele assistent begrijpt de vragen niet en is een carousel. De klantenservice (lees callcenter) is overbelast. Te lange wachttijden....Maar goedkoper zijn ze wel en daar kies je toch voor als klant?

Wat een belachelijk negatieve bijdrage terwijl je andere forumleden beticht van "het geen antwoord geven op vraag van de topic starter".

Wat een belachelijk negatieve bijdrage terwijl je andere forumleden beticht van "het geen antwoord geven op vraag van de topic starter".

De Realiteit over de minpunten van Tele2 wordt door jou meestal als negatief en belachelijk gezien Eric.... jammer eigenlijk

Is het omzeilen van de echte hiaten in de dienstverlening positiever?
Heb je zelf weleens contact gehad met de chatbot?
Er kan nog heel veel worden verbeterd. Te beginnen bij het communiceren over voorraden en leveringen. Het aanpassen van de website.
Het lakse afhandelen van financiële zaken wanneer mensen door blunderen van financiële afdeling veel te lang wachten op terugstorting van onterechte betalingen etc etc etc... Ze zijn nu nog iets goedkoper dan anderen en dat is voor veel klanten de reden om klant te worden.
Reputatie 1
Nee @Estherunlimited het is gewoon censuur en mening uiting onderdrukking.
Dat is ook probleem van forum en een bedrijf, de managers denken dat het alleen maar vragen zijn waarvoor forum is.
En klagen en negativiteit moet zo snel mogelijk de kop ingedrukt worden.
En de moderators gedragen zich daar ook na en voelen zich god.
Het zal me niks verbazen dat er nep accounts zijn om negativiteit om te zetten naar positiviteit.
Met soms de domste antwoorden soms die te vinden zijn.

En de bezoekers krijgen badges aan de hand van gegeven reacties. nee dan heb je de badge verdiend televisie expert.
echt een expert ?
Of heb je na 2 jaar en 3000 post echt niks te doen thuis, of heb je geen leven.

Maar negativiteit....? Dat kan niet op forum.
Klacht ? Dat is geen klacht, dat is een opmerking.

En doe je toch te veel? Dan ben je azijnpisser of wat anders.
Maar de meeste vergeten dat door mensen die wel kritische kijken en aan durven te geven. Er verbetering kan komen. (al zien diegene die dat zouden kunnen doen dat niet)
Van negativiteit en klachten niet naar vragen of opmerkingen omvormen. Maar naar verbeteringen.
Dan ga je vooruit.

die chatbot is gewoon prut, in de jaren 90 hadden we irq die nog beter antwoorden.(en ja daar was hoop tijd ingestoken)
En als je goedkoop ben, hoef niet te betekenen dat je maar slechte kwaliteit moet leveren.
Reputatie 1
Topics met te veel negativiteit worden ook gewoon doodleuk verwijderd na een tijd.
Reputatie 1
Nee dat is niet de oplossing.