beantwoord

Levering Galaxy S6

  • 10 april 2015
  • 49 reacties
  • 2135 x bekeken

Reputatie 4
Hallo.

Ik heb de galaxy S6 ge pre-orderd en nu kreeg ik een mail met daar in bericht dat hij niet leverbaar is. Ik was er altijd van onder de indruk dat waneer je pre-orderd dat er dan een toestel wordt weg gelegd zodat deze direct bezorgd kan worden maar helaas is dat nu niet het geval. In de mail stond dat hij direct is bijbesteld en dat hij door tele 2 binnen een week word verzonden betekent dit dat ik hem dan volgende week thuis kan verwachten?

Met vriendelijke groet.

Mart de Jager.
icon

Beste antwoord door regina.mullenders 10 april 2015, 18:45

Het zijn altijd verwachte leveringsdata. Er worden geen beloften gedaan. Zo was het bij Bol ook. Hoogstwaarschijnlijk verzenden we vanaf de verschijningsdatum stond er. Ik heb niets besteld via provider en krijg hem ook pas volgende week pas. Weet niet welje dag ik krijg mail als hij wordt verzonden dus wachten.

Wachten is vervelend en ik vind het ook vreemd dat Samsung niet kan leveren. De Mediamarkt had ook maar beperkte voorraad. En alleen maar witte.


Met 1 week extra had ik ook geen problemen, maar die tweede mail, die al onduidelijk genoeg is, daar heb ik wel problemen mee en zoals ik al eerder zei, dan moet Samsung maar opdraaien voor eventuele compensatie, daar zij dus een groot gedeelte niet op tijd kunnen leveren en hun hun belofte niet waar hebben kunnen maken en Tele2 en andere providers horen zich hard te moeten maken voor hun klanten. De klanten worden nu gewoon te makkelijk opzij geschoven.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

49 reacties

Uit het sticky topic "Stel je vraag" in de rubriek Vragenvuur:

3 jaar geleden (19 april 2012)

Heb je een vraag over de diensten of producten van Tele2? Kijk eens rond op onze community! Vind het forumgedeelte waar het onderwerp van jouw vraag of probleem het beste tussen past en start een topic of plaats een bericht. Forumgebruikers kunnen dan reageren op je vraag of probleem en daar waar nodig zullen moderators reacties geven.

Kan je het onderwerp van je vraag niet terugvinden binnen onze community? Stel je vraag dan hier in dit forumgedeelte.

Veel plezier op onze community!
Je krijgt om te beginnen al nooit antwoord van een Tele2 medewerker als je inbreekt in het topic van iemand anders. Het eerste wat je dan te horen krijgt is :Open even eigen topic.
Zo zijn de regeltjes in dit Tele2 klantenforum. Van en voor Tele2 klanten. Je hebt in zoverre gelijk dat er weleens medewerkers aanwezig zijn want als medeklanten hebben wij zoals je misschien begrijpt geen toegang tot klantgegevens die privé zijn.
Dit is een klantenforum en dat blijft het. Dat het een plaats heeft gekregen op de website van Tele2 komt omdat het zo gewaardeerd wordt door iedereen. Vragen over bestelstatus kun je stellen bij de klantenservice 020-7544444. Wij zijn hier als klant aanwezig en hebben ook nooit beweerd dat we dat niet zijn. Onder al mijn berichten staat dat.We zijn gewone klanten en wat jij ervan maakt is voor jouw rekening.

Je wordt netjes te woord gestaan als jezelf eens een ander toontje aanslaat . Je bent verwezen naar de afdeling waar je je klacht kunt dumpen ga dat dus doen.
Je bent klant bij Tele2 niet bij ons.
En hoppa........... daar zijn weer een aantal onbeschofte reacties. Deze zijn weer niet anders, dan meerdere reacties, die ik al eerder van deze personen gelezen heb en dat allemaal onder hun fictieve naampjes. Dit forum staat op de site van Tele 2 en het had zeker zo netjes geweest, als ze dan ook hier zo nu en dan een antwoord geven. Maar de mensen een beetje op de hoogte houden, van hun bestelling, dat kunnen ze ook al niet. En kom dan niet aan met die 1 mei, want ook dat was niet zeker, dat was een geschatte datum. Het had ze zeker niet misstaan, als ze gewoon na een week even een emailtje hadden gestuurd, met daarin weer wat meer info.
Verder ga ik niet meer met jullie in discussie, want jullie doen wel net alsof jullie heel wat zijn, maar zoals 1 al zelf zei: Ze is ook maar gewoon een klantje. O en nog ff wat, er staat toch heel duidelijk aan het begin: Welkom op het Tele2 Forum. Dus dan lijkt het me niet meer dan logisch, dat je als klant ook van Tele2 zelf een reactie kan verwachten, had in ieder geval wel zo netjes geweest. Er is nergens te vinden, dat het voor en door klanten allemaal geregeld wordt. 1 ding weet ik zeker, dat ik en nog meer klanten op dit forum, dan wat netter te woord gestaan hadden geworden.
Regina je hebt gelijk hoor je kunt geen 3G abonnement bestellen . Je bestelt gewoon een abonnement nu en mag als het er in 2016 landelijk is gebruik maken van je 4G . Tot die tijd heb je 3G. Het 4G is er nu alleen nog in de Randstad. Oh ja nummer van de klantenservice is 020-7544444. Daar krijg je deskundig advies en antwoord op al je vragen en eisen
Ja jij moet ook bij de klantenservice zijn met je vragen en je klachten. Niet op ons klantenforum want dat is voor en door klanten en bedoelt . Hoe is het met je klachtenformulier ? Zeker al deskundig antwoord op gekregen. Hebben ze je de gouden telefoon per ijlbode gestuurd of kwam de directie zelf naar je toe?
Het is nog geen 1 Mei maar gisteren las ik hier dat iemand vandaag al de bestelde s6 krijgt.
Reputatie 7
Badge +5
Bijdehandje, je krijgt antwoord in de toon hoe je zelf een vraag stelt.
Je hebt bericht gekregen vóór 1 mei met zelfs het jaartal 2015 erbij.
Wil je daar elke dag een bevestiging van ?
En ja, het leveringsprobleem betreft VOORNAMELIJK de s6 zwart wat niet zegt dat de groene/blauwe/rode/gold geen leveringsproblemen zouden kennen.
Ondertussen zijn we dus al ruim een week verder en nog steeds niks in huis. De enige reacties die we krijgen, zijn reacties van die zogenaamde "FORUMSPECIALISTEN" die allemaal fictieve naampjes hebben verzonnen en sommige van die forumspecialisten zijn ook nog eens zo arrogant als de kelere, in hun manier van antwoord geven.
Dan heb je er ook nog 1, die van alles loopt te beweren en het allemaal laat overkomen, of ze Tele 2 zelf is en zegt dat de leveringsproblemen voornameliljk is met de zwarte Samsung galaxy S6 (laat ik nou de Gold hebben besteld)
Waarom geeft de Klantenservice nou niet eens een redelijk antwoord, waar we ook iets mee kunnen, want ons op de hoogte houden met een email, dat kunnen ze ook al niet.

O en nog even iets, een mobiel abbonement kan je niet bestellen met 3G. Je neemt een abbonement en als de 4G geactiveerd werkzaam wordt in de nabije toekomst, dan zou je dat automatisch ook kunnen instellen, als je telefoon daar geschikt voor is. Zo is het ons zelf verteld, door de telefoon, door 1 van Tele 2 zelf.

Dus graag eindelijk eens een reactie van de klantenservice en die forumspecialisten hoeven niet te reageren: Wanneer kunnen we nu eindelijk eens onze bestelling verwachten?
De oplossingen die jij noemt zou je bij de klantenservice kunnen uitproberen. Ik denk dat het mogelijk is je bestelling te annuleren. Voorlopig zijn er leveringsproblemen. Ik bagatelliseer die niet ik snap dat het vervelend is maar niet onoverkomelijk. En er zijn op dit forum mensen bezig die er echt al vanaf Vrijdag over aan het drammen zijn.
Nou pannenkletser, oje hebt het over verwachtingen die gewekt zijn. Aan de verwachtingen kon in dit geval niet worden voldaan. Dan zit er niets anders op dan af te wachten. En daar gaat het fout want oh jee als je 2 weken op een telefoon moet wachten dat is toch ook wel vreselijk. Het ging over wachten en dan vraag ik me af waarom dat zo vreselijk is en als vanzelf denk ik dan verder. Ja wachten op een donor orgaan dat lijkt me vreselijk . Wachten op een telefoontje is gewoon niet leuk maar hoeft geen overdreven probleem te zijn
Wachten is niet leuk. Nooit. Niet bij een dokter en ook niet bij een stoplicht.
Dat jij dan concludeerd dat het wachten op een telefoon vreselijk wordt gevonden dat is jouw zaak.
Het loopt spaak als je de irritaties die hier worden beschreven gaat bagateliseren door ze te vergelijken met donorproblemen.
Ik heb die irritatie en toch noem ik mogelijke oplossingen.
Ja hoor duidelijk. Ik haal 4G erbij omdat ook hier weer verkeerde verwachtingen door ontstaan. 4G is er nog lang niet in heel Nederland dat wordt 2016 misschien. Dus de Samsung S6 wordt voorlopig met 3G geleverd al wordt wel gesuggereerd dat er 4G abonnement aanwezig is.
@Karin

Klopt, de winst moet gemaakt worden op het abonnement, en het toestel is alleen een methode om het abonnement te gebruiken. Zoals gesteld, geldt dit voor alle providers. En omdat je 4G erbij haalt; dit is ook de reden dat "4G abonnementen" niet duurder zullen worden dan "3G abonnementen", omdat de kostprijs van 4G vele malen (85%) lager is dan 3G voor Tele2.
Nou pannenkletser, oje hebt het over verwachtingen die gewekt zijn. Aan de verwachtingen kon in dit geval niet worden voldaan. Dan zit er niets anders op dan af te wachten. En daar gaat het fout want oh jee als je 2 weken op een telefoon moet wachten dat is toch ook wel vreselijk. Het ging over wachten en dan vraag ik me af waarom dat zo vreselijk is en als vanzelf denk ik dan verder. Ja wachten op een donor orgaan dat lijkt me vreselijk . Wachten op een telefoontje is gewoon niet leuk maar hoeft geen overdreven probleem te zijn
Reputatie 4
Ok Raider dat begrijp ik in jouw geval maar alle ophef die nu links en rechts gemaakt wordt vind ik echt heel erg overdreven. Het gedram op dit forum begon Vrijdag al. Ik zag op tv de lange rij wachtenden voor de TMobile shop in Rotterdam en ook in Breda stonden mensen uren te wachten. Nou zo gek krijgen ze mij echt niet. Ik denk dan aan de vele mensen die jarenlang op een donor orgaan moeten wachten dat is pas een probleem!!!!!!
Belachelijke argumentatie. Telefoons met organen vergelijken.
Ik sluit 17 maart een contract af waarin de verwachting wordt vastgelegd dat mijn S6 op 10 april wordt aangeleverd bij TELE2. Dan is mijn verwachting dat ik hem 1 a 2 dagen later binnen heb. Vervolgens wordt op de dag zelf een algemene (noreply) email gestuurd dat ik in het nieuws kan lezen dat er leveringsproblemen zijn en dat de telefoon misschien 1 week later wordt geleverd. 1 Uur later komt er nog een (noreply) email waar in hetzelfde staat maar dat mijn telefoon waarschijnlijk eind van de maand (3 weken later) leverbaar is (uiteraard geen garanties).
Ik heb nergens in het nieuws gelezen dat de S6 leverproblemen heeft. En als ik de argumenten in dit forum lees dan heeft niemand dat gelezen. Ik hoef geen geld van TELE2. Maar ze hadden wel excuses aan kunnen bieden en dan een oplossing zoals het zonder gevolgen afzien van het contract (linkje)1 of een andere telefoon (linkje2). Dat had ze misschien ook nog kosten uitgespaard bij de klantenservice.


Niet te vergeten dat die laatste no-reply het alleen over de Edge heeft "We gaan ervan uit dat Samsung eind april levert en dat je de Samsung Galaxy S6 Edge uiterlijk 1 mei in huis hebt.'' Terwijl ik een standard S6 BLack 32 GB heb besteld
Ok Raider dat begrijp ik in jouw geval maar alle ophef die nu links en rechts gemaakt wordt vind ik echt heel erg overdreven. Het gedram op dit forum begon Vrijdag al. Ik zag op tv de lange rij wachtenden voor de TMobile shop in Rotterdam en ook in Breda stonden mensen uren te wachten. Nou zo gek krijgen ze mij echt niet. Ik denk dan aan de vele mensen die jarenlang op een donor orgaan moeten wachten dat is pas een probleem!!!!!!
Belachelijke argumentatie. Telefoons met organen vergelijken.
Ik sluit 17 maart een contract af waarin de verwachting wordt vastgelegd dat mijn S6 op 10 april wordt aangeleverd bij TELE2. Dan is mijn verwachting dat ik hem 1 a 2 dagen later binnen heb. Vervolgens wordt op de dag zelf een algemene (noreply) email gestuurd dat ik in het nieuws kan lezen dat er leveringsproblemen zijn en dat de telefoon misschien 1 week later wordt geleverd. 1 Uur later komt er nog een (noreply) email waar in hetzelfde staat maar dat mijn telefoon waarschijnlijk eind van de maand (3 weken later) leverbaar is (uiteraard geen garanties).
Ik heb nergens in het nieuws gelezen dat de S6 leverproblemen heeft. En als ik de argumenten in dit forum lees dan heeft niemand dat gelezen. Ik hoef geen geld van TELE2. Maar ze hadden wel excuses aan kunnen bieden en dan een oplossing zoals het zonder gevolgen afzien van het contract (linkje)1 of een andere telefoon (linkje2). Dat had ze misschien ook nog kosten uitgespaard bij de klantenservice.
Reputatie 7
Badge +5
@Karin
Daarom is @Raider009 ook zo boos, hij dacht bij de order juist een "uit voorraad" telefoon te krijgen.
verzeker je nu vast van een s6 (edge) stond er.

@Siebel
CEO uitspraken ?
Niet op een toestel winst maken staan in die cijfers.
Door een toestel winst maken staan daar niet. (*edit* heeft Karin al haarfijn voorgerekend)
Jaarcijfers zijn niets anders dan verdeel en heers
Badge +5
Nieuwe CEO betekend ook automatisch hoger winstbejag, anders hadden ze hem niet ingewisseld, zo simpel ligt dat 😉
Badge +5
Ik zag op tv de lange rij wachtenden voor de TMobile shop in Rotterdam en ook in Breda stonden mensen uren te wachten.

En dan ben je zelf aan de beurt en zegt de medewerker: Wat jammer nou! De persoon voor je had net de laatse 😃 De menigte eromheen: Aaaaaacccchhhhh. 😃
@Karin

Voor de beeldvorming: providers verdienen 0 euro aan de verkoop van toestellen. ( zie de jaarverslagen van alle telecomproviders, als je me niet op mijn blauwe ogen gelooft )


En aan de abonnementen Siebel? Wat wordt daaraan verdient?
Aan al de beloofde gratis 4G abonnementen die nu gratis ingaan maar er heel misschien binnenkort pas in 2016 zijn?
Zonder dat speciale toestel van Samsung zouden die toch aanzienlijk minder aangevraagd worden of denk je ook niet.

Heb je trouwens al nagedacht over de vraag van de waarschuwing sms bij klanten zonder databundel?
Je weet wel met die rekeningen van over de 200 euro,
Ik vroeg je wanneer die SMS regeling van kracht is geworden.
Heb daar nog geen antwoord op helaas......

https://forum.tele2.nl/abonnementen-180/dataverbruik-alleen-belsms-abonnement-41750

Je hebt gelijk hoor om Tele2 te blijven verdedigen.
Die doen alles voor niets .... gratis en zijn absoluut niet uit op winstbejag......

Ik weet niet wat jij voor ogen hebt en in hoeverre ik je kan geloven
Dat je ogen blauw zouden zijn neem ik onmiddellijk aan , tegen een boze klant opgelopen?
Kun je in jouw geval niet beter een reserve telefoon aanschaffen ?
Als deze om wat voor reden gerepareerd moet worden zit je ook zomaar minimaal 1 maand zonder.
Speur wat sites af naar een prepaid phone (simlockvrij of Tele2), vaak krijg je geld terug op de aankoop, X-bedrag retour op bank/giro.
Geef de sim kado aan iemand die ook nog eens extra (gratis) beltegoed krijgt, deze opmaken en weg met die sim.


Andere optie is nog wanneer je echt dringend bereikbaar moet zijn, om de aanvraag die je gedaan hebt te wijzigen naar een abo met toestel dat wel ruim op voorraad aanwezig is.
Bel hiervoor 0800-1602
@Karin

Voor de beeldvorming: providers verdienen 0 euro aan de verkoop van toestellen. ( zie de jaarverslagen van alle telecomproviders, als je me niet op mijn blauwe ogen gelooft )
Reputatie 4
Ok Raider dat begrijp ik in jouw geval maar alle ophef die nu links en rechts gemaakt wordt vind ik echt heel erg overdreven. Het gedram op dit forum begon Vrijdag al. Ik zag op tv de lange rij wachtenden voor de TMobile shop in Rotterdam en ook in Breda stonden mensen uren te wachten. Nou zo gek krijgen ze mij echt niet. Ik denk dan aan de vele mensen die jarenlang op een donor orgaan moeten wachten dat is pas een probleem!!!!!!

Het gaan zitten wachten voor een winkel alleen maar om een telefoon vind ik inderdaad zelf ook wel heel erg overdreven. Net zoals die Iphone hype elke keer met mensen die dag en nacht voor de deur gaan liggen en dan met een of andere vage reden komen dat het niet vreemd is wat hun doen.


Het is pure hebzucht.
ik wil de telefoon als eerste hebben.
Meer is het niet.
Providers spelen daar handig op in.
Verdienen er goed aan.
Mijn man heeft het toestel voor mij besteld als verjaardags geschenk.
Ik vind het toestel prachtig heb het ook in mijn handen gehad, , maar had liever een half jaar gewacht totdat ik gebruikerservaringen kon lezen.
Bovendien zakt dan de prijs waarschijnlijk want Samsung is alweer bezig met de S7


De technologische vooruitgang op dat gebied houd ook nooit op het ene toestel is nog uit of het andere is al in ontwikkeling met nog meet toeters en bellen allemaal leuk en aardig alleen blijven het gimmicks omdat er te weinig energie in wordt gestoken om het daadwerkelijk nuttig te maken zoals de S6 edge allemaal leuk en aardig dat scherm maar wat is de meer waarde? wat maakt het die 100/150 euro meer waard.
Ok Raider dat begrijp ik in jouw geval maar alle ophef die nu links en rechts gemaakt wordt vind ik echt heel erg overdreven. Het gedram op dit forum begon Vrijdag al. Ik zag op tv de lange rij wachtenden voor de TMobile shop in Rotterdam en ook in Breda stonden mensen uren te wachten. Nou zo gek krijgen ze mij echt niet. Ik denk dan aan de vele mensen die jarenlang op een donor orgaan moeten wachten dat is pas een probleem!!!!!!

Het gaan zitten wachten voor een winkel alleen maar om een telefoon vind ik inderdaad zelf ook wel heel erg overdreven. Net zoals die Iphone hype elke keer met mensen die dag en nacht voor de deur gaan liggen en dan met een of andere vage reden komen dat het niet vreemd is wat hun doen.


Het is pure hebzucht.
ik wil de telefoon als eerste hebben.
Meer is het niet.
Providers spelen daar handig op in.
Verdienen er goed aan.
Mijn man heeft het toestel voor mij besteld als verjaardags geschenk.
Ik vind het toestel prachtig heb het ook in mijn handen gehad, , maar had liever een half jaar gewacht totdat ik gebruikerservaringen kon lezen.
Bovendien zakt dan de prijs waarschijnlijk want Samsung is alweer bezig met de S7
Reputatie 7
Badge +5
Kun je in jouw geval niet beter een reserve telefoon aanschaffen ?
Als deze om wat voor reden gerepareerd moet worden zit je ook zomaar minimaal 1 maand zonder.
Speur wat sites af naar een prepaid phone (simlockvrij of Tele2), vaak krijg je geld terug op de aankoop, X-bedrag retour op bank/giro.
Geef de sim kado aan iemand die ook nog eens extra (gratis) beltegoed krijgt, deze opmaken en weg met die sim.