beantwoord

Labiel mobiel netwerk

• 20 april 2015
  • 11 reacties
  • 415 x bekeken

Sinds gisteren heb ik een nieuw toestel IPhone 6. Reeds simkaart geactiveerd maar sinds toen valt het netwerk continu uit. Ik was trouwens al Tele2 klant. Verschil is alleen dat ik een nieuwe sim heb in een nieuw toestel. Om het op te lossen, al een paar keer simkaart in en uit gehaald en mobiel aan en uitgezet. Maar de netwerk status verandert regelmatig van Tele2 netwerk naar geen service. Op de site zie ik niet dat er storing is in de buurt waar ik woon (postcode 2562). Ligt dit aan mijn simkaart? Heb de kaart niet kunnen testen omdat de kaart niet past in oud toestel iPhone4. Hoor t graag!
icon

Beste antwoord door Su van Tele2 1 mei 2015, 11:18

He Yukster,

Dank je wel voor je bericht. Wat balen zeg dat je bereik niet naar wens is. Heb je je simkaart al in een ander toestel geprobeerd. Ik ben erg benieuwd of het dan wel goed werkt, aangezien je aangeeft hier pas last van te hebben sinds je verlenging. Heb je op andere plekken in Nederland wel stabiel bereik? Wanneer je bereik wegvalt, valt dan je hele bereik weg of alleen je internet?

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Su Ling
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Probeer eens je netwerkmodus te veranderen in WCDMA /GSM als er LTE bijstaat dat verwijderen.
Karin, waar doe ik dat? Bij aanbieder? Het icoontje aanbieder is trouwens niet altijd aanwezig!
Badge +5
Dat gaat niet op een iPhone. Je kunt wel onder Instellingen > mobiel netwerk je gesprekken en data op 4G, 3G of 2G instellen als dat beschikbaar is op het netwerk.

@ Yukster

Bedoel je onder instellingen > aanbieder ?
Bas, ik bedoelde idd instellingen > aanbieder. Kon soms aanbieder zien en soms niet 😞
Badge +5
En als je erop drukt en automatisch uitzet op het volgende scherm, krijg je dan wel keuze? Daar zou je dan het juiste netwerk moeten kiezen. Het zou kunnen dat hij per ongeluk het 4G netwerk pakt en je er dan uitgooit omdat je geen toegang daarvoor hebt nog.

Maar als je helemaal geen opties krijgt dan lijkt me toch de simkaart niet helemaal lekker of er gaat iets ernstig fout aan tele2 kant.

Er komen wel meer iPhones (verschillende modellen) langs die met tele2 sims dienst weigeren en met andere aanbieders niet.
Heb Tele2 gebeld en ze zeiden dat ze momenteel wel veel werkzaamheden verricht in mijn woongebied. Kan hieraan liggen en of ik ff 1 dag wil aankijken.
Ik zie soms de knop Aanbieder helemaal niet, laat staan dat ik een keuze heb.
Verder kon ik 4G niet kiezen, alleen keuze tussen 2G, 3G of Lte. Lijkt me onmogelijk dat mijn mob 4G pakt.
Wat je schrijft dat de iPhone de simkaart slecht pakt, lijkt me het meest waarschijnlijker. Wacht nog ff 1 dag. Maar het is super irritant!
Badge +5
LTE is 4G. Maar dat zou net even anders genoemd kunnen zijn omdat ik op iOS 8.3 zit en jouw telefoon moet nog updaten. Is in ieder geval geen leuk begin met je nieuwe telefoon zo. Hoop inderdaad voor je dat het de werkzaamheden zijn, maar reken er niet teveel op.
Zeker balen! Verheugde me helemaal op mijn nieuw toestel en dan nu dit.. Morgen maar ff Tele2 bellen voor een oplossing
Veel werkzaamheden........ vaste Tele2-smoes.
Heb inmiddels een nieuwe simkaart laten activeren maar het probleem blijft aanhouden 😞
What To do?
Reputatie 4
Badge +5
He Yukster,

Dank je wel voor je bericht. Wat balen zeg dat je bereik niet naar wens is. Heb je je simkaart al in een ander toestel geprobeerd. Ik ben erg benieuwd of het dan wel goed werkt, aangezien je aangeeft hier pas last van te hebben sinds je verlenging. Heb je op andere plekken in Nederland wel stabiel bereik? Wanneer je bereik wegvalt, valt dan je hele bereik weg of alleen je internet?

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Su Ling