beantwoord

Erg moeizaam overschakelen netwerk bij passeren landsgrenzen

  • 30 October 2021
  • 2 reacties
  • 495 x bekeken

Afgelopen 2 weken ben ik op rondreis geweest door de volgende 7 landen : Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Hongarije, Slowakije en Tsjechië. Wat mij opviel is dat er na het passeren van de grens naar het volgende land er heel moeizaam overgeschakeld wordt naar het nieuwe land (soms pas na zo'n 20km het nieuwe land ingereden te zijn). Dit heeft als gevolg dat de verbinding een tijd slecht blijft omdat de telefoon dus bijvoorbeeld nog steeds op Duits netwerk blijft terwijl ik al 10km in Oostenrijk zit en Duitland dan 1 streepje 2G verbinding geeft en Oostenrijk volle sterkte 4G heeft op dezelfde locatie. Het overschakelen gebeurt pas automatisch als het vorige netwerk totaal geen bereik meer heeft of ik handmatig forceer op een netwerk van het nieuw binnegereden land als ik nog niet ver genoeg het land in ben gereden.

Ten tweede ervaarde ik als er eindelijk overgeschakeld wordt dat er meestal een slechter netwerk zonder 4G of zelfs zonder 3G wordt gekozen. Vodafone DE en Vodafone CZ als voorbeeld gaven zelfs geen 3G maar alleen zeer trage 2G dekking midden in de hoofdstad maar werden toch door de telefoon automatisch gekozen. In dit geval moest ik handmatig T-Mobile DE, T-Mobile CZ, T-Mobile AT kiezen of een andere provider proberen als het betreffende land geen eigen T-Mobile netwerk heeft. Daarna blijft alles goed werken op een goede 4G snelheid totdat ik weer naar het volgende land reisde en weer handmatig moest proberen welk netwerk 4G aanbied.

Ik heb nog een Tele2 simkaart van voor de tijd dat T-Mobile en Tele2 fuseerden dus ik wil vragen of dit probleem opgelost wordt bij het aanvragen van een nieuwe simkaart.

Mijn telefoon is een Oppo A9 en de APN is smartsites.t-mobile

icon

Beste antwoord door carbear 1 November 2021, 21:02

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ik rij zelf niet vaak door verschillende landen dus geen ervaring mee. Wel weet ik dat het netwerk niet overal even goed is in Europa. 
het kan wel even duren voordat je contact maakt met de volgende antenne in het nieuwe land. Zo heb ik wel eens gelezen dat iemand in Nederland bij de grens van belgie per ongeluk op het belgische netwerk zat… met extra kosten buiten de bundel :(

 

Zelf forceren om verbinding te maken is denk ik het snelste. Nieuwe simkaart kan je proberen, kan geen kwaad lijkt me. Die kan je zelf aanvragen in mijntele2.

 

succes!

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt altijd netwerk selectie op handmatig zetten op tele2. Dan verlies je wel dekking nadat je België in rijdt totdat je weer een nieuw netwerk selecteerd.