beantwoord

Levering S8+

• 28 april 2017
  • 15 reacties
  • 326 x bekeken

Op 15 april via pre-order een Samsung S8+ besteld, de zilvere. Tijdens de verkoop werd me meerdere keren verzekerd dat hij op 20 april in mijn bezit zou zijn..maar je raad het al....tot op heden nog niets ontvangen. Vragen via klantenservice e.d., vragen via dit forum...het helpt allemaal niets. Het ene na het andere nietszeggende antwoord krijg je, de een nog vager dan de andere. Ook 'binnen een week' (zoals nu op de site staat) blijkt wederom niet te kloppen. Echt ontzettend slechte service, zelfs overzetten naar een andere kleur zou weken in beslag nemen.. manmanman. En ondertussen in de media maar pochen dat Tele2 zoveel nieuwe klanten heeft gekregen... Goh...gek he? Klanten dingen beloven die een concurrent niet kan....en vervolgens je beloftes niet nakomen. Keer op keer.

Wanneer mag ik een bericht van OPD verwachten?
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 30 april 2017, 10:43

Hoi Ard! Zodra je toestel klaar is om bezorgd te worden ontvang je daar bericht van.

Je wilt aan de ene kant graag weten wanneer je dit mag verwachten maar tegelijkertijd wil je geen "loze beloftes". Dat is in dit geval tegenstrijdig want we kunnen niks concreets zeggen over de levertijden van een toestel dat niet op voorraad geven. We kunnen slechts een verwachting uitspreken. Het zou fijn zijn als je dat niet opvat als een belofte want dat is het niet.

Hopelijk krijg je snel wat te horen over de levering van je toestel. Onze verwachting is nog steeds dat die in week 18 geleverd wordt.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Tuurlijk..de moderators hier weten je haarfijn uit te leggen dat je een eigen topic moet openen, maar inhoudelijk reageren.. ho maar. Vandaag maar WEER eens de klanten'service' gebeld... dan krijg je te horen dat er in wk 18 (!) backorders worden uitgeleverd. Maandag was het nog week 17.... Of mijn toestel erbij zit is nog maar de vraag... dat kan men niet zeggen... En dat terwijl op de website staat, nu nog steeds, voor de 18e besteld...binnen een week in huis. Wat een bewust vals voorlichten van klanten, bah. Keer op keer worden loze beloftes gedaan...om maar tijd te rekken. Wat een wanbeleid.
Reputatie 6
Badge
Hoi Ard! Zodra je toestel klaar is om bezorgd te worden ontvang je daar bericht van.

Je wilt aan de ene kant graag weten wanneer je dit mag verwachten maar tegelijkertijd wil je geen "loze beloftes". Dat is in dit geval tegenstrijdig want we kunnen niks concreets zeggen over de levertijden van een toestel dat niet op voorraad geven. We kunnen slechts een verwachting uitspreken. Het zou fijn zijn als je dat niet opvat als een belofte want dat is het niet.

Hopelijk krijg je snel wat te horen over de levering van je toestel. Onze verwachting is nog steeds dat die in week 18 geleverd wordt.
Beste Frenk, laten we het alsjeblieft niet over tegenstrijdigheden hebben...

Tijdens de verkoop kon men wel toezeggingen geven over de leverdatum; de 20e. Daarna werd het 3 dagen...toen binnen een week...toen week 17...en nu week 18. Dus hoezo nog 'steeds de verwachting dat hij in week 18 geleverd wordt'? Jullie blijven uitstellen en aanpassen...
Reputatie 6
Badge
Als iemand je heeft toegezegd dat het toestel 20 april geleverd zou worden was dat ontzettend dom van die persoon. Sorry daarvoor!

Onze verwachtingen willen we inderdaad nog wel eens bijstellen. Dat kan ook; het is immers een verwachting. Geen garantie of belofte.
Reputatie 7
Badge +5
Straks ga je nog vertellen dat het een gunst is om überhaupt bij Tele2 te mogen bestellen :$

Die ontzettend domme persoon is jouw collega die uit dezelfde hand eet.
Daar weleens bij stilgestaan ?
Beste Frenk, allemaal leuk en aardig...maar wat is dan het nut van een pre-order? Waar jullie zo dapper mee adverteren? Je kan er wel makkelijk over heen stappen en het nu afdoen als verwachtingen... maar dat is wel erg simpel gedacht. Ik zie het echt als bewust voorliegen van klanten. Wanbeleid. En schuif het niet af op Samsung...dat is echt een onmachtsbod.
Ik heb hem ook nog steeds niet na 18 April besteld? Word er gezegd dat je hem krijgt op 28 april en heb ik nog steeds geen e-mail van de OPD? Ik vind dit ongelofelijk slecht.
Er staat nog zelfs op de site dat hij op voorraad is? Waarom heb ik dan nog geen e-mail van de OPD het is al 2 dagen na 28ste.
Reputatie 6
Badge
Een pre-order is een bestelling die je voor de daadwerkelijke releasedatum van een toestel plaatst. Klanten met een pre-order zullen ook altijd eerder een toestel krijgen dan klanten die na de releasedatum een bestelling doen. Ook willen sommige fabrikanten nog wel eens speciale promoties hebben.

Dit betekent helaas niet dat we een onuitputtelijke voorraad hebben. Ik merk dat jij daar sterke gedachten over hebt maar wij zien dat toch echt anders.
Wanneer krijgen we dan een e-mail van de OPD? Want dit zo is ook niet zo fijn.
Waarom annuleer je je bestelling niet gewoon en bestel je ergens anders? Alle toestellen zijn volgens de website altijd op voorraad. Meestal zijn ze dat niet en kan er niet duidelijk worden gemaakt wanneer levering zal plaatsvinden. Altijd vaag we verwachten en hopen. Concreet betekent het dat er contracten geleverd zijn en verder moet je gewoon wachten. Aan jou om te annuleren en je toestel elders te bestellen met Tele2 abonnement. Bijv. bij mediamarkt of mobiel.nl. Dan heb je het toestel binnen 2 dagen
Nogmaals Frenk, dat is makkelijk kletsen NADAT een klant het anders werd voorgeschoteld tijdena de aankoop. Dan moet je niet de klanten afschilderen als notoire domoren! Tele2 beloofd tijdens de verkoop van alles en komen hun beloftes niet waar. Dan moet je niet doen alsof wij het fenomeen pre-order niet begrijpen. Jullie begrijpen die definitie zélf niet. Dat jullie voorraden niet 'onuitputtelijk' zijn, ligt niet aan ons...maar aan jullie zelf. Ook het meerdere keren veranderen van levertermijnen ligt niet aan ons, maar aan jullie. Gewoon doen wat je (Tele2) beloofd. Slimme marketing is niet moeilijk, verkopen ook niet. Je afspraken en beloftes nakomen wel, zo blijkt.
Ik heb e-mail zojuist van OPD gekregen, Ard kijk jij ook anders even op je e-mail?
Geen mail ontvangen. Denk dat jij een zwarte hebt besteld Sjenette? Ik een zilvere... (ook omzetten van een zilvere naar een zwarte duurt bij Tele2 WEKEN.., dus dat is ook geen optie)
En weer geen reactie en/of mail....gebed zonder einde lijkt dit...