Let op als je je contract verlengt!

  • 3 januari 2017
  • 11 reacties
  • 402 x bekeken

Hallo, ik wil iedereen waarschuwen die zijn contract verlengt.
Waarschijnlijk heb ik dit zelf niet goed gedaan, want ik had niet in de gaten dat TELE2 het contract aanpast zonder dat je het weet.
Voorheen kon ik na 1 GB verbruikt te hebben, kostenloos doorgaan met internetten zonder extra kosten (weliswaar tegen een lagere snelheid). Deze goede service was de reden dat ik mijn contract verlengde. Nu mijn contract verlengd is, kan ik echter alleen na bijbetaling gebruik maken van internet. Ik ben niet gewezen op deze wijziging!
Hierin ben ik zeer teleurgesteld en baal natuurlijk dat ik nu nog 2 jaar vast zit aan TELE2 door deze boevenactie.
ECHT SPIJT ALS HAREN OP MIJN HOOFD.
Iemand toevallig ervaring of ik hier juridisch nog onderuit kan?:@

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je sluit een contract met een nieuwe looptijd, nieuwe bundels, nieuwe prijs, nieuwe voorwaarden en nieuwe telefoon. De 4G abonnementen kennen al sinds 15 november 2015 deze functionaliteit.
De algemene voorwaarden en FUP staan hier: https://www.tele2.nl/voorwaarden/
Maar ook onderaan de tarieven pagina staat die informatie te lezen hoor.. https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/

Het advies is dat als je elke maand meer dan 1GB verbruikt je beter standaard een grotere bundel kan nemen die past bij jouw behoefte. 2GB is bijvoorbeeld maar 4 euro per maand meer. Een losse bundel van 1 GB is 10 euro.
Je kunt dit op mijn.tele2.nl aanpassen.
Reputatie 6
Badge +5
Op https://www.tele2.nl/mijn-tele2/ dus. 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Klopt, voor mij een goede reden om mijn contract niet te verlengen.
Verlengen heeft voor en nadelen. Ik zie ook geen reden om te verlengen.
Reputatie 2
Badge
Ik ook niet, maar vind wel dat tele2 hier in klanten beter moet informeren bij een verlenging.
Klanten zouden ZELF beter moeten informeren voor ze met 2 jaar verlengen. Er is informatie genoeg over te vinden. Er is voor iedereen wel een abo dat aan de wensen voldoet lijkt me.
Reputatie 2
Badge
Ik kan het helemaal eens zijn met je Karin.
Soms mag er best wel wat eigen verantwoordelijkheid worden genomen
Je ik ben het ook eens met karin en tooll. Je hebt het contract ook zelfstandig ondertekend, en er mee akkoord gegaan dat je de algemene voorwaarden kent?
Reputatie 7
Badge +4
Mensen zijn verblind door dat nieuwe mobieltje... na april 2017 zullen ze echter of een groot deel direct moeten betalen of wordt het als krediet bij BKR aangemeld. Dan denk je wel 2 keer na voordat je zo'n toestel van 800 neemt.
Ja, ik denk sowieso wel na als je het jezelf kan veroorloven.
Inderdaad Eric en hoe vaak hebben we hier al verteld dat je veel kunt besparen door zelf een mobieltje te kopen en er een sim only bij te nemen? Waarom altijd meteen het nieuwste model willen? Neem het model van een half jaar ervoor. Scheelt al een stuk.