beantwoord

Levering Huawei P20 Pro

• 8 september 2018
  • 25 reacties
  • 1889 x bekeken

Ik heb eergisteren telefonisch een Huawei P20 Pro Twilight besteld. 1 van de 2 beschikbare kleuren op de website. (Ik koos Twilight, de andere optie is Zwart) Echter heeft UW telefonishce medewerker de kleur Midnight Blue ingevoerd en geleverd, terwijl dit nieteens op de website beschikbaar was als kleur. Letterlijk niet beschikbaar. Maar nu toch is het foute toestel geleverd, de klantenservice weet van niets en kan niets doen, en natuurlijk zijn de retourkosten en retourtijd voor de koper. Jullie maken de fout, wij moeten betalen. Mooi is dat! Ik kan nu een week wachten en wie weet hoeveel retourkosten betalen voordat jullie uberhaupt deze fout kunnen herstellen.

Natuurlijk was het ook niet mogelijk om bij een TELE2 filiaal/winkel het toestel om te ruilen. Want dat zou toch TE makkelijk en klantvriendelijk zijn.

Tele2, ik ben een gloednieuwe klant. Hoe kunnen jullie nu al zo hard eigen ruiten ingooien? Ik wilcompensatie van de kosten en een goede klantvriendelijke oplossing voor dit probleem. Dit kan toch niet.
icon

Beste antwoord door Estherunlimited 10 september 2018, 17:05

Wat ik nu even niet begrijp in je verhaal is dat je aangeeft een bevestiging van je bestelling te hebben ontvangen met daarin de foute kleur?
Waarom heb je dan niet meteen even de klantenservice gebeld om dat te melden.
Er is duidelijk iets mis gegaan met je bestelling maar als je zelf niets onderneemt wanneer de bevestiging van je bestelling afwijkt van de bestelling ja dan kun je verwachten dat je geleverd krijgt wat je niet wilt.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Reputatie 7
Badge
Heb je een bevestigingsmail van je bestelling ontvangen en staat daar wel de juiste kleur op?
Heb je een bevestigingsmail van je bestelling ontvangen en staat daar wel de juiste kleur op? Ook daar staat de foute kleur aangegeven. Nogmaals, ik heb dit heel duidelijk telefonisch doorgegeven aan de medewerker. De site geeft 2 opties aan. Zwart en twilight. Ik kan de website zelfs aan u linken indien u bewijs wilt. Maar nee, ook al heeft hij het meermaal telefonisch bevestigd dat het de twilight was, alsnog is er ineens een midnight blue. Waarvan ik nieteens wist dat ie bestond. Dit slaat toch alles?
Heb je een bevestigingsmail van je bestelling ontvangen en staat daar wel de juiste kleur op?Overigens klikte ik per ongeluk op favoriete reactie. Dit is nog lang niet opgelost. Want ik zie bij je profiel dat dit op "Opgelost" staat.
Ik zie dat mijn topic nu ineens op "Beantwoord" staat. Moet ik een nieuw topic openen om dat weg te halen? Want dat klopt niet.
Reputatie 7
Badge +2
Nee hoeft niet een moderator kan dat voor je aanpassen, en als je je klantnummer in jou profiel invult kunnen ze ook gelijk kijken wat de mogelijkheden zijn.

Hou wel rekening mee dat moderatoren in het weekend niet altijd aanwezig zijn...
Nee hoef niet een moderator kan dat voor je aanpassen, en als je je klantnummer in jou profiel invoelt kunnen ze ook gelijk kijken wat de mogelijkheden zijn.

Hou wel rekening mee dat moderatoren in het weekend niet altijd aanwezig zijn...
Heb je gekeken naar mijn account? Daar staat mijn klantnummer in, al vanaf het moment dat ik dit topic opende. Edit: Ah je hebt er iig 1 gevonden. Hoeft is met een t aan het eind 🙂
Ik wacht nogsteeds op een antwoord op mijn post. Tot nu toe is er alleen naar andere zaken verwezen.
Indien er nogsteeds verwarring is over mijn klantnummer, die gewoon in mijn profiel staat. Bij deze:
Reputatie 7
Badge +2
@Laurensverwoerd thanks, als je ziet is NL niet mijn moedertaal ? (ook niet mijn tweede of derde taal).

Maar Esther en ik zijn geen medewerkers, wij kunnen ook niet in je profiel zien wat je wel en niet heb ingevuld, dat is een standaard tip, want vele vergeten dat gewoon.

Pas je post aan en hal je klantnummer uit, dit is een openbare forum, ik moet helaas melden dat je wat langer moet wachten tot reactie van een moderator, ik heb niemand vandaag hier gezien...
@Laurensverwoerd thanks, als je ziet is NL niet mijn moedertaal ? (ook niet mijn tweede of derde taal).

Maar Esther en ik zijn geen medewerkers, wij kunnen ook niet in je profiel zien wat je wel en niet heb ingevuld, dat is een standaard tip, want vele vergeten dat gewoon.

Pas je post aan en hal je klantnummer uit, dit is een openbare forum, ik moet helaas melden dat je wat langer moet wachten tot reactie van een moderator, ik heb niemand vandaag hier gezien...
Ik nam aan dat een forum master een medewerker zou zijn. En dat jij met 2500 reacties dit ook niet gratis deed. Mijn fout. Ik kan overigens de post niet meer aanpassen omdat die "Beantwoord" is. Ik kan er niets meer aan veranderen.
Reputatie 7
Badge +4
Medewerkers van Tele2 herken je aan hun naam + "van Tele2". Maar zoals Rena al zei, dit is geen direct klantenservice kanaal, dit is een forum. Dus wij kunnen alleen met je meedenken, geen zaken oplossen. Directe klantenservice is er alleen telefonisch, dus dan bel je 020-754 4444. Personlijk vind ik die midnight blue mooier / strakker / zakelijk dan zo'n kameleon kleur, maar goed, het is uiteraard jouw keuze!
Medewerkers van Tele2 herken je aan hun naam + "van Tele2". Maar zoals Rena al zei, dit is geen direct klantenservice kanaal, dit is een forum. Dus wij kunnen alleen met je meedenken, geen zaken oplossen. Directe klantenservice is er alleen telefonisch, dus dan bel je 020-754 4444. Personlijk vind ik die midnight blue mooier / strakker / zakelijk dan zo'n kameleon kleur, maar goed, het is uiteraard jouw keuze! Helaas heb ik de klantenservice al gebeld en die gaven me geen opties. Zij maken blunders maar ik moet bijna 10 euro verzendkosten betalen voor die fout. En ik vond persoonlijk de midnight blue niet mooi, en het was ook helemaal geen optie op de website. Indien ze de zwarte variant hadden geleverd had ik het kunnen begrijpen. Foutje in het magazijn, kan gebeuren, maar een kleur die nergens op de website vermeld staat en de klantenservice medewerker nooit de woorden Midnight en Blue zei vind ik belachelijk.

En de reden dat ik hier post is omdat de klachtenprocedure van tele2 alleen via de site te bereiken is, maximaal 1000 karakters is (lijkt wel twitter) en een reactietijd van een maand heeft. Zo kan ik ook klanten met het kluitje in het riet sturen.
Overigens fijn dat er een moderator mijn topic heeft veranderd naar "Vraag" ipv "Beantwoord"! Dat ging snel, ik zag het gisteren al. Graag ook even antwoord geven op mijn kwestie. Kan ik de komende dagen een antwoord verwachten? Of gaan we doen alsof dit topic niet bestaat..?
Reputatie 7
Badge
Wat ik nu even niet begrijp in je verhaal is dat je aangeeft een bevestiging van je bestelling te hebben ontvangen met daarin de foute kleur?
Er is duidelijk iets mis gegaan met je bestelling maar als je zelf niets onderneemt wanneer de bevestiging van je bestelling afwijkt van de bestelling ja dan kun je verwachten dat je geleverd krijgt wat je niet wilt.
Dat is een erg fijne gedachtegang maar natuurlijk check ik mn bevestiging niet als mij telefonisch, woordelijk 2 of 3 keer is toegezegd dat er een Twilight is besteld. De Midnight Blue hoort helemaal niet te bestaan, ik hoor dat ding op geen enkele manier gekregen te hebben. Dit is volledig de fout van tele2 en de reden dat ik pas 2-3 dagen na dato achter de "bevestiging" kwam is omdat ze een obscuur mailtje met het contract stuurde, en in dat mailtje helemaal niet werd aangegeven dat het de bevestiging was.
Nu 2 keer in 1 dag met de klantenservice gebeld. De eerste dame was erg vriendelijk en dacht in oplossingen. Ze bestelde de juiste telefoon als nieuw abonnement zodat ik daarvan gebruik kan maken totdat de retournering geannulleerd is. Leek me een goede tussenweg. Zij het niet dat ik door de "security-check" ben afgewezen omdat het verkeerde toestel nogsteeds onderweg is. Ik moet kortom wachten totdat de fout, waarvoor ik retourkosten betaald heb, helemaal geannuleerd en aangekomen moet zijn voordat ik uberhaupt mijn juiste telefoon mag ontvangen.

Kortom ik mag 2 weken wachten voordat jullie een eigen fout oplossen op kosten van de koper. Nogmaals, ik eis een klantvriendelijke oplossing.
Reputatie 7
Badge
Een bevestiging is een schriftelijk weergave van de gemaakte telefonische bestelling met daarin vermeld de afspraken die er gemaakt zijn
Ik vind het niet zo natuurlijk dat je deze mail niet leest.
Reputatie 7
Badge +4
Nogmaals, ik eis een klantvriendelijke oplossing.
Dan moet je niet op dit forum zijn, hier praat je met klanten. Klantenservice is er alleen telefonisch, daar kun je oplossingen mee bespreken. Als dat niet afdoende is, is er het klachtenformulier. https://www.tele2.nl/klantenservice/klachtenformulier/
Een bevestiging is een schriftelijk weergave van de gemaakte telefonische bestelling met daarin vermeld de afspraken die er gemaakt zijn
Ik vind het niet zo natuurlijk dat je deze mail niet leest.
Vreemd dat een klant er vanuit gaat dat de tele 2 klantenservice medewerker zijn werk goed uitvoerd. Als mij telefonisch 3 keer wordt bevestigd dat het de juiste telefoon is, dan ga ik daarvan uit. Je kan me afschilderen als idioot, maar ik denk dat de meeste klanten dit zouden ervaren.
Nogmaals, ik eis een klantvriendelijke oplossing.
Dan moet je niet op dit forum zijn, hier praat je met klanten. Klantenservice is er alleen telefonisch, daar kun je oplossingen mee bespreken. Als dat niet afdoende is, is er het klachtenformulier. https://www.tele2.nl/klantenservice/klachtenformulier/
Beide kanalen benader ik dagelijks, wat resulteert in meer leugens en bedrog, nog los van de kosten van de gesprekken die natuurlijk ook voor de koper zijn. En nogmaals het klachtenformulier heeft een reactietijd van een maand. Daar kan iedereen achter schuilen en hopen dat het zichzelf oplost.

Hier praat je met klanten, maar er zijn ook moderators die daadwerkelijk van tele 2 zijn en advies/antwoorden geven. Dat zie je in meerdere posts en er heeft zelfs een moderator mijn post aangepast. Hier zijn lang niet alleen klanten en dit is het laatste kanaal waar ik nog naartoe kan.
Reputatie 7
Badge +4
Als de behandeling van de annulering loopt, dan zal dat toch afgewacht moeten worden, moderators zijn geen tovenaars die buiten de lijntjes mogen kleuren. Maar goed, we wachten het weer af. Wellicht gaat de annulering toch sneller dan gedacht. Het is pas net 2 werkdagen oud.
Reputatie 7
Badge
[quote=Laurensverwoerd

Kortom ik mag 2 weken wachten voordat jullie een eigen fout oplossen op kosten van de koper. Nogmaals, ik eis een klantvriendelijke oplossing.[/quote]

Van wie eis je dat? Van je medeklanten? Wacht tot je iemand ziet met @van Tele2 achter de naam .
Wij zijn niet jullie maar we proberen mee te denken
Als je een klantvriendelijke oplossing zoekt, probeer dan eerst eens een beetje meer om een vriendelijke klant te ZiJN .
Reputatie 4
Badge
Hi Laurensverwoerd,

Vervelend dat de verkeerde toestel besteld is, echter wat ik begrijp heb je de bevestiging van je bestelling ontvangen en het is wel je eigen verantwoording om de bestelling te controleren. We blijven natuurlijk mensen :$
Ik wil graag even met je mee kijken wat er mogelijk is qua verzendkosten, echter zie ik dat je toestel nog niet retour is. Wanneer heb je deze retour gestuurd?

Groetjes,

Hinke
Uiteindelijk ben ik door de klachtenservice bereikt aangaande mijn probleem. Vervolgens is direct de juiste telefoon besteld en de verzendkosten van de factuur afgehaald. Dit is wat ik verwachtte van tele2, het duurde gewoon een tijdje. Dit topic kan worden gesloten/verwijdert, want blijkbaar kan ik dat niet zelf.
Reputatie 4
Badge
Super dat het is opgelost! Ik zal deze topic sluiten.

Fijne avond!