beantwoord

kredietwaardigheid

• 15 september 2018
  • 4 reacties
  • 577 x bekeken

Zojuist heb ik getracht een Tele2 sim only abonnement af te sluiten. Binnen 1 minuut kreeg ik het onderstaande geautomatiseerd email bericht.

Bedankt voor je aanvraag voor Tele2 Mobiel. We hebben - dat doen we altijd als iemand bij ons een telefoon bestelt - bij het register van de Rechtspraak je kredietwaardigheid opgevraagd. Deze gegevens worden meegenomen in ons besluit om je aanvraag wel of niet te accepteren. We moeten je helaas ‘nee’ verkopen.

In verband met je privacy krijgen we geen achtergrondinformatie van de Rechtspraak, maar we helpen je graag verder via onze klantenservice. Bel hiervoor naar 020-754 4444.

We houden contact.
Tele2

Ik heb nooit betalingsachterstanden gehad, geen BKR registratie en geen enkele andere reden om aan te nemen dat ik dit bericht van Tele2 serieus moet nemen.

Graag meer informatie over deze weigering, Tele2 zal ongetwijfeld begrijpen dat deze geautomatiseerde email zeer klantonvriendelijk overkomt.

Laten we het houden op een slecht begin. Graag contact om het bovenstaande te bespreken.

JB
icon

Beste antwoord door Rena Chan 15 september 2018, 20:56

Rechtspark, daar worden mensen onder bewindvoering en sanneringstraject aangemeld.

Zoals aangegeven in de email, meer informatie krijgt Tele2 zelf niet.

Het komt helaas wel vaak voor dat controle op basis van achternaam, voorletters en geboorte datum leiden tot een misverstand waar iemand met het zelfde gegevens geregistreerd staat dus krijgt de provider, bank of andere instantie een negatieve resultaat.

Het beste is denk ik om maandag contact met de klantenservice te nemen en vragen welke stappen moet je volgen om dat recht te zetten.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Rechtspark, daar worden mensen onder bewindvoering en sanneringstraject aangemeld.

Zoals aangegeven in de email, meer informatie krijgt Tele2 zelf niet.

Het komt helaas wel vaak voor dat controle op basis van achternaam, voorletters en geboorte datum leiden tot een misverstand waar iemand met het zelfde gegevens geregistreerd staat dus krijgt de provider, bank of andere instantie een negatieve resultaat.

Het beste is denk ik om maandag contact met de klantenservice te nemen en vragen welke stappen moet je volgen om dat recht te zetten.
update: gebeld met Tele2. Bij de aanvraag is een CBBR registratie terug gekoppeld. De gegeven van een nieuwe klant worden door Tele2 automatisch getoetst in het Curatele en bewindsregister.

Een particulier kan eigen gegevens inzien via: https://curateleenbewindregister.rechtspraak.nl/

Uiteraard heb ik mijn gegevens ingevuld, hier kwam geen registratie uit naar boven.

Door Tele2 is een intern verzoek ingediend om mijn gegevens te 'whitelisten'

Wordt vervolgd....
Reputatie 7
Badge +2
Top! Hopelijk kunnen ze dat snel nog regelen

Blijft wel raar dat jij een positieve terug koppeling krijgt terwijl Tele2 blijkbaar een registratie kreeg bij het controle

Maar nieuws zoals deze doen natuurlijk weer denken aan een gefailde overheidsinstantie ICT project https://tweakers.net/nieuws/143385/rechtspraak-verkeert-in-zwaar-weer-mede-door-ict-problemen.html

Ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat het probleem bij Tele2 zit, maar er zijn zelfs talloze cases ook bij consumenten programma's zoals kassa dat consumenten in een lang gevecht zit met BKR oid door soort gelijk fouten.

Hopelijk was dat een incidentele eenmalig ding.

Blijft wel raar dat jij een positieve terug koppeling krijgt terwijl Tele2 blijkbaar een registratie kreeg bij het controle

De helpdesk medewerker aan de telefoon gaf aan dat dit vaker voorkomt. Het probleem zit intern. Helaas niet zo raar dus... Jammer dat de (toekomstige) klant de dupe is van falende automatisering van Tele2.