beantwoord

Levering iphone xr Red 64GB

• 5 september 2019
  • 11 reacties
  • 450 x bekeken

Beste Tele2,

Ik heb afgelopen zaterdag (31 aug.) een iPhone Xr Red 64GB besteld met een abonnement bij jullie als nieuwe klant.

Tijdens het bestellen stond er dat deze gewoon op voorraad was en dat ik hem (mits voor 23:00 besteld) de volgende dag in huis zou hebben. Nu snap ik dat er op een zondag niet geleverd gaat worden.

Echter kreeg ik diezelfde avond nog een mailtje: 'Uw toestel laat nog even op zich wachten' waarin ik werd doorverwezen naar de pagina waar alle "actuele" levertijden staan. Hier staan dus alle toestellen die een langere levertijd hebben. Mijn toestel stond hier op 31 aug. dus nog niet tussen.

Gelijk afgelopen maandag en dinsdag de klantenservice even opgebeld om te vragen hoe of wat. Tijdens deze gesprekken is mij twee keer toegezegd dat dinsdag of woensdag nog een levering binnen zou komen met mijn toestel en dat ik een mailtje van Reviva zou krijgen zodra deze binnen was. Maandag is ook de status van mijn toestel veranderd naar '2 Weken levertijd vanaf 2 sep.'. Het is nu donderdag en heb nog steeds niks vernomen. Nogmaals de klantenservice opgebeld vandaag om te vragen hoe het nou zit. Een vriendelijke meneer heeft mij verteld dat hij het erg vreemd vond dat zijn collega's mij hebben verteld wanneer bepaalde leveringen binnen zouden komen aangezien ze daar op de service-afdeling blijkbaar helemaal geen inzicht op hebben. Tevens valt mijn huidige toestel van ellende bijna uit elkaar, dus een snelle levering is best essentieel.

Lang verhaal kort: Ik ben dus tweemaal voorgelogen door jullie klantenservice en heb nog helemaal niets vernomen van de levertijd o.i.d. Hoe gaan we dit oplossen? ik heb niet een aanbetaling van 500 euro gedaan met een belofte dat dit toestel op voorraad was, om vervolgens twee keer voorgelogen te worden en helemaal niets te horen te krijgen over mijn bestelling. Een zeer belabberde 1e indruk Tele2.. Ik hoor graag van jullie terug
icon

Beste antwoord door Raaf12 5 september 2019, 18:59

Ik snap niet waarom je een telefoon koopt bij een provider ipv van een online telefoonwinkel. Die leveren namelijk wél de volgende dag de telefoon. Ook met een abo en verlenging. Ik lees hier al een paar jaar over de valse berichtgeving vanuit Tele2 over levering. Dat zijn geen incidenten maar bewuste strategie. Bah.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Op het forum zul je hetzelfde horen. Ook hier weten medeklanten of moderators echt niet wanneer jouw toestel gereed is voor verzending. Het enigste wat wij hier zien is zodra jouw toestel uitgeleverd kan worden je een email van Reviva krijgt om een 1:1 afspraak met de koerier te maken. Dat hoeft perse bij jou thuis te gebeuren, kan ook b.v. op je werk.
Op het forum zul je hetzelfde horen. Ook hier weten medeklanten of moderators echt niet wanneer jouw toestel gereed is voor verzending. Het enigste wat wij hier zien is zodra jouw toestel uitgeleverd kan worden je een email van Reviva krijgt om een 1:1 afspraak met de koerier te maken. Dat hoeft perse bij jou thuis te gebeuren, kan ook b.v. op je werk.

Oke, duidelijk. Mijn frustratie ligt echter niet per se bij de extra wachttijd, maar bij het feit dat de klantenservice hier dus blijkbaar maar wat verzint om van klantvragen af te zijn. Een simpele "wij hebben hier geen inzicht op" had voldoende geweest.

Ik wacht in ieder geval de mail van Reviva maar af dan, het is niet anders. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie! Fijne dag verder.
Reputatie 6
Badge +1
Ik snap niet waarom je een telefoon koopt bij een provider ipv van een online telefoonwinkel. Die leveren namelijk wél de volgende dag de telefoon. Ook met een abo en verlenging. Ik lees hier al een paar jaar over de valse berichtgeving vanuit Tele2 over levering. Dat zijn geen incidenten maar bewuste strategie. Bah.
Ja klopt, eens en nooit meer. Ik heb ondertussen het abonnement en het toestel geannuleerd. Vanavond via belsimpel het toestel bestellen met een abo erbij. Had me van tevoren iets beter in moeten lezen op het forum hier. Ik zie dat ik bij lange na niet de enige ben. Achja, een keer goed jezelf in de vingers snijden leer je ook weer van..
Reputatie 4
Badge
@DamienRory En, inmiddels via Belsimpel wel het toestel geleverd gekregen?

Gr. Petra
Reputatie 1

Gr. Petra

Waarschijnlijk wel. Belsimpel is een fatsoenlijk bedrijf. En de klantenservice is top, die poeieren mensen niet af met leugenachtige antwoorden. Zou een bepaalde provider nog wat van kunnen leren.

Gr. Petra

Jazeker, netjes afgeleverd vandaag! Desondanks de slechte ervaring met jullie levering van toestellen wel een abonnement bij Tele2 afgesloten, hopelijk mijn laatste keer op het forum (wat betreft negatieve ervaringen dan 😉 )
Reputatie 4
Badge
@DamienRory Goed om te horen en bedankt voor je feedback!

Ik wil nog graag even een toelichting geven wat betreft de levering. Momenteel heeft onze logistieke partner Reviva veel problemen in het halen van de doorlooptijden voor het maken van een leverafspraak met onze klanten. Reviva heeft momenteel in verschillende regio's problemen met het aantrekken van voldoende personeel. Hierdoor kunnen we voorlopig niet garanderen dat we een toestel binnen 1 a 2 dagen kunnen afleveren bij de klant. Op dit moment geldt dat we in meerdere regio's niet eerder een afspraak kunnen plannen dan 4 tot 5 dagen in de toekomst. Het zal nog zeker 3 weken duren voordat Reviva deze personele problemen kan oplossen.

Veel plezier met je nieuwe toestel en je ervaringen mag je natuurlijk altijd delen op het forum!

Groet Petra
Reputatie 1
@DamienRory Goed om te horen en bedankt voor je feedback!

Ik wil nog graag even een toelichting geven wat betreft de levering. Momenteel heeft onze logistieke partner Reviva veel problemen in het halen van de doorlooptijden voor het maken van een leverafspraak met onze klanten. Reviva heeft momenteel in verschillende regio's problemen met het aantrekken van voldoende personeel. Hierdoor kunnen we voorlopig niet garanderen dat we een toestel binnen 1 a 2 dagen kunnen afleveren bij de klant. Op dit moment geldt dat we in meerdere regio's niet eerder een afspraak kunnen plannen dan 4 tot 5 dagen in de toekomst. Het zal nog zeker 3 weken duren voordat Reviva deze personele problemen kan oplossen.

Veel plezier met je nieuwe toestel en je ervaringen mag je natuurlijk altijd delen op het forum!

Groet Petra

Interessant. Waarom staat er dan in jullie webshop nog steeds voor 23:00 uur besteld, de volgende dag in huis bij verschillende toestellen? Wanneer gaan jullie nu eens op een eerlijke manier communiceren naar aanstaande klanten? Of blijven jullie maar vrolijk doorgaan met jullie eeuwige misleiding?
Reputatie 6
Badge +1
Vervoersproblemen die Petra aanhaalt hebben hier inderdaad niets mee te maken. Tele2 heeft geen online webshop die real-time de voorraad bijhoud. Dat doen shops zoals mobiel.nl wel. Die weten wat eruit is als de klant koopt en men kan erop vertrouwen dat dat vandaag kopen morgen leveren betekent. Dit is al jaren aan de gang (ik bezoek deze site van voor de tijd dat Tele2 een eigen 4G netwerk begon) Als Tele2 geen toestellen op voorraad heeft bestellen ze bij de importeur en dan lukt de levering de volgende dag niet.
Koeriersbedrijven zijn er ook in soorten en maten Tele2 heeft niet de beste firma op dit gebied gekozen. Dat hebben andere telco's beter voor elkaar. Kost natuurlijk wat meer. If you pay peanuts you get monkeys.
Reputatie 4
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra