beantwoord

Levertijd Huawei P30 (Pro)

  • 31 maart 2019
  • 51 reacties
  • 3998 x bekeken

Hi!

Recentelijk (lees: Direct na de persconferentie in Parijs) heb ik m'n abonnement verlengd met een Huawei P30 Pro - Breathing Crystal (128GB), nu kreeg ik tot twee keer aan toe een mail dat m'n "nieuwe telefoon nog even op zich laat wachten", balen natuurlijk, maar niks aan te doen.

De levertijden site waar Tele2 vervolgens echter aan verwijst is ronduit vaag en geeft mij geen inzicht in wanneer ik nu precies het toestel mag verwachten (zie afbeelding)

Is er inmiddels al meer over de levertijd te zeggen?

icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 10 mei 2019, 12:18

Hallo,

We begrijpen en dat er vragen zijn omtrent de levering van de Huawei toestellen. Op onze website vind je een overzicht van de levertijden.

De Huawei is op dit moment een erg populair toestel en de het aantal orders ligt hoger dan het aantal toestellen in het magazijn.
We sturen om de 7 dagen een e-mail met extra informatie als het toestel nog niet geleverd kan worden.

We doen ons uiterste best en we hebben nog steeds iedere dag contact met Huawei om de toestellen zo snel mogelijk hier te krijgen en te kunnen leveren.

Houd je email in de gaten, je ontvangt een e-mail voor het maken van een bezorgafspraak als het toestel geleverd kan worden.

Met vriendelijke groet,
Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

51 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is een fabrikanten actie. Zij bepalen de voorwaarden en dragen zorg voor de afwikkeling. Je kunt e.e.a. ook nalezen in de actievoorvoorwaarden: https://promo.deskservices.nl/assets/files/695/9984.pdf

Het goede nieuws is dat Huawei erkend dat ze leveringsproblemen hebben en daarom ook in deze voorwaarden het inschrijftermijn hebben verplaatst naar 31 mei!
Hi Lucas,

Did you get your phone delivered. Mine is from April 3rd and i am still waiting for 256 GB Breathing Crystal


No I'm still waiting on my phone. Same edition and model as yours.

Tele2 has no idea when it will be delivered. They've put their trust in a company that delivers it (Reviva). My order date is April 5th. Hopefully I get it this month but I'm beginning to doubt I will.
Wat een schijt organisatie zeg. Zit verdomme nog steeds op mijn telefoon te wachten. Heb hm 29 maart besteld. Vorige week stond levering op 1 week en nu staat de levering 2 weken. Wedden dat als ik volgende week kijk de levering nog steeds op 2 weken staat en ik kan zwaaien naar de pre order actie. Word ook totaal niet meer op de hoogte gehouden door tele2. Zwaar teleurgesteld in Tele2.
Zouden jullie mijn bericht willen delen zodat het meer bereik krijgt, post vooral ook je eigen ervaringen. Wie weet gaat Tele2 er dan eens een keer wat mee doen 🙄

https://www.facebook.com/lucasvongabain/posts/1262214627267488
Agree . No one in this company has any clue on when the phone will be delivered . It is almost 40 days now since i ordered and every week i see the delivery time keeps fluctuating. Once they say 3 weeks . On April 18th i saw it as 1 week . Then again it increased to 3 weeks. Last week it was 1 week and now again increased to 2 weeks They do not have any knowledge on how to manage their logistics and supplies.
Wonder how this company got into handset financing if they cannot manage the customer expectations by not delivering a phone for more than 1.5 months . That too in this age when the phone models keep changing every alternate month.
Now i really don't have hope that this company would deliver anything within the promotion registration period atleast . Would never recommend this company to anyone.


I wish I could dissagree with you, because that would mean I would get my mobile phone. But nobody at tele2 has any clue with what they are doing. They can't even communicate properly with their customers, as you have might have noticed here on this forum. No reply, no moderators. Nobody cares.

That we have to wait this long in this day and age with a company that's actively NOT communicating is complete bullshit.

If they end up sending this mobile phone too late for the registration period of Huawei and I miss the pre-order bonus, I will send the phone back and cancell everything. I'm not mad that I have to wait, I'm mad that they decide to not communicate with their customers and just leave us hanging here. It sends a clear message:

"We don't care what you do or say or if you stay."
Goedemiddag Petra,

Ik snap niet dat jullie nog steeds mensen naar de levertijden pagina sturen. De tijden die daar genoemd worden zijn tijden die ingaan op het moment van bestelling, niet voor mensen die al besteld hebben. Zo is het mij uitgelegd door een medewerker aan de telefoon.

Dat betekend dat er een levertijd is van 2 weken, vanaf bestelling. Voor veel mensen is dit vanaf pre-order datum, dus voor 8 april (uit m'n hoofd). Wij wachten nu echter al 3 weken, sommigen gaan zelfs hun 4e week al in. Nu snap ik dat het een populair toestel is. Maar jullie wijzen naar Huawei zonder een reden van vertraging te geven.

De frustratie is dan ook dat daar naartoe word verwezen terwijl wij nog steeds geen informatie krijgen. Is het schip met Huawei P30 Pros (alleen de Breathing Crystal) gezonken? Zijn alle mobieltjes gejat? Staan de vrachtwagens in de file? Hoe is het mogelijk dat niemand weet waarom deze er niet zijn en hoelang het nog kan duren?

Als Huawei zelf het probleem is zullen ze een verwachte tijd door hebben gegeven aan de leveranciers. Ik kan niet geloven dat zoiets namelijk niet zou gebeuren.

Jullie lijken echter voet bij stuk te houden dat we maar moeten wachten. Op vragen, wat er gebeurt als wij de mobieltjes te laat krijgen en geen recht meer hebben op de pre-order word niet gereageerd. Ik kan me voorstellen dat jullie nu al wel rekening houden met dit scenario. En ik ben bang dat ik al weet wat jullie gaan zeggen, namelijk:

"Het is niet onze schuld, maar die van Huawei. Het was de actie van Huawei en niet ons. Het spijt ons dat jullie de pre-order mislopen hierdoor, maar het lag buiten ons bereik."

En dat is jullie recht natuurlijk. Ik kan me echter voorstellen dat veel mensen dit specifieke model hebben gekozen vanwege de actie. Zonder de actie zou ik hem in ieder geval niet hebben gekocht. Ik ga er dan ook vanuit dat veel mensen hun mobiel terug gaan sturen en hun geld terug gaan vragen. Want de voorwaarden van de koop zijn hierdoor verandert.

Ik ben ook benieuwd of andere mensen het eens zijn met wat ik hier heb gezegd.. Hoor het graag.

Met vriendelijke groeten, Lucas.

Edit: Dit is mijn laatste bericht hier. Ik ben er een beetje klaar mee en wil hier liever geen tijd meer insteken. Ik hoop dat ik vanavond of morgen ineens een mailtje krijg dat hij bezorgd gaat worden. Mocht het toch uitlopen en ik ben te laat voor de pre-order en ik krijg het mobieltje dan gaat hij direct terug.
Gelukkig wel. Anders ruim te laat geweest!!

Ja, mee eens. Niet dankzij tele2 though. Alsof je tegen een muur aan het praten was. Feit dat ze nu bezorgd worden maakt de levertijden pagina al helemaal obsolete. Volgens tele2 hadden we namelijk nog 2 weken moeten wachten.

Echter! Ondanks dat tele2 geen bal heeft gedaan en deze praktijken gewoon door kan zetten, ben ik heel blij dat ze nu bezorgd gaan worden!
Reputatie 4
Badge
Inmiddels zijn alle leveringsproblemen met de Huawei toestellen opgelost. Topic wordt daarom hierbij gesloten. Mochten er toch nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra
Reputatie 7
Badge +4
De officiele releasedatum is 5 april. Je krijgt een email van Reviva om een afspraak met de koerier in te plannen.
Releasedatum en levertijd zijn geen synoniemen. Een releasedatum van 5 april hoeft weinig te zeggen over wanneer het toestel geleverd wordt, maar dat wordt nu wel geimpliceerd. Doe je dat bewust, omdat je ook niet weet of er een backlog is, @eric? Of bedoel je wat je impliceert: op 5 april word je gemaild voor een leverafspraak?
Inmiddels staat er wel een levertijd op de levertijdenpagina. Het duurt helaas nog even, maar het is iig duidelijk 👍
Ik loop een beetje tegen het zelfde aan. Ik heb de telefoon optijd besteld maar ik krijg geen duidelijkheid wanneer hij geleverd gaat worden. Op de levertijden pagina staat geen informatie over de levering en ook ontvang ik nog niks van Reviva.
Opzich heb ik wel geduld echter is de Sonos actie "zolang de voorraad strekt" en dat geeft wel reden tot enig ongeduld.

Dus wanneer kan in meer informatie ontvangen. Tijdens de bestelling wel mij verteld dat hij in de week van 7 april geleverd zou worden.
Reputatie 7
Badge
Tele2 is voor de levering afhankelijk van de fabrikant en van de bezorgdienst.
Niemand bij Tele2 kan je vertellen wanneer je toestel geleverd gaat worden.
Je krijgt tzt een mail van de bezorgdienst om afspraak te maken.
zo dat is kort door de bocht. Ik neem aan dat Tele2 zelf wel weet waneer ze een levering kunnen verwachten vanuit de fabrikant in deze tijd anno2019. Is er ook geen ruime inschatting? of iets van "iedergeval voor..."
Ik bedoel op deze manier is er geen enkele zekerheid of we wel gebuik kunnen maken van de pre order deal. We (ik en mijn vriendin) hebben beide met deze reden voor deze deal gekozen.

ik snap best dat er door de vele bestellingen wat vertraging kan ontstaan maar dan zou een kleine indicatie wel fijn zijn. ik zie dat als je nu wilt bestellen een levertijd van 2 weken. Tijdens mijn bestelling was dat nog niet zo. kan ik daar mee concluderen dat hij binnen 2 weken wel binnen moet zijn?
Tele2 is voor de levering afhankelijk van de fabrikant en van de bezorgdienst.
Niemand bij Tele2 kan je vertellen wanneer je toestel geleverd gaat worden.
Je krijgt tzt een mail van de bezorgdienst om afspraak te maken.


Dus moeten ze niet van die cryptische antwoorden geven, maar gewoon duidelijk zijn: "We weten het niet." Dat is ook een antwoord en is in ieder geval transparant.

Het gaat er wat mij betreft helemaal niet om dat er een wachttijd is. De wijze waarop gecommuniceerd wordt is het probleem.
Reputatie 7
Badge
Dat is het grote probleem bij Tele2 inderdaad.
Ze hebben geen voorraden en zijn op de eerste plaats provider.
Ze leveren de abonnementen en bestellen het toestel.
Daarna hebben ze er geen zicht meer op.
Lees de talloze klachten op dit forum.
Het probleem speelt al jaren.
Nu ik dit lees heb ik spijt dat ik niet bij bijvoorbeeld een Mediamarkt mijn bestelling heb gedaan die hebben het toestel gewoon op voorraad.

ps levertijd volgens website nu weer 1 week. Blijft een onduidelijke bedoeling zo.
Reputatie 7
Badge
Nu ik dit lees heb ik spijt dat ik niet bij bijvoorbeeld een Mediamarkt mijn bestelling heb gedaan die hebben het toestel gewoon op voorraad.

ps levertijd volgens website nu weer 1 week. Blijft een onduidelijke bedoeling zo.


Je kunt eventueel je bestelling annuleren en elders bestellen. Bij de retailers heb je je toestel dan binnen 1 dag
Nee ik zal geduld moeten hebben want de reden dat ik m heb besteld is vanwege de goeie pre order deal en ben dus te laat om dat elders te doen.
Helaas gaat je met de nodige onduidelijkheid en onzekerheid maar ik ga er maar van uit dat het goed komt.
Ik lees dat klanten bij T-Mobile en Vodafone tegemoet worden gekomen voor het lange wachten met een extra Huawei weegschaal of zoiets, geldt dat ook voor Tele2?
bij T-Mobile kunnen ze ook updates geven welke ik al consument niet blij van zou worden en ik hoop van harte dat dit bij Tele2 anders is aangezien mij tijdens de (telefonische bestelling) al gezegd werd dat hij deze week geleverd zou worden.

reactie T mobile forum:
Ik geef je dan ook graag antwoord op jouw vragen!

1.De actuele levertijd van de Huawei P30 Pro Breathing Crystal (nu nog zilver in de levertijden) is voor de 128GB variant 10 mei en voor de 256GB variant 8 mei. Voor de Huawei P30 128GB is dit 10 mei;
2.Ik zie dat je op 8 april een e-mail hebt ontvangen bij het bij ons bekende Gmail-adres waarin aangegeven werd dat de bestelling niet op 9, maar op 11 april geleverd kon worden. Ik verwacht dan ook dat je spoedig bericht ontvangt over het maken van een bezorgafspraak;
3.De registratieperiode wordt door Huawei opgerekt tot en met 31 mei, zodat iedereen gewoon in aanmerking kan komen voor de pre-order promotie!
Reputatie 7
Badge +4
Dat is dan een actie vanuit Huawei. Ze hebben zelfs de pre-order registratie periode verlengt.. Die hebben te weinig telefoons geproduceerd c.q. beschikbaar voor de NL markt. Benader hen eens.
Hen benaderen? Het zou fatsoenlijk zijn, dan wel niet de plicht naar de klant zijn dan Tele2 dit soort zaken uitzoekt en naar de klant communiceert. Als blijkt dat er daadwerkelijk zo"n lange levertijd is, de actie verlengt en wellicht aangepast word lijkt me dat een behoorlijke aanpassing aan de lever afspraken.
het enige wat Tele2 doet is eens per 7 dagen een mail sturen "nog ff wachten" daarin word ook vermeld dat er dagelijks contact is met Huawei en dus zal Tele2 hier van op de hoogte zijn of het juist moeten kunnen ontkrachten.

Meer communicatie is prettig voor de consument en voorkomt onrust.
Reputatie 7
Badge +4
Als Huawei de weegschaal marktbreed wil inzetten, dan komt die communicatie vanzelf. Je krijgt in iedergeval een mail waarin niet per klant de wachttijd kan worden medegedeeld. Zodra jouw toestel er is krijg je een mail van het koeriersbedrijf waarmee je een 1:1 afspraak kunt maken op welke dag/tijdsblok/waar jij de telefoon wilt ontvangen.
Ik snap dat zij er niet zelf verantwoordelijk voor zijn om het product te leveren, maar deze manier is verre van netjes. Ik wacht ook al sinds release op de telefoon en deze zou deze week geleverd moeten worden (werd telefonisch gezegd vorige week). Ik zie het echter gebeuren dat dit niet het geval gaat zijn. Met Pasen er straks tussen ben je makkelijk 3/4 weken verder voor je je telefoon ziet.

Al met al, als ik het had geweten, was ik ook naar een ander gegaan. Je maakt de bestelling bij Tele2 onder bepaalde voorwaarden en er was niets, maar dan ook echt NIETS gezegd over de gigantisch lange levertijd tijdens het bestelproces.

Uiteindelijk gewoon jammer, maar er zit niets anders op dan wachten en hopen dat de telefoon nog binnen de pre-order datum binnenkomt om de Sonos One te krijgen. 😞