Kredietwaardigheid

• 14 January 2017
  • 6 reacties
  • 691 x bekeken

Hoi,

Ik ben al een aantal jaar bij tele2 aangesloten. Altijd simonly. Nu kan ik mijn contract verlengen. Dat wilde ik doen met een simonly. Ik krijg nu een mail dat er iets mis is met mijn kredietwaardigheid. Dit klopt volgens mij niet. Ik heb geen schulden en ook mijn maandbedragen bij tele2 komen nooit hoger dan 10euro. Ik krijg onderstaande mail. Kan het kloppen dat er iets mis gegaan is bij het verifiëren van mijn kredietwaardigheid? Een ander persoon gecheckt oid?

Bedankt voor je aanvraag voor Tele2 Mobiel. We hebben - dat doen we altijd als iemand bij ons een telefoon bestelt - bij Experian Nederland BV je kredietwaardigheid opgevraagd. De gegevens van Experian worden meegenomen in ons besluit om je aanvraag wel of niet te accepteren. We moeten je helaas ‘nee’ verkopen.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Owja. Ik koop ook nooit iets op afbetaling. Ik heb wel een cc, maar wordt paar x per jaar gebruikt voor buitenlandse aankopen.
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt nu een abonnement van 10 euro en dat wordt elke maand betaald. Als je niet betaald wordt je afgesloten. Risico is dus heel laag. Nu wil je telefoon van 600-700 euro? Dan is risico hoog en gaan ze opnieuw checks doen. Adres, je naam, zelfs je postcode gebied kan een totale ranking geven dat ze dat risico niet aandurven. Elke operator maakt zijn eigen risico analyse. Dus misschien bij een ander meer geluk.
Nee. Ik wil weer simonly. Wil een abbonement afsluiten van 12euro per maand.
Reputatie 7
Badge +4
Dan kun je toch verlengen via Www.tele2.nl/verlengen. Of krijg je daar de afwijzing van?
Ja. Daar krijg ik een afwijzing op. Net nog eens geprobeerd en weer hetzelfde mailtje
Badge
Klinkt heel raar dit, zou bij en Sim-Only niet voor moeten komen. Ik weet natuurlijk niet of je in de buurt woont van een Tele2 winkel, maar anders zou je het daar kunnen proberen (in de winkel heb ik het nog nooit mee gemaakt dat een Sim-Only is afgewezen).

Wat ik je sowieso aanraad is om je gegevens op te vragen bij Experian (http://www.experian.nl/contact/contact-consumenten.html).

Ik zou overigens niet te vaak een aanvraag doen voor de verlenging, omdat dit de kredietwaardigheid ook verlaagd. Iedereen heeft namelijk een cijfer tussen de 1-10, als je een aanvraag doet daalt je cijfer voor een periode met 1 punt per aanvraag. Zodra je een onvoldoende hebt (en dat is < 6), kun je tijdelijk geen aanvragen doen.

Ben benieuwd!