beantwoord

Langzaam 4G internet mobiel, hoelang blijft dit zo?

  • 18 June 2020
  • 9 reacties
  • 1830 x bekeken

Goedemiddag, 

 

Graag zou ik willen weten of ik nog weer normaal snel internet zoals vroeger bij tele 2 krijg, of als dit zo blijft ? 
 

Als dit zo blijft stap ik over naar simyo, Heeft er ook iemand ervaring met Simyo ? Deze gebruiken het netwerk van kpn staat op hun website 

icon

Beste antwoord door pipodeclown 19 June 2020, 00:23

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 wordt onderdeel op het T-Mobile netwerk. Doordat de Tele2 frequenties ook worden gemigreerd wordt het snelst geteste netwerk van Nederland nog sneller. Vervelend is wel dat die ombouw even tijd in beslag neemt. Waar woon jii?

Genemuiden 

 

ik heb de netwerk instellingen al opnieuw ingesteld Sim uit de telefoon gehaald en opnieuw erin gedaan

 

Reputatie 7
Badge +12

Het Tele2 netwerk is daar uitgezet. Als je dichtbij de Tele2 mast woont, dan maakt je telefoon nu verbinding met de T-Mobile mast in het dorp. Daar zit op zich heel veel capaciteit (band 1, 2x3, 8 en 38) maar als links van de oude Tele2 mast woonde is de afstand dus groter geworden.

Wat kan gebeuren is dat T_mobile de Tele2 mast ombouwt naar een T-Mobile mast. Maar op het forum hebben we daar geen vooruitblik per locatie voor gezien.

Oké ik woon wel links van deze mast 7/20. Maar word het nog weer net zo snel als het oude netwerk van tele 2 of blijft dit zo. Vroeger was ik erg tevreden over het netwerk nu niet meer. Als ik bel valt de verbindingen constant weg en de 4g is er niet of nauwelijks. Op het werk heb ik er ook last van en dan zit ik korter bij die andere mast 

Reputatie 7

Aan onderstaand plaatje te zien wordt bij jou in de buurt het Tele2 netwerk uitgezet, waardoor je automatisch het T-Mobile netwerk gebruikt. Als die antenne echter uitgebreid of geüpgraded wordt, dan heb je tijdelijk geen of een slecht signaal. Pas na afronding van de werkzaamheden weet je of de verbinding goed is. Als ik naar het 2e plaatje kijk, dan staan de KPN antennes nog verder bij je weg. Als andere bewoners in de buurt wel verbinding hebben met KPN (die verder weg staan) dan vermoed ik dat je na de werkzaamheden een veel betere verbinding gaat hebben. T-Mobile heeft de meeste antennes in die regio.

 

bij mij op de telefoon staat trouwens nog wel dat ik tele 2 netwerk gebruik. 

ik ben het met je eens dat je moet afwachten hoe het netwerk erna zal zijn, maar er moet toch wel duidelijkheid in zijn vanaf tele 2/ T mobile hoelang deze werkzaamheden bij een mast moeten gaan duren. 

voor het zelfde geld duurt dit nog 1 maand 

Reputatie 7
Badge +12

Je hebt een Tele2 abonnement, dus daarom staat er gewoon Tele2 in je scherm maar maak je gebruik van het T-mobile netwerk. Simpel maakt gebruik van KPN, maar je ziet wel simpel in een scherm.

Reputatie 7

Je hebt een Tele2 abonnement, dus daarom staat er gewoon Tele2 in je scherm maar maak je gebruik van het T-mobile netwerk. Simpel maakt gebruik van KPN, maar je ziet wel simpel in een scherm.

Simpel gebruikt ook het T-Mobile netwerk 🤡

Reputatie 7
Badge +12

Oh... TS bedoelde Symio.. tja, lijkt allemaal op elkaar.