beantwoord

Levertijd Huawei P30 (Pro)

• 31 maart 2019
  • 51 reacties
  • 3998 x bekeken

Hi!

Recentelijk (lees: Direct na de persconferentie in Parijs) heb ik m'n abonnement verlengd met een Huawei P30 Pro - Breathing Crystal (128GB), nu kreeg ik tot twee keer aan toe een mail dat m'n "nieuwe telefoon nog even op zich laat wachten", balen natuurlijk, maar niks aan te doen.

De levertijden site waar Tele2 vervolgens echter aan verwijst is ronduit vaag en geeft mij geen inzicht in wanneer ik nu precies het toestel mag verwachten (zie afbeelding)

Is er inmiddels al meer over de levertijd te zeggen?

icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 10 mei 2019, 12:18

Hallo,

We begrijpen en dat er vragen zijn omtrent de levering van de Huawei toestellen. Op onze website vind je een overzicht van de levertijden.

De Huawei is op dit moment een erg populair toestel en de het aantal orders ligt hoger dan het aantal toestellen in het magazijn.
We sturen om de 7 dagen een e-mail met extra informatie als het toestel nog niet geleverd kan worden.

We doen ons uiterste best en we hebben nog steeds iedere dag contact met Huawei om de toestellen zo snel mogelijk hier te krijgen en te kunnen leveren.

Houd je email in de gaten, je ontvangt een e-mail voor het maken van een bezorgafspraak als het toestel geleverd kan worden.

Met vriendelijke groet,
Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

51 reacties

Reputatie 4
Badge
Inmiddels zijn alle leveringsproblemen met de Huawei toestellen opgelost. Topic wordt daarom hierbij gesloten. Mochten er toch nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra
Gelukkig wel. Anders ruim te laat geweest!!

Ja, mee eens. Niet dankzij tele2 though. Alsof je tegen een muur aan het praten was. Feit dat ze nu bezorgd worden maakt de levertijden pagina al helemaal obsolete. Volgens tele2 hadden we namelijk nog 2 weken moeten wachten.

Echter! Ondanks dat tele2 geen bal heeft gedaan en deze praktijken gewoon door kan zetten, ben ik heel blij dat ze nu bezorgd gaan worden!
Gelukkig wel. Anders ruim te laat geweest!!
Reputatie 7
Badge +4
Helemaal mooi, en omdat Huawei de inschrijfdatum voor de pre order actie heeft verruimd nog ruim op tijd om die mooie Sonos te claimen!
Ja hoor ik heb vanochtend ook eindelijk een mail ontvangen. Morgen wordt ook mijn p30 pro Breathing Chrystal 256 gb met besteldatum 29 maart eindelijk bezorgd.
Het lijkt nu dan toch te gaan gebeuren. Vanochtend een mail ontvangen van Reviva voor het plannen van de bezorgafspraak voor de Breathing Crystal 256Gb met orderdatum 29 maart.
Hello Eric,

With due respect , I think we already have been saying what we experience with Tele2 for past 2-3 weeks.
Tele2 says :
- We will send an e-mail with extra information every 7 days if the device cannot be delivered yet.

But i contest this as neither me or several colleagues here have received any mail from Tele2 for more than 15 days. We have to manually ask Tele2 everytime and again they have the standard answer. refer the delivery timelines page. I think this is what Lucas has mentioned.

I can see people who ordered on March 29 not getting their device. Does this mean from March 29 till May 10 (today) , for 45 days TELE2 is daily contacting the supplier but still not able to get the device . Does this not appear strange when every other provider has fulfilled their deliveries before start of May.
Either you have to get your supplier management correct or should have set the expectation correct upfront with customers.
Sorry to say this , but experience so far with Tele2 has not been that encouraging .
We zijn vooral teleurgesteld in het signaal dat tele2 nu geeft: "We weten niets en zoek het maar uit."
Volgens mij zegt Tele2 het anders:

De Huawei is op dit moment een erg populair toestel en de het aantal orders ligt hoger dan het aantal toestellen in het magazijn.
We sturen om de 7 dagen een e-mail met extra informatie als het toestel nog niet geleverd kan worden.

We doen ons uiterste best en we hebben nog steeds iedere dag contact met Huawei om de toestellen zo snel mogelijk hier te krijgen en te kunnen leveren.

Maar we worden niet meer elke 7 dagen op de hoogte gesteld. En hoe kan het dat iemand die na de pre order actie een breathing Chrystal bestelt deze eerder geleverd krijgt dan iemand die hm in de pre order tijd bestelt. Ik geloof echt niet meer dat we op tijd zijn voor de sluitingsdatum van de pre order actie. Zo weinig vertrouwen heb ik erin. Wat gaat tele2 er aan doen?
Reputatie 7
Badge +4
We zijn vooral teleurgesteld in het signaal dat tele2 nu geeft: "We weten niets en zoek het maar uit."
Volgens mij zegt Tele2 het anders:

Huawei erkent de leverproblemen en heeft de pre order voorwaarden aangepast en de inschrijftijd verlengt. Daarom heet het document met de voorwaarden ook "revised" op het einde. http://consumer.huawei.com/content/dam/huawei-cbg-site/weu/nl/promotiepaginas/promo-elle-vogue/files/actievoorwaarden-pre-order-huawei-p30pro-revised.pdf

"Registratie voor deelname is mogelijk t/m 31 mei 2019 (en vanaf het moment dat de consument het toestel in bezit heeft)."

We weten dat Huawei de datum heeft verlengd. Anders hadden we nu al geen recht meer op de pre-order accessories. De verlenging van Huawei was een pleister op een wondje toen die eerste einddatum naderde. Echter gaan we nu rap richting midden mei, en eind mei. Als er meer informatie beschikbaar was, zou ik meer vertrouwen hebben. Maar juist dat is iets dat tele2 gewoon niet wil geven. Waarschijnlijk om zichzelf alvast in te dekken.

Ik denk dat dat ook het probleem is. Jullie denken dat wij boos zijn omdat we ons toestel nog niet hebben. Maar dat is niet het geval. We zijn vooral teleurgesteld in het signaal dat tele2 nu geeft: "We weten niets en zoek het maar uit."
Reputatie 7
Badge +4
Huawei erkent de leverproblemen en heeft de pre order voorwaarden aangepast en de inschrijftijd verlengt. Daarom heet het document met de voorwaarden ook "revised" op het einde. http://consumer.huawei.com/content/dam/huawei-cbg-site/weu/nl/promotiepaginas/promo-elle-vogue/files/actievoorwaarden-pre-order-huawei-p30pro-revised.pdf

"Registratie voor deelname is mogelijk t/m 31 mei 2019 (en vanaf het moment dat de consument het toestel in bezit heeft)."
Goedemiddag Petra,

Ik snap niet dat jullie nog steeds mensen naar de levertijden pagina sturen. De tijden die daar genoemd worden zijn tijden die ingaan op het moment van bestelling, niet voor mensen die al besteld hebben. Zo is het mij uitgelegd door een medewerker aan de telefoon.

Dat betekend dat er een levertijd is van 2 weken, vanaf bestelling. Voor veel mensen is dit vanaf pre-order datum, dus voor 8 april (uit m'n hoofd). Wij wachten nu echter al 3 weken, sommigen gaan zelfs hun 4e week al in. Nu snap ik dat het een populair toestel is. Maar jullie wijzen naar Huawei zonder een reden van vertraging te geven.

De frustratie is dan ook dat daar naartoe word verwezen terwijl wij nog steeds geen informatie krijgen. Is het schip met Huawei P30 Pros (alleen de Breathing Crystal) gezonken? Zijn alle mobieltjes gejat? Staan de vrachtwagens in de file? Hoe is het mogelijk dat niemand weet waarom deze er niet zijn en hoelang het nog kan duren?

Als Huawei zelf het probleem is zullen ze een verwachte tijd door hebben gegeven aan de leveranciers. Ik kan niet geloven dat zoiets namelijk niet zou gebeuren.

Jullie lijken echter voet bij stuk te houden dat we maar moeten wachten. Op vragen, wat er gebeurt als wij de mobieltjes te laat krijgen en geen recht meer hebben op de pre-order word niet gereageerd. Ik kan me voorstellen dat jullie nu al wel rekening houden met dit scenario. En ik ben bang dat ik al weet wat jullie gaan zeggen, namelijk:

"Het is niet onze schuld, maar die van Huawei. Het was de actie van Huawei en niet ons. Het spijt ons dat jullie de pre-order mislopen hierdoor, maar het lag buiten ons bereik."

En dat is jullie recht natuurlijk. Ik kan me echter voorstellen dat veel mensen dit specifieke model hebben gekozen vanwege de actie. Zonder de actie zou ik hem in ieder geval niet hebben gekocht. Ik ga er dan ook vanuit dat veel mensen hun mobiel terug gaan sturen en hun geld terug gaan vragen. Want de voorwaarden van de koop zijn hierdoor verandert.

Ik ben ook benieuwd of andere mensen het eens zijn met wat ik hier heb gezegd.. Hoor het graag.

Met vriendelijke groeten, Lucas.

Edit: Dit is mijn laatste bericht hier. Ik ben er een beetje klaar mee en wil hier liever geen tijd meer insteken. Ik hoop dat ik vanavond of morgen ineens een mailtje krijg dat hij bezorgd gaat worden. Mocht het toch uitlopen en ik ben te laat voor de pre-order en ik krijg het mobieltje dan gaat hij direct terug.
Hello,

Thanks for your reply.

First of all, reason for venting out frustration here is that I am not getting any update from tele2 for past 2 weeks . The last update [for my order on April 3] was on 24th April where again it just said that you are in contact with Huawei to get the device at earliest.
I missed any update for May 1st or May 8th as promised by you about an update every 1 week. So i tried chatting with one of your support staff and they don't have any clue unless pasting the link of the delivery timelines page which you pasted above.

Moreover the page you say has delivery timelines always changing and it is never constant . Last week it was showing lesser timeline and now longer.

The most important concern for everyone is that Huawei will stop accepting any registration for pre order promotions in 2 weeks.
In that case how is TELE2 going to compensate the customers who ordered as early as April 1 and still not able to get their freebies???

Thanks.
Petra,

En hoe gaat tele2 ons tegemoet komen als we het toestel pas na einde pre order actie ontvangen? Want die kans zit er natuurlijk dik in. Want vandaag staat de teller nog steeds op 2 weken levertijd.
Petra,

Ik heb al twee weken geen mail ontvangen van tele2. Ik moet er elke keer zelf achteraan. Nu lees ik op tweakers dat iemand die de breathing chrystal na de pre order besteld heeft hm vandaag gaat ontvangen. Graag een verklaring hiervoor? Ik heb de mijne 29 maart besteld.
Reputatie 4
Badge
Hallo,

We begrijpen en dat er vragen zijn omtrent de levering van de Huawei toestellen. Op onze website vind je een overzicht van de levertijden.

Houd je email in de gaten, je ontvangt een e-mail voor het maken van een bezorgafspraak als het toestel geleverd kan worden.

Met vriendelijke groet,
Petra
Agree . No one in this company has any clue on when the phone will be delivered . It is almost 40 days now since i ordered and every week i see the delivery time keeps fluctuating. Once they say 3 weeks . On April 18th i saw it as 1 week . Then again it increased to 3 weeks. Last week it was 1 week and now again increased to 2 weeks They do not have any knowledge on how to manage their logistics and supplies.
Wonder how this company got into handset financing if they cannot manage the customer expectations by not delivering a phone for more than 1.5 months . That too in this age when the phone models keep changing every alternate month.
Now i really don't have hope that this company would deliver anything within the promotion registration period atleast . Would never recommend this company to anyone.

I wish I could dissagree with you, because that would mean I would get my mobile phone. But nobody at tele2 has any clue with what they are doing. They can't even communicate properly with their customers, as you have might have noticed here on this forum. No reply, no moderators. Nobody cares.

That we have to wait this long in this day and age with a company that's actively NOT communicating is complete bullshit.

If they end up sending this mobile phone too late for the registration period of Huawei and I miss the pre-order bonus, I will send the phone back and cancell everything. I'm not mad that I have to wait, I'm mad that they decide to not communicate with their customers and just leave us hanging here. It sends a clear message:

"We don't care what you do or say or if you stay."
Agree . No one in this company has any clue on when the phone will be delivered . It is almost 40 days now since i ordered and every week i see the delivery time keeps fluctuating. Once they say 3 weeks . On April 18th i saw it as 1 week . Then again it increased to 3 weeks. Last week it was 1 week and now again increased to 2 weeks They do not have any knowledge on how to manage their logistics and supplies.
Wonder how this company got into handset financing if they cannot manage the customer expectations by not delivering a phone for more than 1.5 months . That too in this age when the phone models keep changing every alternate month.
Now i really don't have hope that this company would deliver anything within the promotion registration period atleast . Would never recommend this company to anyone.
Zouden jullie mijn bericht willen delen zodat het meer bereik krijgt, post vooral ook je eigen ervaringen. Wie weet gaat Tele2 er dan eens een keer wat mee doen 🙄

https://www.facebook.com/lucasvongabain/posts/1262214627267488
Wat een schijt organisatie zeg. Zit verdomme nog steeds op mijn telefoon te wachten. Heb hm 29 maart besteld. Vorige week stond levering op 1 week en nu staat de levering 2 weken. Wedden dat als ik volgende week kijk de levering nog steeds op 2 weken staat en ik kan zwaaien naar de pre order actie. Word ook totaal niet meer op de hoogte gehouden door tele2. Zwaar teleurgesteld in Tele2.
Hi Lucas,

Did you get your phone delivered. Mine is from April 3rd and i am still waiting for 256 GB Breathing Crystal

No I'm still waiting on my phone. Same edition and model as yours.

Tele2 has no idea when it will be delivered. They've put their trust in a company that delivers it (Reviva). My order date is April 5th. Hopefully I get it this month but I'm beginning to doubt I will.
Hi Lucas,

Did you get your phone delivered. Mine is from April 3rd and i am still waiting for 256 GB Breathing Crystal
Het is jammer dat het om een pre-order actie gaat. Ik had de telefoon anders al lang geannuleerd en hem ergens anders gehaald. Ik weet dat jullie zeggen dat de problemen bij Huawei liggen, echter hebben Vodafone en mobiel.nl wel normale levering. BIJ de mediamarkt is ook niets te merken van leverproblemen door Huawei. Ik gok dat zij het beter hebben aangepakt dan TELE2, en met extentie Reviva, dit hebben gedaan.

Als je alles bij elkaar optelt, de communicatie, de levering problemen en service, zou ik mensen dan ook afraden om bij tele2 iets af te nemen. In ieder geval als je je product een beetje op tijd wilt hebben en geeft om redelijke communicatie.
Uiteindeijk ben ik inderdaad erg blij dat het toestel onderweg is. Echter is het vreemd dat te 2 toestelen op het zelfde adres niet gelijk geleverd worden en de laatst aangemaakte bestelling eerder geleverd word.

Das niet vreemd, kan aan heel veel factoren liggen. Is het abbo nieuw of verlenging? Andere kleur, andere opslag, geen idee hoe tele2 daar allemaal mee omgaat. Iemand die later dan mij hetzelfde toestel heeft besteld heeft hem al binnen. Enige dat ik weet is dat de communicatie van Tele2 niet lekker is en ze geen flauw idee hebben van voorraad etc omdat dat allemaal om hun heen loopt (reviva).. Daarom heeft het ook geen zin om hier op dit forum het erover te hebben. Tele2 kan helemaal niks, zelfs als ze het zouden willen.
Uiteindeijk ben ik inderdaad erg blij dat het toestel onderweg is. Echter is het vreemd dat te 2 toestelen op het zelfde adres niet gelijk geleverd worden en de laatst aangemaakte bestelling eerder geleverd word.