Levering Galaxy S8

• 26 april 2017
  • 20 reacties
  • 521 x bekeken

Ik heb vorige week op 17 april een pre-order geplaatst voor de Galaxy S8 Midnight Black. Het ging hier om een verlenging van mijn abonnement dat ik al twee jaar bij Tele2 heb. Op onderstaande link stond woensdag 19 april dat het toestel vanaf de 19e binnen 3 dagen beschikbaar zou zijn. En inderdaad, ik kreeg vrijdag 21 april een mail van de OPD dat de telefoon klaarstond en dat ik een bezorgafspraak moest maken. Ik heb dit gelijk gedaan en ik heb toen voor zondag 23 april een afspraak gemaakt. Ik heb toen zondag de hele dag thuisgezeten maar er is simpelweg niemand komen opdagen. Geen briefje door de bus, geen e-mail, helemaal niks gehoord. Ik heb er toen zelf helemaal achteraan moeten gaan wat er mis is gegaan en ik kreeg toen via de klantenservice van de OPD te horen dat de bestelling manco staat en dat er vanuit tele2 geen telefoon aan hun geleverd is. Ik heb daarop gelijk Tele2 gebeld en ik kreeg toen te horen dat er te weinig S8's waren en dat ik binnen afzienbare tijd een mail van de OPD moest krijgen om een afspraak te maken. Ik heb daarna nog een keer gebeld en toen is er gezegd dat het een erg rare situatie was en dat ik bovenaan de lijst zou komen te staan voor de levering van dinsdag 25 april en dat ik maandag nog een mail zou krijgen om een nieuwe afspraak te maken. Deze mail is nooit gekomen en er werd daarna gezegd dat we de OPD weer moesten bellen. Dat heb ik dus gedaan en de OPD zei toen dat er een storing bij onze naam stond en dat we maar weer moesten bellen naar Tele2. Daarna heb ik maandagavond gelijk weer Tele2 gebeld en gemeld dat ik ik redelijk geirriteerd te raken en begon ik een beetje het gevoel te krijgen dat ik als een balletje heen en weer gespeeld word. Er werd toen gezegd dat ik uiterlijk dinsdag om 1 uur 's middags een mail zou moeten krijgen van het hoofdkantoor met wat er aan de hand is en met die mail een nieuwe afspraak kon maken. En uiteraard, er is weer geen mail gekomen dinsdag.
Ik heb dinsdagavond gelijk weer gebeld en gezegd dat ik het zat begon te worden en dat ik gewoon erg graag mijn S8 in huis wil hebben. De medewerker die ik toen aan de lijn had heeft toen in het systeem gekeken en er stond dat mijn telefoon werd ingepakt op zaterdag 22 april maar dat de order toen is vastgelopen. Ze zei toen dat er door een collega al een service request is gestart en dat deze 15 dagen gaat duren en dat ik mijn telefoon dan krijg. Ik heb toen gezegd dat ik erg ontevreden ben met deze gang van zaken en dat ik niet begrijp dat ik mijn S8 pas over twee weken kan krijgen.
Ik heb gepreorderd voor de 18e en tot op heden staat op onderstaande link dat de telefoon direct leverbaar is als je hem voor de 18e besteld hebt. Wat in dit geval dus zo is want ik heb de 17e besteld. Ik heb dit ook aan de medewerker uitgelegd en vervolgens gevraagd of er überhaupt nog een voorraad aanwezig was in het magazijn. Dit was wel zo en ik heb toen gevraagd of ze niet gewoon een telefoon konden inpakken en naar me opsturen. Dit kon dus blijkbaar niet en ze zei dat de hele order is vastgelopen en dat ze het eerst moeten uitzoeken en ik over 2 weken een antwoord en oplossing krijg.
Dit vind ik echt heel raar want de standaardlevering begint volgens onderstaande link vrijdag 28 april aanstaande al en ik zou in deze situatie mijn telefoon die ik nota bene gepreorderd heb 2 weken later krijgen dan de mensen die hem niet gepreorderd hebben?

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen en ik zou erg graag willen dat m'n S8 die ik afgelopen zondag al in huis had moeten hebben met de eerstvolgende levering meegaat.

Zijn er anderen met dezelfde ervaring?

De desbetreffende link:
https://www.tele2.nl/mobiel/telefoons/samsung/levertijden-samsung-s8-en-s8-plus/

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 4
Badge
@Bombarie, Ondertussen heeft Bram zijn toestel ontvangen en in gebruik ;)

@Bram Laurens, hoe bevalt je toestel? Aangezien je afspraken hebt gemaakt (over o.a. een vergoeding) met een collega en zij jou nog terug belt, kan je inhoudelijke vragen aan haar stellen.

Mocht ik niets meer van je vernemen, zal ik deze topic sluiten.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 7
Badge +5
@Bram
Zou je het verdere verloop ook hier willen bijhouden,
"Vervolgstappen" zijn nooit de dingen waar je op zit te zit te wachten, je bent net zo ver of zo niet verder van een oplossing verwijderd als je begin post.
Ook fijn dat Hinke zichzelf in 3 opeenvolgende posten tegenspreekt.
Reputatie 4
Badge
Hi Bram Laurens,

Ik zie dat een collega contact heeft gehad met je vader en dat er afspraken zijn gemaakt over de vervolgstappen. Ik zou je willen vragen het verdere contact via deze collega te laten lopen.

Groetjes,

Hinke
Net bericht gehad van de OPD dat de telefoon niet op tijd bij hun is binnengekomen en heb nu voor morgenmiddag (6 mei) een nieuwe afspraak moetwn maken. Vind dit toch wel weer erg raar.
Inmiddels weer contact gehad met de Tele2 klantenservice via de telefoon en zij hebben nu ook bevestigd dat de order niet meer is vastgelopen en hebben mij een ordernummer gegeven om een nieuwe afspraak te maken! Dit is gelukt en ik heb nu voor morgenavond 5 mei een afspraak staan. Ik wacht even af tot morgen. Benieuwd of het gaat lukken! ;)

Met vriendelijke groet,
Bram Laurens.
Dag Hinke,

Als het klopt dat de bestelling inderdaad is doorgeschoten hoef ik de bestelling niet te annuleren. Maar dan zou ik wel graag een afspraak willen maken. Ik heb via deze link vernomen dat de bestelling is doorgeschoten:

https://www.klacht.nl/complainer-account/complaint-details/?post_id=602924#comment-form

Met vriendelijke groet,
Bram Laurens.
Reputatie 4
Badge
Hi Bram Laurens,

Als je je bestelling wilt annuleren, zal je even contact moeten opnemen met de OPD. Ik kan de bestelling niet annuleren omdat zij in het systeem hebben gezet dat er een bezorgafspraak ingepland staat. Het systeem denkt dan dat als ik hem nu annuleer, jij een gratis toestel zou krijgen en dat houdt die dus tegen. Opzich logisch natuurlijk, maar de situatie is anders en dat kan ik het systeem niet vertellen. Hoe heb je van de OPD vernomen dat de bestelling is doorgeschoten? Ik zie namelijk geen wijziging in de status van de OPD.

Groetjes,

Hinke
Ik heb inmiddels van de Online Pakket Dienst vernomen dat de bestelling ondertussen is doorgeschoten en dat ik via afspraakstatus.nu een nieuwe afspraak kan maken. Kan dit bevestigd worden? Ik heb namelijk nog geen nieuwe mail gehad.

Met vriendelijke groet,
Bram Laurens.
Oke dankjewel, ik had niet begrepen dat er toch een wachtrij is.

Is de complete bestelling annuleren en vervolgens exact dezelfde verlenging + telefoon bestellen op bijvoorbeeld onderstaande link waar hij wel binnen 1 werkdag leverbaar is niet sneller?

https://www.belsimpel.nl/samsung/samsung-galaxy-s8-black/abonnement#aanb_36764_35520
Reputatie 4
Badge
Hi Bram Laurens,

Ik kan op dit moment niet garanderen of dat een oplossing is. Het zou zonde zijn als je daardoor achterin de wachtrij komt te staan en dan alsnog langer moet wachten. Mocht dat toch sneller zijn dan zal ik daar zeker op terug komen!

De topic waar jij naar verwijst betreft een ander issue, daarvan is de bestelling helemaal niet terug te vinden in het orderoverzicht (die naar de pakketdienst gaat). De bestelling die jij hebt gedaan is wel terug te vinden in het orderoverzicht.

Groetjes,

Hinke
Dankjewel voor de update. Echter begin ik me nu wel af te vragen of het niet sneller is om de bestelling opnieuw te plaatsen dan te wachten op een oplossing aangezien hij wel op voorraad is. Ik zag in een ander soortgelijk topic dat dit ook een optie was. Het betreft dit topic: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/galaxy-s8-64361

Is dit een mogelijkheid?
Reputatie 4
Badge
Hi Bram Laurens,

Op dit moment heb ik nog geen duidelijkheid, maar ik zet er druk achter.
Zodra ik iets weet hoor je van mij!

Groetjes,

Hinke
Oke bedankt, ik wacht even tot morgen af.
Reputatie 4
Badge
Hi Bram Laurens,

In dit geval ben ik bezig met jou situatie en op dit moment (nog) niet op de hoogte of zij helemaal geen toestellen hebben.

Groetjes,

HInke
Dag Hinke,

Bedoel je dan dat de OPD alleen voor deze order aan het wachten is op een toestel en er iets niet goed is gegaan of dat ze helemaal geen toestellen hebben?

Mvg,
Bram.
Reputatie 4
Badge
Hi Bram Laurens,

Bedankt voor je aanvullende gegevens. Ik heb opgemerkt dat de OPD aan het wachten is op toestellen vanuit Tele2, hierin is dus iets niet goed gegaan. Ik ga voor je uitzoeken wat hier nu precies speelt en zodra ik meer weet hoor je van mij.

Ik hoop dat ik maandag meer nieuws heb, ik zal je dan sowieso even een update geven.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi Bram Laurens,

Ik zou graag even met je mee willen kijken in je gegevens

Zou je mij de volgende gegevens van de contractant in een privébericht kunnen sturen?
Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Bedankt voor je reactie,

Ik heb inderdaad vrijdag 21 april een mail gehad van de OPD waarin werd gezegd dat de bestelling klaarstond en ik een afspraak moest maken. Dit heb ik gedaan en vervolgens is er niemand komen opdagen. Ik heb inderdaad meerdere malen contact gehad met zowel de OPD als Tele2 maar de OPD zegt inderdaad dat er geen toestel is. Dit lijkt een fout aan Tele2's kant te zijn en ik heb zowel via de telefoon en op twitter met Tele2 contact gehad. Aanvankelijk werd mij verteld dat er toch te weinig toestellen waren en ik bovenaan de lijst van afgelopen dinsdag zou komen te staan maar hier heb ik ook nooit meer iets van gehoord. Na nog een keer bellen werd gezegd dat de order is vastgelopen en dat ik maar moest afwachten. Op twitter werd vervolgens eerst gezegd dat ik niet bij de eerste levering zat omdat ik na 16 april besteld heb (17 april) maar op de Tele2 site staat duidelijk dat alles voor 18 april direct leverbaar is. Daarna werd op twitter gezegd dat er inderdaad iets fout is gegaan met het verwerken van mijn order en dat het uitgezocht gaat worden waarna mij vervolgens is verteld dat dit ongeveer 2-3 weken gaat duren. Ik heb daarna nog even contact gehad op twitter waarin ik vroeg of er niet een nieuwe ingepakt en opgestuurd kan worden aangezien er nog steeds voorraad is en de reguliere levering vandaag begint. Dit kan blijkbaar niet, waarom is mij niet duidelijk gemaakt. Daarna heb ik geen contact meer gehad.

Ik begrijp niet dat ik de S8 gepre-ordered heb en nu om welke reden dan ook 3 weken moet wachten terwijl de levering van normale orders vandaag begint en hij gewoon op voorraad is (zie onderstaande link).

https://www.tele2.nl/shop/mobiel/abonnement/samsung-galaxy-s8-64gb/?data=10000&voice=100&binding=24&installment=35&gclid=CMDhsZClx9MCFRNmGwodbgkNdg&dclid=CJbrt5Clx9MCFZmWdwodQbUAaA
Reputatie 4
Badge
Hi Bram Laurens,

Jeetje wat een verhaal, merk dat er veel onduidelijkheden zijn. Wel geef je aan dat je een mail hebt gehad van de OPD voor het maken van een bezorgafspraak, die zou je alleen moeten krijgen als de OPD ook daadwerkelijk een toestel heeft. Ik begrijp echter dat de OPD je nu steeds naar Tele2 verwijst?, omdat zij toch geen toestel hebben?

Je geeft daarnaast aan contact te hebben met Tele2 via Twitter, is er vanuit je contact via Twitter nog iets nieuws naar voren gekomen?

Groetjes,

Hinke
Inmiddels ook via twitter contact gehad waarin aanvankelijk werd gezegd dat alle pre orders die voor de 16e gedaan zijn met de eerste levering mee zouden gaan en aangezien ik op de 17e besteld heb mijn telefoon daar niet bij zat. Op de site staat echter nog steeds dat alles voor de 18e besteld direct leverbaar is dus dit lijkt me sterk.
Echter wordt er nu gezegd dat ze mijn case erbij hebben gepakt en dat er een rapport is aangemaakt om dit allemaal uit te gaan zoeken. Waarop ik vraag hoelang ik hierop moet wachten waarop vervolgens wordt geantwoord dat ik 2 tot 3 weken moet wachten!?

Als ik zolang moet wachten dan kan de hele pre order net zo goed geannuleerd worden en vervangen worden door een nieuwe reguliere order want die worden vanaf vrijdag aanstaande al geleverd!