Levering toestel

• Is lekker bezig
  • 9 reacties
Vorige maand, 27 september heb ik online via de chat mijn abonnement verlengt. Dit ging allemaal hartstikke prima.
Toen ik een bevestigingsmail ontving kreeg ik er gelijk 2 mailtjes bij met de melding dat zowel de simkaart als het toestel niet op voorraad zijn.
Nou kan dit gebeuren en heb ik een week gewacht. Sindsdien heb ik om de zoveel dagen contact opgenomen met Tele2 om te kijken hoe lang het volgens hun kan duren en te vragen naar meer info.

En in al deze gesprekken kreeg ik meerdere malen verschillende info. De ene keer werd mij verteld dat ik het toestel dezelfde week nog kon verwachten, uiterlijk de week erop. Een andere medewerker vertelde me een paar dagen later dat het toestel er pas misschien over 6-8 weken is. Nou kan ik natuurlijk helemaal niets met deze info en heb toch echt gauw mijn mobiel nodig.

Dus ik dacht na en keek of het een mogelijkheid is om het toestel bij een andere site te kunnen verkrijgen. Maar nou gaat daar 24 uur overheen voordat het systeem dat heeft doorgevoerd en ben dan ook nog eens gelijk mijn nummer kwijt. En aangezien nummer-verlenging erg belangrijk is, is het geen optie voor mij om dat te doen.

Dus nu zit ik in dilemma met wat ik precies kan doen, en bovenal jammer dat Tele2 zo te werk gaat zodra je getekend hebt. Op dit moment ben ik al een goede maand aan het wachten en weet nog steeds helemaal niks.
Hoop dat ik geholpen kan worden, een oplossing vinden zodat ik niet nog een maand hoef te wachten.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 Reacties

:?::?:?
Reputatie 2
Badge
heY Goon,
Ik begrijp je ongeduld, dit is echter een forum voor en door klanten van Tele2, Moderators komen voorbij en pakken zaken op.. Dat kan dus even duren.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi goon,

De verwachting is, voor het toestel dat jij hebt gekozen, dat alle bestellingen die gedaan zijn voor 24-10-2016 deze week geleverd worden. Mocht je het na dit weekend nog niet hebben ontvangen, laat het dan even weten. Tot die tijd moet ik je helaas nog even om geduld vragen.

Groetjes Maurice
Maurice van Tele2 schreef:

Hoi goon,

De verwachting is, voor het toestel dat jij hebt gekozen, dat alle bestellingen die gedaan zijn voor 24-10-2016 deze week geleverd worden. Mocht je het na dit weekend nog niet hebben ontvangen, laat het dan even weten. Tot die tijd kan ik je helaas nog even om geduld vragen.

Groetjes Maurice

Het weekend is voorbij en het toestel is nog steeds niet geleverd. Ook geen bericht over ontvangen.
Erg leuk is het niet zo. Hoelang moet ik er dan nu op gaan wachten?
Oh dat duurr wel een tijdje hoor.. Ben ook al een tijdje aan het wachten..
Word dit nog opgepakt door iemand van Tele2?
Reputatie 5
Badge +4
goon schreef:

Hoi goon,

De verwachting is, voor het toestel dat jij hebt gekozen, dat alle bestellingen die gedaan zijn voor 24-10-2016 deze week geleverd worden. Mocht je het na dit weekend nog niet hebben ontvangen, laat het dan even weten. Tot die tijd kan ik je helaas nog even om geduld vragen.

Groetjes Maurice

Het weekend is voorbij en het toestel is nog steeds niet geleverd. Ook geen bericht over ontvangen.
Erg leuk is het niet zo. Hoelang moet ik er dan nu op gaan wachten?

Eens! Ik heb een mail gestuurd waarin ik om duidelijkheid vraag! Verwacht hier morgen toch wel een reactie op. Zal dan even laten weten wat deze leest.
Heb net een email ontvangen met daarin het bericht dat mijn abonnement verlengt is terwijl ik dit al 27 september heb gedaan. Hierin staat ook dat de OPD het pakket afleverd maar een track&trace nummer is nergens te bekennen. Ook heb ik nog geen mail gehad van de OPD.

Dus log ik in op MijnTele2 op de site en daar staat bij bestelling en levering dat mijn bestelling geannuleerd is!

Kom er met de gegeven info niet uit. Het is jammer dat je bij Tele2 overal zo achteraan moet gaan.
Heeft iemand hier meer uitleg of een verklaring voor? Ik baal hier wel erg van.

*** Bericht aangepast door Maurice van Tele2 ***
Afbeeldingen verwijderd
Het ordernummer uit de laatst ontvangen mail (screenshot hierboven) word niet herkend wanneer ik deze invoer op de site van de OPD. http://www.afspraakstatus.nu/

Schiet niet erg op zo.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi goon,

Ik vermoed dat dit komt doordat ik me er tegenaan bemoeid heb. Naar aanleiding van het bericht waarin ik stelde dat ik intern een mail had gestuurd kreeg ik het volgende antwoord (31-10-2016, 17:26):
"Dit toestel betreft een ouder toestel wat End of Life is. Toevallig is er van dit toestel vandaag stock beschikbaar gekomen en ik heb dit zojuist laten opsturen naar het distributiecentrum. Verwachting is dat het hier donderdagochtend op stock is".

Vervolgens werd mij gevraagd jouw klantnummer e.d. door te geven, dus ik vermoed dat men bezig voor je is.

Zo zie je maar weer dat als je buiten de kaders van een lopend proces gaat werken dingen verkeerd kunnen gaan. In dit geval met ordernummers etc. Je kunt je dus voorstellen dat hier nu bevestigd wordt dat dit geen goed idee is. Ik verwacht dus overigens wel dat je het toestel asap zult ontvangen.

goon schreef:

Het ordernummer uit de laatst ontvangen mail (screenshot hierboven) word niet herkend wanneer ik deze invoer op de site van de OPD. http://www.afspraakstatus.nu/
Schiet niet erg op zo.

Heb je inmiddels wel al een mail van de OPD gekregen dan? Zoals in de screenshot vermeld stond, n.a.v. de mail kun je een afspraak inplannen, niet eerder.

ps: Ik heb je afbeeldingen even verwijderd, meer informatie vind je in onze huisregels (7e) ***

Hoi goon,

Ik vermoed dat dit komt doordat ik me er tegenaan bemoeid heb. Naar aanleiding van het bericht waarin ik stelde dat ik intern een mail had gestuurd kreeg ik het volgende antwoord (31-10-2016, 17:26):
"Dit toestel betreft een ouder toestel wat End of Life is. Toevallig is er van dit toestel vandaag stock beschikbaar gekomen en ik heb dit zojuist laten opsturen naar het distributiecentrum. Verwachting is dat het hier donderdagochtend op stock is".

Vervolgens werd mij gevraagd jouw klantnummer e.d. door te geven, dus ik vermoed dat men bezig voor je is.

Zo zie je maar weer dat als je buiten de kaders van een lopend proces gaat werken dingen verkeerd kunnen gaan. In dit geval met ordernummers etc. Je kunt je dus voorstellen dat hier nu bevestigd wordt dat dit geen goed idee is. Ik verwacht dus overigens wel dat je het toestel asap zult ontvangen.

goon schreef:

Schiet niet erg op zo.

Heb je inmiddels wel al een mail van de OPD gekregen dan? Zoals in de screenshot vermeld stond, n.a.v. de mail kun je een afspraak inplannen, niet eerder.

ps: Ik heb je afbeeldingen even verwijderd, meer informatie vind je in onze huisregels (7e) ***

Nog steeds heb ik geen mail gehad van de OPD. Echter staat op de OPD site bij het track and trace invoeren dat er naar een ordernummer en postcode gevraagd word. Die van mij word niet herkent. Dus ga ik er dan maar vanuit dat die mail dan nog moet komen.

Maar dit schiet natuurlijk niet op, weet nog steeds niet wanneer ik wat moet verwachten. Wanneer ik inlog op mijn Tele2 lijkt het alsof mijn abonnement is geannuleerd en in de mail staat er ook geen indicatie van wanneer ik wat kan verwachten. Dus loop ik nu WEER te wachten tot een of andere medewerker me weer een nietzeggend of verkeerd antwoord geeft. Op dit tempo ben ik over een half jaar hier nog mee bezig. Na meer dan 5 weken constant verschillende antwoorden en beloftes aan moeten horen begint dit behoorlijk op me zenuwen te werken.

Wat is er dan precies gebeurd?

Mij werd eerst verteld dat mijn nummer verloren zou zijn wanneer ik de verlenging zelf zou annuleren en het bij een andere site wilde proberen. En nu doet Tele2 het gewoon zelf?

Als dit geen probleem was had ik na 1 week wachten dit al lang ergens anders kunnen regelen.
Komt erg slecht over. Net als de slecht werkende mobiele Tele2 app hebben ze hier duidelijk alles behalve hun zaken in orde. Erg jammer. En als ik niet buiten de kaders van een lopend proces dingen ging doen, had ik ongetwijfeld langer moeten wachten. Het is belachelijk dat een klant er zo achteraan moet zitten en anders niet weer waar die aan toe is. Begrijp het onderhand wel dat het toestel niet op voorraad was/is. Maar info naar de klant toe lijkt mij minder dan het minimale. En het is onzin om te zeggen dat als ik niks had gedaan er niks verkeerd was gegaan. U heeft zelf iets verkeerd gedaan door een fout te maken of te weinig mijn individuele situatie te bekijken, daar is het mis gegaan.

Maar wat houd asap volgens u in dan? Deze week? Of de volgende? Komt ie uberhaubt nog wel?
Heb dat namelijk ondertussen al heel veel van u en uw collega's gehoord.
Reputatie 5
Badge +4
Ik kan me heel goed voorstellen dat je geduld beperkt is en deze na aardig wat incidenten redelijk op de proef wordt gesteld, dat is bij mij ook het geval hoor.

Aangezien het uitleveren van het gewenste toestel te lang op zich heeft laten wachten is de aanvraag geannuleerd en ben je teruggezet naar vóór de aanvraag. Je kunt dus eventueel een nieuwe aanvraag indienen.
Blijkbaar ben je op 1 november gebeld om aan te geven dat het allemaal nogal lang duurde en of je interesse had in een ander model. Aangezien ze je niet hebben kunnen bereiken is de aanvraag geannuleerd, met de melding: mocht je telefonisch contact opnemen er een alternatief geboden kon worden. Er loopt op dit moment dus niets.