lenovo P2 (on)mogelijk op netwerk tele2?

• 2 februari 2017
  • 10 reacties
  • 700 x bekeken

Ik wil graag een sim only abonnement gaan afsluiten bij tele2 eindelijk mijn tel binnen(lenovo P2)... staat deze niet in de lijst van tele2 en dat terwijl deze wel de juiste banden ondersteund op het 4g netwerk van tele2.

4g tele2 : 2600/800 MHZ
Lenovo p2: FDD LTE Band 1/3/4/5/7/8/20/28
Lijkt me dat dat dit technisch moet werken... word deze later nog aan de lijst toegevoed? en kan ik nu een abonnement afsluiten of word de telefoon ivm de nieuwe regels van tele2 gebaned...pleh :?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als ie niet in de lijst staat kun je geen beroep doen op opzegging als je telefoon gebarred wordt. Wel jammer dat je een telefoon koopt zonder Volte ondersteuning. Dan blijf je zo ie zo 3G nodig hebben voor spraak. 4G heeft betere dekking door die 800mhz en HD voice...
Volgens mijn heeft de P2 net als zijn voorganger ondersteuning VoLTE... kan het alleen zonder sim niet uit proberen....:8:8:8
Vanaf maandag kan ik het je vertellen; dan start mijn abonnement en heb een Lenovo P2.
4G verwacht ik sowieso geen problemen mee, VoLTE wordt door de P2 in ieder geval ondersteund. Elders in Europa/de wereld zijn er al velen die VoLTE gebruiken. Ook mijn P2 zou het moeten ondersteunen. Vraag is natuurlijk of, en vooral wanneer, Tele2 het ondersteunt.
Reputatie 7
Badge +4
Ben benieuwd. Ze geven alle nieuwe klanten gelijk VOLTE toegang, maar nu kijken of je toestel het ook begrijpt zonder certificering.
Ter controle kun je jouw sim nog eens in een apple 6-7 of Samsung s4-7 stoppen. Dan zou die wel gelijk VOLTE moeten doen.
Gisteren ben ik overgezet naar Tele2: 4G gaat als een trein, ziet er allemaal goed uit.
VoLTE werkt (nog) niet: daar zal dus vanuit Tele2 nog wat aan moeten gebeuren :)
Mocht er daarvoor meer informatie nodig zijn of een proefpersoon; laat maar horen!
Reputatie 7
Badge +4
Mijn advies was, probeer de sim eens in een Apple 6-7 of Samsung S4-7. Dan weet je of het Tele2 netwerk is geprovisioned voor jouw nummer voor VOLTE. Aangezien zij zeggen dat iedereen gelijk VoLTE krijgt mag je verwachten dat bovenstaande gewoon werkt. (Dus als je belt blijf je op 4G).

Bij 4G masten zie je een mooi overzicht van merken die zich met VoLTE in Nederland bezig houden. Lenova staat daar bij geen enkele operator bij. Lenovo is geen merk met een groot mobiel marktaandeel in Nederland. Ze komen niet voor in de top10. Daarom is aan Lenovo om of een certificering te gaan aanvragen bij een provider of gewoon VOLTE aan te zetten zonder certificering.
http://4gmasten.nl/nieuws/overige-4g-nieuws/467-vodafone-en-tele2-schakelen-volte-in-op-iphone-s

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/exclusief-nederlandse-smartphone-verkoopcijfers-en-marktaandelen
Jup, maar ik heb (bewust) geen Apple of Samsung in huis, dus kan dat niet zo 123 testen. VoLTE staat in ieder geval ook aan in de telefooninstellingen. Tele2 heeft ook nog maar een zeer beperkt aantal telefoons/merken gecertificeerd voor VoLTE. Overigens staat Motorola er wel tussen op bovenstaande diagram, dat is tegenwoordig onderdeel van Lenovo.
Maar zal eens kijken of ik wellicht iets kan regelen met een Samsung of iPhone. Anders wordt het afwachten tot Tele2 of Lenovo hun werk gaat doen...
Reputatie 7
Badge +2
De manier van hoe je ondersteuning voor VoLTE krijg is afhankelijk van de fabrikant.

Voor iOS bijvoorbeeld, krijg je een "operator update" zodra je een Tele2 simkaart op je iPhone zet.

In het geval van Samsung komt dat support geïnstalleerd in alle sim lock vrij Nederlandse Galaxy telefoons, als je een Galaxy S7 in een andere land koopt, of een geïmporteerd koopt, dan heb je ook geen VoLTE support.

Ik weet niet hoe Lenovo dat doet, maar ik zal niet zo veel hoop hebben dat je support voor VoLTE krijgt.

De vraag is wel als je wat van merkt, ik heb op het moment geen VoLTE op mijn S7 omdat ik een Britse nougat ROM geïnstalleerd heb, en ik merk geen verschil anders dat het een paar seconden langer duurt om het gesprek te starten, zolang je goede T-Mobile berijk heb zie ik het probleem van 3G bellen niet.
Oh ik maak me er verder ook niet heel druk om, zo lang ik maar kan bellen en betrouwbaar bereik heb. Ik zou echter verwachten dat Tele2 graag zsm VoLTE zou willen ondersteunen bij zoveel mogelijk toestellen omdat ze dat minder afhankelijk maakt van Tmobile 🙂
Reputatie 1
wat ik ook niet snap,ik heb een huawei p9 lite en ook nog geen volte op mijn telefoon...ik wacht ook maar af