beantwoord

Levertijd Huawei P30 (Pro)

  • 31 maart 2019
  • 51 reacties
  • 3993 x bekeken

Hi!

Recentelijk (lees: Direct na de persconferentie in Parijs) heb ik m'n abonnement verlengd met een Huawei P30 Pro - Breathing Crystal (128GB), nu kreeg ik tot twee keer aan toe een mail dat m'n "nieuwe telefoon nog even op zich laat wachten", balen natuurlijk, maar niks aan te doen.

De levertijden site waar Tele2 vervolgens echter aan verwijst is ronduit vaag en geeft mij geen inzicht in wanneer ik nu precies het toestel mag verwachten (zie afbeelding)

Is er inmiddels al meer over de levertijd te zeggen?

icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 10 mei 2019, 12:18

Hallo,

We begrijpen en dat er vragen zijn omtrent de levering van de Huawei toestellen. Op onze website vind je een overzicht van de levertijden.

De Huawei is op dit moment een erg populair toestel en de het aantal orders ligt hoger dan het aantal toestellen in het magazijn.
We sturen om de 7 dagen een e-mail met extra informatie als het toestel nog niet geleverd kan worden.

We doen ons uiterste best en we hebben nog steeds iedere dag contact met Huawei om de toestellen zo snel mogelijk hier te krijgen en te kunnen leveren.

Houd je email in de gaten, je ontvangt een e-mail voor het maken van een bezorgafspraak als het toestel geleverd kan worden.

Met vriendelijke groet,
Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

51 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De officiele releasedatum is 5 april. Je krijgt een email van Reviva om een afspraak met de koerier in te plannen.
Releasedatum en levertijd zijn geen synoniemen. Een releasedatum van 5 april hoeft weinig te zeggen over wanneer het toestel geleverd wordt, maar dat wordt nu wel geimpliceerd. Doe je dat bewust, omdat je ook niet weet of er een backlog is, @eric? Of bedoel je wat je impliceert: op 5 april word je gemaild voor een leverafspraak?
Inmiddels staat er wel een levertijd op de levertijdenpagina. Het duurt helaas nog even, maar het is iig duidelijk 👍
Ik loop een beetje tegen het zelfde aan. Ik heb de telefoon optijd besteld maar ik krijg geen duidelijkheid wanneer hij geleverd gaat worden. Op de levertijden pagina staat geen informatie over de levering en ook ontvang ik nog niks van Reviva.
Opzich heb ik wel geduld echter is de Sonos actie "zolang de voorraad strekt" en dat geeft wel reden tot enig ongeduld.

Dus wanneer kan in meer informatie ontvangen. Tijdens de bestelling wel mij verteld dat hij in de week van 7 april geleverd zou worden.
Reputatie 7
Badge
Tele2 is voor de levering afhankelijk van de fabrikant en van de bezorgdienst.
Niemand bij Tele2 kan je vertellen wanneer je toestel geleverd gaat worden.
Je krijgt tzt een mail van de bezorgdienst om afspraak te maken.
zo dat is kort door de bocht. Ik neem aan dat Tele2 zelf wel weet waneer ze een levering kunnen verwachten vanuit de fabrikant in deze tijd anno2019. Is er ook geen ruime inschatting? of iets van "iedergeval voor..."
Ik bedoel op deze manier is er geen enkele zekerheid of we wel gebuik kunnen maken van de pre order deal. We (ik en mijn vriendin) hebben beide met deze reden voor deze deal gekozen.

ik snap best dat er door de vele bestellingen wat vertraging kan ontstaan maar dan zou een kleine indicatie wel fijn zijn. ik zie dat als je nu wilt bestellen een levertijd van 2 weken. Tijdens mijn bestelling was dat nog niet zo. kan ik daar mee concluderen dat hij binnen 2 weken wel binnen moet zijn?
Tele2 is voor de levering afhankelijk van de fabrikant en van de bezorgdienst.
Niemand bij Tele2 kan je vertellen wanneer je toestel geleverd gaat worden.
Je krijgt tzt een mail van de bezorgdienst om afspraak te maken.


Dus moeten ze niet van die cryptische antwoorden geven, maar gewoon duidelijk zijn: "We weten het niet." Dat is ook een antwoord en is in ieder geval transparant.

Het gaat er wat mij betreft helemaal niet om dat er een wachttijd is. De wijze waarop gecommuniceerd wordt is het probleem.
Reputatie 7
Badge
Dat is het grote probleem bij Tele2 inderdaad.
Ze hebben geen voorraden en zijn op de eerste plaats provider.
Ze leveren de abonnementen en bestellen het toestel.
Daarna hebben ze er geen zicht meer op.
Lees de talloze klachten op dit forum.
Het probleem speelt al jaren.
Nu ik dit lees heb ik spijt dat ik niet bij bijvoorbeeld een Mediamarkt mijn bestelling heb gedaan die hebben het toestel gewoon op voorraad.

ps levertijd volgens website nu weer 1 week. Blijft een onduidelijke bedoeling zo.
Reputatie 7
Badge
Nu ik dit lees heb ik spijt dat ik niet bij bijvoorbeeld een Mediamarkt mijn bestelling heb gedaan die hebben het toestel gewoon op voorraad.

ps levertijd volgens website nu weer 1 week. Blijft een onduidelijke bedoeling zo.


Je kunt eventueel je bestelling annuleren en elders bestellen. Bij de retailers heb je je toestel dan binnen 1 dag
Nee ik zal geduld moeten hebben want de reden dat ik m heb besteld is vanwege de goeie pre order deal en ben dus te laat om dat elders te doen.
Helaas gaat je met de nodige onduidelijkheid en onzekerheid maar ik ga er maar van uit dat het goed komt.
Ik lees dat klanten bij T-Mobile en Vodafone tegemoet worden gekomen voor het lange wachten met een extra Huawei weegschaal of zoiets, geldt dat ook voor Tele2?
bij T-Mobile kunnen ze ook updates geven welke ik al consument niet blij van zou worden en ik hoop van harte dat dit bij Tele2 anders is aangezien mij tijdens de (telefonische bestelling) al gezegd werd dat hij deze week geleverd zou worden.

reactie T mobile forum:
Ik geef je dan ook graag antwoord op jouw vragen!

1.De actuele levertijd van de Huawei P30 Pro Breathing Crystal (nu nog zilver in de levertijden) is voor de 128GB variant 10 mei en voor de 256GB variant 8 mei. Voor de Huawei P30 128GB is dit 10 mei;
2.Ik zie dat je op 8 april een e-mail hebt ontvangen bij het bij ons bekende Gmail-adres waarin aangegeven werd dat de bestelling niet op 9, maar op 11 april geleverd kon worden. Ik verwacht dan ook dat je spoedig bericht ontvangt over het maken van een bezorgafspraak;
3.De registratieperiode wordt door Huawei opgerekt tot en met 31 mei, zodat iedereen gewoon in aanmerking kan komen voor de pre-order promotie!
Reputatie 7
Badge +4
Dat is dan een actie vanuit Huawei. Ze hebben zelfs de pre-order registratie periode verlengt.. Die hebben te weinig telefoons geproduceerd c.q. beschikbaar voor de NL markt. Benader hen eens.
Hen benaderen? Het zou fatsoenlijk zijn, dan wel niet de plicht naar de klant zijn dan Tele2 dit soort zaken uitzoekt en naar de klant communiceert. Als blijkt dat er daadwerkelijk zo"n lange levertijd is, de actie verlengt en wellicht aangepast word lijkt me dat een behoorlijke aanpassing aan de lever afspraken.
het enige wat Tele2 doet is eens per 7 dagen een mail sturen "nog ff wachten" daarin word ook vermeld dat er dagelijks contact is met Huawei en dus zal Tele2 hier van op de hoogte zijn of het juist moeten kunnen ontkrachten.

Meer communicatie is prettig voor de consument en voorkomt onrust.
Reputatie 7
Badge +4
Als Huawei de weegschaal marktbreed wil inzetten, dan komt die communicatie vanzelf. Je krijgt in iedergeval een mail waarin niet per klant de wachttijd kan worden medegedeeld. Zodra jouw toestel er is krijg je een mail van het koeriersbedrijf waarmee je een 1:1 afspraak kunt maken op welke dag/tijdsblok/waar jij de telefoon wilt ontvangen.
Ik snap dat zij er niet zelf verantwoordelijk voor zijn om het product te leveren, maar deze manier is verre van netjes. Ik wacht ook al sinds release op de telefoon en deze zou deze week geleverd moeten worden (werd telefonisch gezegd vorige week). Ik zie het echter gebeuren dat dit niet het geval gaat zijn. Met Pasen er straks tussen ben je makkelijk 3/4 weken verder voor je je telefoon ziet.

Al met al, als ik het had geweten, was ik ook naar een ander gegaan. Je maakt de bestelling bij Tele2 onder bepaalde voorwaarden en er was niets, maar dan ook echt NIETS gezegd over de gigantisch lange levertijd tijdens het bestelproces.

Uiteindelijk gewoon jammer, maar er zit niets anders op dan wachten en hopen dat de telefoon nog binnen de pre-order datum binnenkomt om de Sonos One te krijgen. 😞
Nu ik dit lees heb ik spijt dat ik niet bij bijvoorbeeld een Mediamarkt mijn bestelling heb gedaan die hebben het toestel gewoon op voorraad.

ps levertijd volgens website nu weer 1 week. Blijft een onduidelijke bedoeling zo.


Je kunt eventueel je bestelling annuleren en elders bestellen. Bij de retailers heb je je toestel dan binnen 1 dag


Je weet dat dit niet heel makkelijk opgaat hé? De bestelling is gedaan in samenwerking met de pre-order bonus. Als je de bestelling nu annuleert, vervalt die bonus ook omdat je niet meer binnen de pre-order datum zit. Dat is het hele punt voor veel mensen. Ik denk dat ik zelfs durf te zeggen dat veel mensen de telefoon niet zouden hebben besteld als die pre-order er niet bij had gezeten.
inmiddels ruim 3 weken aan het wachten op een toestel die volgens een medewerken tijdens de bestelling minder dan een week levertijd zal hebben. Nu stuurt Tele2 wel mooi een mailtje dat er ook een weegschaal cadeau word gedaan voor de pre orders maar we komen nu in een rap tempo richting de eind datum van die pre order actie waarbij tevens geld "zolang de voorraad strekt. Er word vrijwel constant gewezen naar Huawei maar ik bestel het toestel bij Tele2 en niet bij Huawei dus dient Tele2 ook zijn verantwoording te nemen en te zorgen voor duidelijke commmunicatie en niet populair gaan doen met een extra cadeau die word aangeboden door de fabricant.

Simpele vraag wat als het toestel te laat komt? zorgt Tele2 dan dat ik de promotie aktie producten via Tele2 alsnog krijg?
Zelfde vraag eigenlijk als hierboven. Ik heb de bestelling gedaan met oog op de pre-order bonus. Mocht die straks niet meer leverbaar zijn, gaat tele2 dan garant staan voor de Sonos One en Charger?

Waarschijnlijk niet...

Edit: Aan de tijd tussen de laatste reactie en deze kun je ook zien hoeveel prio tele2 hieraan geeft.
Reputatie 7
Badge +4
Het is een fabrikanten actie. Zij bepalen de voorwaarden en dragen zorg voor de afwikkeling. Je kunt e.e.a. ook nalezen in de actievoorvoorwaarden: https://promo.deskservices.nl/assets/files/695/9984.pdf

Het goede nieuws is dat Huawei erkend dat ze leveringsproblemen hebben en daarom ook in deze voorwaarden het inschrijftermijn hebben verplaatst naar 31 mei!
Ik blijf mij verbazen over Tele2. de Aktie van de extra weegschaal was bij andere providers al lang bekend het zelfde geld voor het verlengen van de aktie termijn. Echter wist Tele2 van niks op het moment dat ik naar vroeg. nu een flinke periode later komt Tele2 met het zelfde verhaal.

Ik weet niet of ik dit moet scharen onder "goed nieuws" ik vind het "goed nieuws" als mijn bestelling netjes optijd zal komen.
Tele2 doet alsof ze een tegemoetkoming doen met het leveren van een Huawei weegschaal vanwege de lange wacht tijd maar ook dat is een fabrikanten actie. Tele2 is in basis nogal passief en draait het liefste om de hete brei heen.
het zou goed zijn voor Tele2 en de consument om hier op een andere manier mee om te gaan..
Het is zover!!! Na lang wachten is de afspraak met reviva gemaakt!! Ik ben blij dat ik nu de afspraak gemaakt heb natuurlijk. Echter is er toch nog iets vreemd. Mijn vriendin heeft ook een p30 pro Pre Order gedaan en ook nog eens eerder dan ik zelf. Vreemd genoeg is er naar haar geen mail gestuurd voor een afspraak. Wat is de eerste gedachte die in mij op komt: klagen loont? Ik hoop van harte dat ook de bestelling van mijn vriendig op korte termijn word afgehandeld.
Het is zover!!! Na lang wachten is de afspraak met reviva gemaakt!! Ik ben blij dat ik nu de afspraak gemaakt heb natuurlijk. Echter is er toch nog iets vreemd. Mijn vriendin heeft ook een p30 pro Pre Order gedaan en ook nog eens eerder dan ik zelf. Vreemd genoeg is er naar haar geen mail gestuurd voor een afspraak. Wat is de eerste gedachte die in mij op komt: klagen loont? Ik hoop van harte dat ook de bestelling van mijn vriendig op korte termijn word afgehandeld.

Dat is dus echt onzin. Klagen gaat je echt niet helpen. Ik was er als een van de eerste bij met mijn order en heb nog niets ontvangen. Bellen naar tele2 en hier er Wat over plaatsen heeft helemaal niets geholpen. Maargoed, whatever floats your boat man! Hoop voor je dat je vriendin ook snel een mail krijgt 😛..

En veel plezier met je toestel! ☺
Reputatie 7
Badge +4
Dat is dus echt onzin. Klagen gaat je echt niet helpen.

@den3838 Inderdaad, jouw bijdrage aan dit forum zullen niets hebben bijgedragen aan de email van Reviva. Maar natuurlijk is het wel fijn dat het allemaal gaat gebeuren. En dan heb je er binnenkort ook nog een weegschaal bij 🙂