beantwoord

levering iphone duurt wel erg lang

  • 28 March 2020
  • 51 reacties
  • 1345 x bekeken

op 22 feb heb ik een iphone xs 64gb space grey besteld. de verwachte levertijd bedroeg op dat moment 2 weken. nu zijn we 5 weken verder. ik heb niet zoveel aan de verwachte leveringstijden op de website want die gelden alleen voor als je vanaf nu besteld. wanneer kan ik mij telefoon verwachten?

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 30 March 2020, 11:26

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

51 reacties

Update!

Goed nieuws, kreeg net van T-mobile (mijn) huidige provider het bericht dat de aanvraag voor nummerbehoud door tele2 is geannuleerd.
Iedereen succes op dit forum, mij zijn jullie hier niet meer terug!

Anderen kunnen het blijkbaar wel, Tele2 kan als zij dat wil ook maar doet het niet.

Die laat de schijn bestaan dat ze hem op voorraad heeft, heb je hem besteld dan duurt het weken.

Dat dat sporadisch eens voorkomt dat kan natuurlijk, maar bij Tele2 is dit systematisch en daar wordt dus over geklaagd wat op zich helemaal niet vreemd is.

Normaal gesproken leer je van lessen uit het verleden, maar blijkbaar Tele2 niet.

Die houden dat zelf in stand, en worden er op deze manier op aangesproken.

 

 

Het probleem is dat Tele2 leugenachtig communiceert dat het toestel voorradig is aan de toekomstige klant. Begrijp dat nou eens in plaats van Tele2 door dik en dun te gaan verdedigen. De regulars op dit forum weten dat al jaren. Het zijn de nieuwelingen die hier vertwijfeld beklag komen doen. De bekende online telefoonshops hebben real time voorraadbeheer wat door de klant is te bekijken. Daar is kopen ook direct  leverbaar. Een telco zoals Tele2  is primair een netwerkbedrijf en dienstverlener, telefoons verkopen is een bijzaak. 

Ik ben de laatste die beweert dat Tele2 de voorraad communicatie in de webshop (en via bestellijn) op orde heeft en/of dat verdedigt (in tegendeel!), dat heeft Tele2 zeker nog niet op orde. Echter, de voornaamste reden dat Tele2 er nu zo lang over doet het toestel alsnog te leveren is vanwege de grotere afhankelijkheid van aanlevering door leveranciers, zoals ik postte.

Klopt en tele2 heeft ook duidelijk issues met de klantenservice...

Reputatie 7

Het probleem is dat Tele2 leugenachtig communiceert dat het toestel voorradig is aan de toekomstige klant. Begrijp dat nou eens in plaats van Tele2 door dik en dun te gaan verdedigen. De regulars op dit forum weten dat al jaren. Het zijn de nieuwelingen die hier vertwijfeld beklag komen doen. De bekende online telefoonshops hebben real time voorraadbeheer wat door de klant is te bekijken. Daar is kopen ook direct  leverbaar. Een telco zoals Tele2  is primair een netwerkbedrijf en dienstverlener, telefoons verkopen is een bijzaak. 

Ik ben de laatste die beweert dat Tele2 de voorraad communicatie in de webshop (en via bestellijn) op orde heeft en/of dat verdedigt (in tegendeel!), dat heeft Tele2 zeker nog niet op orde. Echter, de voornaamste reden dat Tele2 er nu zo lang over doet het toestel alsnog te leveren is vanwege de grotere afhankelijkheid van aanlevering door leveranciers, zoals ik postte.

Heb net een zeer kundig persoon van T-mobile klantenservice aan de telefoon gehad, dat is de provider waar mijn huidige nummer loopt. 

Deze mijnheer zegt dat gelet op de wet verkoop op afstand ik het recht heb om de verkoop teniet te doen. Er is niet geleverd, tele2 mag niet mijn nummer vasthouden.

Bovendien kan iedere medewerker met één druk op de knop de aanvraag voor nummerbehoud teniet doen. Er is dus geen enkele reden om mijn nummer niet weer vrij te geven. Dit is dus onwil van Tele2 om mij verder te helpen. 

Hij raad mij nu dan ook aan om contact te zoeken met een buro voor rechtshulp.
Dit ga ik dus zeker doen want mijn vertrouwen in een goede afloop met behulp van Tele2 is helemaal weg.

Reputatie 3

Bovendien heb je naast de leugenachtige en misleidende communicatie van Tele2 ook nog te maken met een overwerkt en incompetent zooitje dat de naam klantenservice niet waardig is. 

@Raaf12 goed verwoord, de spijker is op zijn kop geslagen.

Reputatie 6

Het probleem is dat Tele2 leugenachtig communiceert dat het toestel voorradig is aan de toekomstige klant. Begrijp dat nou eens in plaats van Tele2 door dik en dun te gaan verdedigen. De regulars op dit forum weten dat al jaren. Het zijn de nieuwelingen die hier vertwijfeld beklag komen doen. De bekende online telefoonshops hebben real time voorraadbeheer wat door de klant is te bekijken. Daar is kopen ook direct  leverbaar. Een telco zoals Tele2  is primair een netwerkbedrijf en dienstverlener, telefoons verkopen is een bijzaak. 

Reputatie 7

Tja die partij houdt grotere voorraden aan omdat ze niet primair een abonnementenverkoper zijn en daardoor minder afhankelijk van de toelevering die op dit moment gewoon erg moeizaam is. (Ik heb daar destijds zelf ook mijn abo verlengd met toestel.)

Heb nu telefonisch contact met iemand van Tele2.
Die vertelde mij dat het opzeggen vrijdag gebeurt moet zijn, niemand van de klanten service had de bevoegdheid om de bestelling te annuleren, dus dit moet van hogerhand geregeld worden.

Als het goed is moet het voor vrijdag gelukt zijn en anders moet ik Tele2 weer benaderen.

Bij de AMP groep lukt het ze overigens ook niet om een mail afspraak te maken, volgens Tele2, zie berichten hierboven, zou het toestel daar al vanaf vorige week woensdag liggen.

En even mijn complimenten aan mobiel.nl, zondagmiddag heb ik daar een toestel besteld en die kreeg ik maandagochtend geleverd. De nieuwe provider heeft me de mogelijkheid gegeven om zelf het nummerbehoud te regelen. Het wachten is dus op Tele2.

Ik blijf hier updates posten tot het gelukt is!

  • 22 februari 2020 besteld.
  • 2 april geannuleerd.
  • 9 april annulering nog steeds niet doorgevoerd.
Reputatie 6

Dan zit je nog steeds aan Tele2 vast. Misschien dat bellen helpt of even bij de directie langsgaan.

En dit is wat mijn nieuwe provider steeds mailt als het nummerbehoud weer mislukt is:

Je aanvraag voor nummerbehoud voor mobiel nummer 06******** is geblokkeerd.
Dit komt omdat er al een aanvraag voor nummerbehoud loopt voor dit mobiele nummer.

Heb wel een antwoord gekregen op dit formulier.
Hierin wordt gezegd dat mijn bestelling is geannuleerd.
Alleen elke keer als ik nummerbehoud via de nieuwe provider probeer te regelen wordt me verteld dat mijn nummer nog steeds geblokkeerd is. Ook als ik inlog bij mijn tele2 zie ik nog steeds dat de bestelling niet geannuleerd is. Het lukt tele2 maar niet om de bestelling goed te annuleren.

Reactie van Tele2:

Spijtig om te lezen dat je niet tevreden bent over onze service wat betreft het annuleren van je bestelling.

Als het pakket inmiddels is overgedragen aan de koerier, hebben wij niet meer de mogelijk om dit tegen te houden. Vandaar het advies om het pakket niet aan te nemen en te weigeren als de bezorger voor de deur staat.
Het toestel wordt dan retour gezonden en wij kunnen dit verder verwerken.

Volgens ons systeem is jouw bestelling inmiddels geannuleerd.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Reputatie 3

Klachtenformulier kent helaas een doorlooptijd van 30 dagen. Maar je annulering komt uiteindelijk goed hoor.

Weet je toevallig ook wanneer? 2021? 2031?

Reputatie 3

Heb nu voor een tweede keer een klachtenformulier ingevuld:

 

Graag wil ik per direct mijn bestelling annuleren. Dit is de tweede keer dat ik dat via dit formulier probeer. Een tele2 medewerker heeft me afgelopen woensdag telefonisch bevestigd dat dit binnen 2 werkdagen gebeurd zou zijn. Ik ga niet annuleren bij een pakketdienst waar toevallig ineens een telefoon zou zijn maar die geen contact opneemt. Ik heb een afspraak met tele2, niet met de postbezorger. Tele2 levert niet na 6 weken waar 2 weken was toegezegd en werken een annulering vervolgens tegen. Heb bij een andere provider wel het toestel kunnen bemachtigen maar nummerbehoud gaat nu niet omdat bij tele2 nog steeds geen annulering is doorgevoerd. Ik verwacht dat morgen, maandag dus de annulering is doorgevoerd.

MvG, BL Hinderink 

Helaas is dit de service van Tele2, heb het zelf helaas ook een paar keer mee mogen maken... Dat Klachtenformulier gaat je niet helpen, dat duurt minimaal een maand of 2, en dan krijg je een niet inhoudelijk standaardantwoord zonder oplossing voor je probleem en zonder mogelijkheid tot reactie. Per aangetekende brief in gebreke stellen, binnen 14 dagen volledige oplossing vragen en ontvangstbewijs goed bewaren. Tele2 zal ontkennen de brief te hebben ontvangen, maar met je ontvangstbewijs (want er wordt door Tele2 voor ontvangst getekend) en een kopie van de brief die je verzonden hebt kun je naar de Geschillencommissie stappen. Tele2 zal je dan "schikken" om een zitting te voorkomen. Been there, done that. Succes. 

Reputatie 7
Badge +12

Klachtenformulier kent helaas een doorlooptijd van 30 dagen. Maar je annulering komt uiteindelijk goed hoor.

Heb nu voor een tweede keer een klachtenformulier ingevuld:

 

Graag wil ik per direct mijn bestelling annuleren. Dit is de tweede keer dat ik dat via dit formulier probeer. Een tele2 medewerker heeft me afgelopen woensdag telefonisch bevestigd dat dit binnen 2 werkdagen gebeurd zou zijn. Ik ga niet annuleren bij een pakketdienst waar toevallig ineens een telefoon zou zijn maar die geen contact opneemt. Ik heb een afspraak met tele2, niet met de postbezorger. Tele2 levert niet na 6 weken waar 2 weken was toegezegd en werken een annulering vervolgens tegen. Heb bij een andere provider wel het toestel kunnen bemachtigen maar nummerbehoud gaat nu niet omdat bij tele2 nog steeds geen annulering is doorgevoerd. Ik verwacht dat morgen, maandag dus de annulering is doorgevoerd.

MvG, BL Hinderink 

Krijg net een melding van mijn nieuwe provider dat behoudt van mijn nummer niet mogelijk is omdat deze is geblokkeerd. Ik ben nu echt helemaal klaar met tele2, ze leveren niet maar weigeren mijn bestelling te annuleren. En ze verschuilen zich achter een pakketdienst. Het is onzin dat ik zou moeten annuleren bij de pakketdienst zoals tele2 beweerd want ik heb bij tele2 een bestelling lopen. Niet bij de pakketdienst. Ik verwacht dat tele2 maandag mijn annulering doorgevoerd heeft. Ze maken zich steeds belachelijker.

Een medewerker van tele2 heeft mij afgelopen woensdag toegezegd dat mijn annulering van de bestelling in 2 werkdagen voltooid zou zijn. Ik ga er ook vanuit de deze telefonische toezegging rechtsgeldig is. Het goede nieuws is dat ik bij een andere provider succesvol de telefoon besteld heb en hiervan al een track en trace code ontvangen heb. Het toestel ontvang ik morgen. Ik ben zeer teleurgesteld in de klantenservice van tele2. Dat kan echt beter.

Reputatie 7
Badge +8

Dan zeg je hem toch pas op zodra hij afgeleverd is. Dan heb je nog 14 dagen. Denk eraan, niet alleen terugsturen, maar duidelijk ook je bestelling annuleren! 

Je moet toch gewoon kunnen opzeggen ook al ligt het toestel bij de bezorger?

Wel raar hoor allemaal, hij wordt bezorgd en daarna ineens weer niet.

Status op dit moment… abonnement opzeggen gaat niet volgens tele2 want heel toevallig ligt je toestel bij de bezorger. Bij hun kan je je abonnement annuleren. De bezorger, AMP groep laat niets van zich horen, de vraag is ligt ie daar echt of is het een smoes van tele2. Vervolgens krijg ik een mail van tele2: We draaien er niet omheen: jouw nieuwe Apple iPhone Xs 64GB Space Gray is er nog steeds niet. Wat is het nou? Ik ga maandag maar amp groep bellen of ze echt meer dan 3 dagen nodig hebben voor een bezorg afspraak. Ik krijg het vermoeden dat tele2 zich nu achter AMP groep verschuilt maar ik vraag me af of deze groep er blij mee is als ze hierdoor een slechte recensie gaan krijgen. 

Reputatie 7

Ah weer wat geleerd. Dan maar hopen dat het pakket binnen 14 dagen wordt geleverd.

 

 

 

Die 14 dagen gaan pas in vanaf aflevering :)

Reputatie 6

Ah weer wat geleerd. Dan maar hopen dat het pakket binnen 14 dagen wordt geleverd.

 

 

 

Reputatie 7

Zolang jij de telefoon niet aanneemt gebeurt er niets. Het zou wel handig zijn als de agent gewoon jouw annulering had genoteerd en dan maandag zelfstandig had doorgevoerd. Maar om dat nu absurd te noemen..

Een koopovereenkomst wordt niet ontbonden door een pakket aan de deur te weigeren. Slecht advies.

Dit betreft kopen op afstand. Daar gelden voor de consument soepelere regels voor zoals een 14 dagen ontbindingstermijn zonder opgave van redenen. Een van de manieren om hieraan invulling te geven is het annuleren van de order na weigeren van ontvangst tijdens aflevering. Cas geeft zelf aan dat het een mogelijkheid is en TS werd daarom met dit advies correct geïnformeerd.