Levering iPhone SE bij nieuw abonnement

• 22 maart 2017
  • 16 reacties
  • 439 x bekeken

Op 1 maart 2017 heb ik een iPhone SE 64 GB Zilverkleurig besteld via de website van Tele2. Op de bestelpagina staat bij deze telefoon nog steeds: OP VOORRAAD. Enkele dagen later (3 maart) kreeg ik al een SMS berichtje dat het verzoek tot nummerbehoud door mijn huidige mobiele provider geaccepteerd is. Nu, inmiddels 21 dagen en enkele telefoontjes naar de klantenservice verder heb ik nog steeds geen enkele informatie gekregen over wanneer mijn toestel geleverd gaat worden. Ik had verwacht dat dit binnen ENKELE DAGEN zou zijn... dit staat ook vermeld bij de meestgestelde vragen op de bestelpagina en op de speciale pagina met levertijden voor iPhones (1 - 3 dagen).

De informatievoorziening ervaar ik als erg slecht. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben!! De klantenservice geeft aan geen inzicht te hebben in de levertijden van iPhones (die nota bene gewoon op voorraad liggen als ik de bestelpagina mag geloven ?!?)

Ik hoor graag wanneer ik mijn toestel kan verwachten..
Mijn klantnummer is : 10313201838

Groeten,
Andreas

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Badge
Hoi Andreas!

We hebben gisteren een nieuwe update gekregen over de iPhone 64GB Silver, binnen nu en week gaan we het toestel leveren!
Hopelijk heb je de nieuwe iPhone snel in huis 😃.

Groetjes, Maris
Hoi Maris,

Eindelijk iemand die 'iets van informatie' kan verstrekken.

Ondertussen weer een kleine week verder (onderhand 4 weken na bestelmoment). Tot op heden nog geen informatie over mijn toestel ontvangen, anders dan de update van jou dat het toestel dus uiterlijk overmorgen zal komen. Hier geloof ik echter niet meer in aangezien ik net 'out of the blue' een sms ontvang dat mijn nummerovername datum is uitgesteld. Dit zonder verdere informatie waarom en wat dit tot gevolgen heeft. Blijf ik de extra 9 dagen wel gewoon aangesloten bij mijn huidige provider? Dit lijkt me vreemd aangezien deze provider eerder al een overstapdatum had geaccepteerd .... Hoe zit het in deze 9 dagen met mijn bereikbaarheid?

En natuurlijk hoe zit het nu met het toestel, dat bij bestellen op 1 maart gewoon OP VOORRAAD was, en waar ik nog helemaal niks over heb gehoord ..... Ik ging er vanuit dat het toestel, net als de levertijden voor de nieuwste iPhone waar jullie leuk mee adverteren (binnen 3 dagen), binnen deze 3 dagen binnen zou zijn... Wat een communicatie aan nieuwe klanten!

Volgende week moet ik weer naar Italie voor werk,ik hoop dat ik het nieuwe toestel voor deze 3e reis onderhand in bezit heb.....

Andreas
Hoi Andreas!

We hebben gisteren een nieuwe update gekregen over de iPhone 64GB Silver, binnen nu en week gaan we het toestel leveren!
Hopelijk heb je de nieuwe iPhone snel in huis 😃.

Groetjes, Maris

Is dat ook zo bij de Iphone 7 plus?
Reputatie 1
Hoi Maris,

Eindelijk iemand die 'iets van informatie' kan verstrekken.

Ondertussen weer een kleine week verder (onderhand 4 weken na bestelmoment). Tot op heden nog geen informatie over mijn toestel ontvangen, anders dan de update van jou dat het toestel dus uiterlijk overmorgen zal komen. Hier geloof ik echter niet meer in aangezien ik net 'out of the blue' een sms ontvang dat mijn nummerovername datum is uitgesteld. Dit zonder verdere informatie waarom en wat dit tot gevolgen heeft. Blijf ik de extra 9 dagen wel gewoon aangesloten bij mijn huidige provider? Dit lijkt me vreemd aangezien deze provider eerder al een overstapdatum had geaccepteerd .... Hoe zit het in deze 9 dagen met mijn bereikbaarheid?

En natuurlijk hoe zit het nu met het toestel, dat bij bestellen op 1 maart gewoon OP VOORRAAD was, en waar ik nog helemaal niks over heb gehoord ..... Ik ging er vanuit dat het toestel, net als de levertijden voor de nieuwste iPhone waar jullie leuk mee adverteren (binnen 3 dagen), binnen deze 3 dagen binnen zou zijn... Wat een communicatie aan nieuwe klanten!

Volgende week moet ik weer naar Italie voor werk,ik hoop dat ik het nieuwe toestel voor deze 3e reis onderhand in bezit heb.....

Andreas

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik wacht nu al langer dan 5 weken(!) op mijn nieuwe toestel (Iphone 6S 32GB).
Ook op deze bestelpagina stond: "Op voorraad".. NIET DUS!

Ik kan niet geloven dat een bedrijf consumenten maanden lang laat wachten op hen nieuwe toestel. Concurrenten van Tele2 hebben talloze toestellen op voorraad, waarom heeft Tele2 dat dan niet??

Wat ook enorm storend is, is dat de website nooit ge-update wordt. Het zou fijn zijn als de consument wist waar die aan toe was bij het bestellen van een nieuw toestel. (Indien Tele2 weet dat er geen toestellen op voorraad zijn, laat dat dan weten!!)

Tele2, wat een slechte service van jullie, Dit is de eerste en ook meteen de laatste keer dat ik een toestel via jullie bestel.
Reputatie 1
dubbele post
Middels deze post wil ik nog even laten weten hoe mijn Tele2 avontuur is afgelopen en hoe teleurgesteld ik ben in de service. Na vanmorgen voor de derde keer de klantenservice te hebben gebeld waar mijn iPhone SE 64 Silver blijft die ik 4 weken geleden (met de status OP VOORRAAD) heb besteld en waar ik nog geen informatie over heb kunnen krijgen, werd mij verteld dat deze al sinds 23 maart niet meer leverbaar is.

COMMUNICEREN? Dat kennen ze niet bij Tele2.!

Na een aantal keren te zijn doorverbonden en mijn verzoek om te annuleren, werd mij een aanbod gedaan om van kleur te wisselen, kreeg ik een kleine tegemoetkoming in de kosten en werd mij - na een controle van het magazijn - verzekerd dat ik enkele ogenblikken later een mail kon verwachten van de online pakket dienst (dit heb ik nog een aantal keren nagevraagd aangezien ik mijn telefoon echt dit weekend wil hebben ivm de eerder aangegeven vakantie).

Wat denk je??

Nu eind van de dag nog geen mail ontvangen. Klantenservice gebeld en het verhaal nog een laatste keer uitgelegd. Medewerker gaf aan dat zij normaal dit soort garanties niet mogen doen. Zij kon mij dan ook niet verder helpen en adviseerde mij om zelf maar de online pakket dienst te bellen. Na een NEE op het verzoek of zij, als opdrachtgever van de OPD, dit niet voor haar klanten kon doen. Heb ik besloten te annuleren. Kortom, een maand lang voor niks gewacht, geen communicatie vanuit TELE2 gehad (als ik zelf niet had gebeld was ik nog een aantal weken aan het wachten) en onderhand 2 uur en 3 kwartier aan telefoonkosten verder.

Na alles-in-1 (helft van de beloofde internetsnelheid) en dit fiasco is het voor mij in ieder geval NOOIT meer Tele2... er wordt vanalles beloofd (OP VOORRAAD levertijd van max. 5 werkdagen, een bericht in dit forum dat de telefoon binnen een week geleverd gaat worden (terwijl ze dus al vanaf 23 februari weten dat het model niet meer geleverd gaat worden) en na de toezegging van vanmorgen om mij over te halen toch maar een andere kleur te bestellen). Ik trap er niet meer in. Succes voor een ieder die nog overweegt bij Tele2 een mobiele telefonie incl. toestel te bestellen.

Ik ben erg teleurgesteld.
Oja, en t.alex, succes ermee! Mijn advies aan je blijkt wel uit de post hierboven.

Ik blijft me maar afvragen: hoe kan een medewerker van Tele2 op dit forum schrijven dat ze het toestel binnen 23 maart en een week (dus vandaag) gaan leveren. Als ze bij de klantenservice aangeven dat het toestel sinds 23 maart helemaal niet meer geleverd gaat worden...!
Badge
Dag Andreas,

Wij zouden in eerste instantie aan een groot gedeelte van de klanten die het toestel enige tijd geleden hadden besteld wel gaan leveren.
Helaas lieten de iPhone's op zich wachten en is er besloten om niet te gaan leveren.
Iedereen moet hier inmiddels over gebeld zijn om een ander voorstel te krijgen, ben je dit nog niet? Raad ik je aan om contact met ons op te nemen.

@Andreas, het is heel spijtig dat het zo gelopen is, hadden we dit eerder geweten hadden we er alles aangedaan om zo snel mogelijk een andere aanbieding te doen..

Groetjes, Maris
Ik neem nooit meer contact met jullie op, en na het laatste contact met de klantenservice van vrijdagavond waarin ik (ook) de gewijzigde bestelling heb geannuleerd wil ik jullie verzoeken mijn annulering ook daadwerkelijk door te voeren. Groet en misschien tot over 30 jaar 🙂 Man man man....
Hoi Maris

Het is gewoon niet goed te praten dat op de website de status OP VOORRAAD staat bij elk toestel zelfs bij de Samsung S 8 die nog niet eens in Nederland is. Met die melding begint de verwarring al .Daarna komt mail met melding niet op voorraad. Ik vind het misleiding . Ik zal niet beweren dat een klant bij andere providers beter af is maar ik ga zeker wel de Consumentenbond eens naar hun mening over deze praktijken vragen. Mijn gevoel zegt me dat hier fundamenteel iets niet klopt. Het is heel spijtig voor Andreas zeg je, maar intussen blijft wel alles de status "Op voorraad " houden. Ze komen volgende week binnen zeg je en dat is iets heel anders dan nu voorradig ;
Ik heb nooit een dergelijke mail gezien/gehad, in 4 weken heb ik, behalve sms'jes dat n nummerovername akkoord was, 0,0000 van Tele2 gehoord, ik moest zelf aan de bel trekken door te bellen en het forum, maar daar werd van alles beloof en van die info klopte ook helemaal niks. Hiervoor 5 jaar bij een provider gezeten, nooit gedoe mee gehad met bundels aanpassen e.d. Maargoed ik stop hier nu echt 🙂 succes allemaal!
Middels deze post wil ik nog even laten weten hoe mijn Tele2 avontuur is afgelopen en hoe teleurgesteld ik ben in de service. Na vanmorgen voor de derde keer de klantenservice te hebben gebeld waar mijn iPhone SE 64 Silver blijft die ik 4 weken geleden (met de status OP VOORRAAD) heb besteld en waar ik nog geen informatie over heb kunnen krijgen, werd mij verteld dat deze al sinds 23 maart niet meer leverbaar is.

COMMUNICEREN? Dat kennen ze niet bij Tele2.!

Na een aantal keren te zijn doorverbonden en mijn verzoek om te annuleren, werd mij een aanbod gedaan om van kleur te wisselen, kreeg ik een kleine tegemoetkoming in de kosten en werd mij - na een controle van het magazijn - verzekerd dat ik enkele ogenblikken later een mail kon verwachten van de online pakket dienst (dit heb ik nog een aantal keren nagevraagd aangezien ik mijn telefoon echt dit weekend wil hebben ivm de eerder aangegeven vakantie).

Wat denk je??

Nu eind van de dag nog geen mail ontvangen. Klantenservice gebeld en het verhaal nog een laatste keer uitgelegd. Medewerker gaf aan dat zij normaal dit soort garanties niet mogen doen. Zij kon mij dan ook niet verder helpen en adviseerde mij om zelf maar de online pakket dienst te bellen. Na een NEE op het verzoek of zij, als opdrachtgever van de OPD, dit niet voor haar klanten kon doen. Heb ik besloten te annuleren. Kortom, een maand lang voor niks gewacht, geen communicatie vanuit TELE2 gehad (als ik zelf niet had gebeld was ik nog een aantal weken aan het wachten) en onderhand 2 uur en 3 kwartier aan telefoonkosten verder.

Na alles-in-1 (helft van de beloofde internetsnelheid) en dit fiasco is het voor mij in ieder geval NOOIT meer Tele2... er wordt vanalles beloofd (OP VOORRAAD levertijd van max. 5 werkdagen, een bericht in dit forum dat de telefoon binnen een week geleverd gaat worden (terwijl ze dus al vanaf 23 februari weten dat het model niet meer geleverd gaat worden) en na de toezegging van vanmorgen om mij over te halen toch maar een andere kleur te bestellen). Ik trap er niet meer in. Succes voor een ieder die nog overweegt bij Tele2 een mobiele telefonie incl. toestel te bestellen.

Ik ben erg teleurgesteld.

Ik vind erg voor je.
Ik was afgelopen maandag ook niet blij met Tele 2 en gaat over mijn abbo verlengen en Iphone 7 Plus.
Vanaf afgelopen donderdag is het gelukkig toch weer goed gekomen en heb gister Iphone 7 Plus thuis en abbo weer verlengt.
Ik vind wel dat Tele 2 medewerkers helaas niet goed communiceren samen aan de tel,dat heb ik zelf ondervonden van de week aan de tel.
Ze hebben het uiteindelijk goed aangepakt en uiteindelijk gelukt,ben er blij mee.
Ik vind erg jammer voor je,Andreas.
Reputatie 7
Badge +5
Foutje 🆒
Hoi Tele2,

Aangezien er geen optie is om jullie te mailen en ik in het buitenland zit probeer ik het even hier. Kunnen jullie alsjeblieft het verzoek tot nummerovername behorende tot mijn bestelling annuleren? Ik heb mijn huidige provider hierom gevraagd en zij geven aan dat zij dit niet kunnen.

Als gevolg kan mijn nieuwe provider nu mijn nummer niet overnemen ...

Hartelijk dank!

Andreas
Badge
Dag Andreas,

Wij kunnen je online niet helpen met het annuleren van een bestelling dit kan alleen telefonisch.

Groet, Maris
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!

Groet, Maris