Lange interne verwerking retour toestel naar juiste afdeling en opzeggen abbonement.

• 8 april 2016
  • 21 reacties
  • 415 x bekeken

Op 23 februari 2016 heb ik mijn abbonement verlengd samen met een nieuw toestel. Omdat de toestel toch niet aan mijn verwachtingen voldeed, heb ik het toestel netjes binnen de termijn retour verzonden. Het abonnement zal dan ook worden beëindigd en terug worden gezet naar de oude situatie. Pakket is op 4 maart 2016 binnengekomen bij Tele2. Later ben ik erachter gekomen dat ik het toestel naar een verkeerd retouradres heb verzonden en heb dit ook meteen aangegeven bij Tele2. Daar kreeg ik te horen dat ik moest wachten totdat het toestel intern naar de juiste afdeling is verzonden en verwerkt, voordat ik een ander toestel kan uitkiezen. Ik zou daarvoor ook een bericht over ontvangen. Heb hiervoor meerdere keren erover teruggebeld om te vragen of het al inmiddels is verwerkt en opgelost. Er werd mij verteld dat alle verkeerde retour verzonden pakketten intern eenmaal per maand naar de juiste afdeling wordt verstuurd. Afgelopen maandag 4 april weer gebeld en werd door de medewerker verteld dat ik tot vrijdag 8 april moest wachten ivm een vervaldatum/periode die schijnbaar dan in werking treed en dat het dan wel wordt vrijgegeven. Vrijdag weer teruggebeld en krijg nu horen dat ik weer moet gaan wachten totdat ik een bericht krijg, dat het is verwerkt. Ik heb gevraagd of men mij wil doorverbinden met de afdeling die wat meer voor mij kan doen om het sneller te kunnen oplossen, maar er werd gezegd dat ik met die afdeling niet in contact kon komen.
Hoelang duurt het nog voordat het wel eindelijk is opgelost? Ik heb nu wel een abonnement, maar geen toestel, maar betaal hier wel voor. Hoe worden deze kosten uiteindelijk gecompenseerd? Ik heb geen vertrouwen erin dat dit op een goede en juiste manier kan worden opgelost, want ik krijg telkens maar hetzelfde antwoord te horen, waar ik uiteindelijk niks mee kan. Alleen maar wachten en wachten, tot weet ik niet wanneer, maar mijn abonnement kosten worden wel afgeschreven. Ik betaal voor iets wat ik dus nu niet heb en kan dit ook niet in orde maken omdat ik op een interne probleem moet gaan wachten, wat in mijn ogen veel sneller had en kan worden opgelost. Pakket is al bij Tele2 aanwezig, maar het versturen intern lijkt wel een internationale onderneming. Elke afdeling functioneert als een apart bedrijf, waardoor er geen goede interne snelle communicatie en samenwerking is. Ik ben benieuwd wat ik dan weer te horen krijg. Krijg ik misschien te horen dat de retourperiode van 2 weken is overschreden, omdat het intern al veel te lang duurt? Dit duurt al veel te lang. Ben benieuwd hoe Tele2 dit gaat oplossen.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Badge +4
Hoi xschoor,

Ik wil je hier graag mee helpen maar heb dan iets meer gegevens van je nodig. Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken hoe het zit!

Groetjes Maurice
Badge +4
Dank je wel voor het versturen van je gegevens xschoor!

Ik heb intern contact gehad met iemand die het toestel kan traceren dus zaken zijn in gang gezet. Ik stel voor dat ik je contactpersoon blijf totdat de kwestie opgelost is. Zodoende hoef je ook niet meer te bellen en jezelf op extra kosten te jagen. Ook ik moet toch even om je geduld vragen totdat ik reactie heb dat het toestel binnen is, ik verwacht zeker wel voor het weekend een reactie te hebben. We gaan het alleen zeker oplossen!

Je hoort van me!

Groetjes Maurice
Beste Maurice,

Bedankt voor je reactie.

Ik ga ervan uit dat het met jouw hulp het nu wel snel opgelost kan worden.

Groetjes

Xschoor
Badge +4
Graag gedaan natuurlijk! Mijn collega is op woensdag, vandaag dus, niet aanwezig dus zal er morgen weer achteraangaan voor je!
Ik spreek je morgen weer even!

Groetjes
Beste Maurice,

Graag wil ik weten hoe nu de stand van zaken zijn. Zoals je hopelijk wel kunt begrijpen duurt dit al veel te lang en echt een goede oplossing heb ik tot op heden nog niet kunnen ontvangen. Waarom duurt het intern versturen van een pakket zo lang? Het is nu al meer dan een maand geleden en ook is er toen gezegd dat Tele2 alle verkeerd binnengekomen pakketten 1x per maand ineens verstuurd naar de juiste afdelingen. Ook rekening houdend met de verwerkingstijd, duurt dit eigenlijk nu al veel te lang en binnenkort komt al weer de volgende factuur binnen en nog steeds geen toestel. Er wordt wel verwacht dat ik netjes mijn factuur betaal, maar nieuw toestel. Een goede compensatie is al wel op zijn plaats. Zou je hier aub wat vaart achter kunnen zetten? Gr, Xander
Badge +4
Hey Xander,

Ik heb inderdaad een bericht terug gehad. Helaas hebben ze het toestel niet gevonden maar daar wil ik het natuurlijk niet bij laten zitten! Heb je het verzendbewijs nog? Dan kan er aan de hand van het track and trace nummer gekeken worden waar en door wie het in ontvangst genomen is. Op basis van het imei-nummer van het toestel is niets kunnen vinden.

Groetjes
Beste Maurice,

Het track & trace nummer is : 3SLFVZ637209334

antwoordnummer 10020 5140 VB Waalwijk

Ontvangstdatum : vrijdag 4 maart 2016 om 10:34.

Dit bewijs geeft iig aan dat het AL bij Tele2 binnen is gekomen.

Hey Xander,

Ik heb inderdaad een bericht terug gehad. Helaas hebben ze het toestel niet gevonden maar daar wil ik het natuurlijk niet bij laten zitten! Heb je het verzendbewijs nog? Dan kan er aan de hand van het track and trace nummer gekeken worden waar en door wie het in ontvangst genomen is. Op basis van het imei-nummer van het toestel is niets kunnen vinden.

Groetjes
Badge +4
Topper! Ik geef het weer door!
Badge +4
Direct weer een mail gestuurd maar zie dat de collega die hiermee bezig was een "out of office" melding heeft aanstaan. Ik verwacht echter wel spoedig een reactie te krijgen!
Beste Maurice,

Dank voor je bericht.

Wat kan ik verstaan onder spoedig? Vandaag nog?

Direct weer een mail gestuurd maar zie dat de collega die hiermee bezig was een "out of office" melding heeft aanstaan. Ik verwacht echter wel spoedig een reactie te krijgen!
Badge +4
Hey xschoor,

Nee niet gisteren. :D
Ze is er vandaag wel alleen komt ze wat later op kantoor, verwacht dus dat ik haar in de middag gesproken zal hebben en zal dan hier een berichtje plaatsen!
Beste Maurice,
Is de telefoon nu eindelijk wel gevonden? Ik heb nu weer een rekening otvangen van 46 euro voor de nieuwe termijn terwijl ik geen nieuw toestel heb. Internet gebruik ik niet wegens voorkoming van nog hogere kosten. Nogmaals wil ik Tele2 eraan herinnneren dat ik mijn toestel met abbonement netjes binnen de twee weken termijn heb opgezegd, maar dat ik tot heden nog steeds de abbonement heb wegens het feit dat het toestel intern bij Tele2 nog niet gevonden is en de opzegging daardoor dus niet verwerkt kan worden, maar dat het toestel al ruim 1 maand al ergens bij Tele2 aanwezig is. Ik krijg dus wel de rekening omdat het intern oplossen en/of versturen het al veel te lang duurt. Waar is het toestel Tele2??? Ik lees elders dat er al vaak genoeg problemen zijn met het retour versturen naar Tele2. Dit soort problemen hadden al sneller opgelost kunnen worden. Graag een snelle afhandeling met compensatie.
Hey xschoor,

Nee niet gisteren. :D
Ze is er vandaag wel alleen komt ze wat later op kantoor, verwacht dus dat ik haar in de middag gesproken zal hebben en zal dan hier een berichtje plaatsen!
Beste Maurice,

Heb je nu eindelijk bericht en antwoord ontvangen? Het is nu inmiddels al 2 weken geleden dat ikdeze topic begonnen ben en ben nog niks duidelijker gewordn waar het toestel is, laat staan of het al op dejuiste afdeling is aangekomen zodat ik eindelijk mijn (dure abbonement ZONDER toestel) kan opzeggen. Mocht het langer duren, dan moet ik helaas andere maatregelen gaan nemen en blokkeer ik de afschrijvingen van Tele2. Ik denk dat je ook wel kunt begrijpen dat dit proces veel te lang duurt.
Beste Maurice,

Is er nu eindelijk al wat bekend? Ik ga ervan uit dat je dit zelf ook wel heel erg lang duurt voordat er eindelijk bericht is en dat ik mijn abbonement kan opzeggen? Graag een snelle oplossing. We zijn sinds het begin van deze topic inmiddels al ruim 3 weken verder en in totaal duurt dit probleem al bijna 2 maanden. Hoe groot is het bedrijf. Het toestel moet ergens bij Tele2 liggen. Graag een antwoord waar ik daadwerkelijk wat aan hebt ipv een standaard antwoord cq oplossing. Ik ga niet nog langer wachten.
Badge +4
Ik ben er nog steeds achteraan aan het gaan. Het laatste wat ik gehoord heb is dat ze nog steeds niets hebben gevonden, betekent overigens niet dat er gestopt is met zoeken. Nog contact gehad met de persoon die over het logistieke proces gaat en onderzoek is nog steeds van kracht. Het toestel is naar een locatie waar DSL apparatuur naartoe moet gestuurd. Aangezien die zaken doorgestuurd worden naar het adres waar het wel moet zijn is er weer een zending geweest, dat maakt het iets lastiger te traceren. Ik ben het wel met je eens dat het lang duurt en ik wou dat ik nu al een oplossing had. Helaas moet ik je toch nog om geduld vragen. Uiteraard zullen de onterechte kosten worden gecompenseerd, daar hoef je je geen zorgen over te maken!
Ik heb alles gevolgd wat tele2 mij heeft gevraagd. Het is bij jullie bekend dat er meerdere gevallen zoals deze die gebeurt zijn. Ik ben naar juridische loket geweest en ze zijn mee eens dat dit zsm moet opgelosd worden, met vergoeding.
Ik snap nog steeds niet waarom ik de toestel nog steeds moet betalen terwijl dat is interne bij tele2 is al ontvangen, ook volgens postNL. Ik hoop dus dat uw collegas kunnen beter samen sneller werken.
Wat doen jullie eigenlijk om dit pakket te vinden? Zitten jullie alleen achter de scherm, of echt lopen naar de locatie?
Reputatie 7
Badge +4
Heb je bij het juridisch loket ook aangegeven dat je het pakket naar het verkeerde adres hebt gestuurd? Beetje flauw om de verantwoordleijkheid helemaal bij Tele2 te leggen. Ze doen hun best om het van de verkeerde naar de juiste plaats te brengen voor je, maar als je zomaar wat opstuurt is het echt zoeken naar een speld in de hooiberg..
Heb je bij het juridisch loket ook aangegeven dat je het pakket naar het verkeerde adres hebt gestuurd? Beetje flauw om de verantwoordleijkheid helemaal bij Tele2 te leggen. Ze doen hun best om het van de verkeerde naar de juiste plaats te brengen voor je, maar als je zomaar wat opstuurt is het echt zoeken naar een speld in de hooiberg.. Probeert u om deze situatie te oplossen? Zo niet dan kan ik beter op Maurice of zijn collega wachten. Toch bedankt.
Badge +4
Pfff het is dramatisch gesteld met het lokaliseren van het toestel. Met andere woorden, tot op heden niet gelukt. Ik heb in overleg kunnen regelen dat ze maar lekker zelf gaan zoeken en jou niet meer ophouden (heeft al lang genoeg geduurd).
Ik wil dus nu graag naar de oplossing gaan. Daar komt o.a. compensatie kosten bij kijken. Hoeveel dit is moet ik nog berekenen.

Wat wil je dat er met het abonnement gebeurt?

En tot slotte, hoe ben je aan dat andere adres gekomen? Ik zou graag willen dat we dit in de toekomst kunnen voorkomen. 😃
Beste Maurice,

Bedankt voor je bericht en dat ik nu hopelijk zo snel mogelijk een andere toestel met abbonement kan krijgen.
Graag wil ik horen hoe snel ik mijn abbonement kan opzeggen/wijzigen en dit kan vervangen voor een ander abbonement met toestel. Laat even weten in welke vorm ik mijn compensatie kan krijgen, misschien door een extra korting op mijn nieuwe abbo?
Ik heb bij het retourneren het adres gebruikt wat op de formulier stond aangegeven en dit netjes afgegeven bij een post.nl innamepunt. Achteraf is gebleken naar het schijnt is het bij het registreren op post.nl een ander Tele2 adres gebruikt en dus verkeerd terechtgekomen. Wel bij Tele2, maar andere vestiging?
Ik zie je reactie graag tegemoet met de oplossing.
Badge +4
Stuur me anders even een contactnummer en je beschikbaarheid (doe maar per PB) voor maandag tijdens kantooruren, zorg ik dat je even gebeld wordt om dit te bespreken.