Kosten wisselen van contractant

• 6 januari 2017
  • 12 reacties
  • 867 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Goedemorgen,

Mijn mobiele abonnement bij Tele 2 is na 2 jaar afgelopen. Dit contract stond toen onder naam van een van mijn ouders, aangezien ik destijds nog niet 18 jaar was. Nu wil ik een nieuw abonnement afsluiten (ook bij Tele 2).

Nu is mijn vraag als volgt; hoeveel kost het om het abonnement (/ contractant) om te zetten zodat alles op mijn naam staat?

Ik zie de reactie graag tegemoet.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik geloof dat je persoonlijke gegevens kan laten aanpassen via de telefonische klantenservice als de oude contractant ook aan de lijn kan komen. Dat kost niks. Ze kunnen je dan ook aangeven wat handiger is, eerst verlengen of eerst wijzigen.
https://www.mobiel.nl/vragen-en-contact/categorieen/providers/onderwerpen/tele2#verlengen-bij-tele2

''Als het huidige contract op naam van een ouder/verzorger is aangevraagd omdat de gebruiker tijdens het aansluiten nog geen 18 jaar was, is het helaas niet mogelijk om direct bij een contractverlenging van het abonnement de contractgegevens over te zetten op naam van de inmiddels 18-jarige gebruiker. Bij een contractverlenging blijven de gegevens ongewijzigd. Als je toch de gegevens van de contractant wilt wijzigen naar die van een zoon of dochter, dan kan dit alleen maar door middel van een contractovername via de provider.''

Persoonlijk is het heel moeilijk voor ons om samen op de lijn te komen, dit komt door verschillende werktijden. Is het misschien mogelijk per mail te doen?
Reputatie 7
Badge +4
Dit is een klantenforum, ik ben ook maar een klant. Maar als je een paar dagen wacht zijn er ook moderators die zaken oppakken. Je herkend ze aan "NAAM van Tele2".
Reputatie 7
Badge +2
Voor een contractsovername zal getekend moeten worden, dus dat zal niet per telefoon gaan. Je kunt ze wel even bellen hoe een contractsovername in zijn werk gaat, via de zoekfunctie op de site krijg ik geen resultaten hierover.
Reputatie 6
Badge +4
Naar mijn weten is dit voor een 4G abonnement niet mogelijk. Weet je toevallig of je reeds bent overgezet op ons 4G-netwerk?
Reputatie 4
Badge
Heel vervelend dat hierover geen duidelijke, en zelfs zeer verschillende, informatie wordt gegeven.

Ik wilde hetzelfde als jij, het abonnement op mijn eigen naam zetten nadat ik 18 jaar was geworden. Hierover heb ik gebeld, toen werd er aangeraden eerst te verlengen en daarna kun je de contractovername starten. Ik heb dus verlengd met een abonnement van twee jaar.

Toen dit abonnement is ingegaan, heb ik opnieuw gebeld om de contractovername te regelen. Deze keer werd gezegd dat dat gedaan had moeten worden vóór het verlengen. Ik zou dus nóg twee jaar moeten wachten voordat ik het contract op mijn eigen naam kon zetten.

Omdat mij in het eerste gesprek werd verzekerd dat ik eerst moest verlengen, wilde ik het er niet zo bij laten. Ik heb nog een keer gebeld en het hele verhaal uitgelegd. Deze keer bleek dat overname na het verlengen tóch mogelijk was, en dat ik hiervoor een brief moest sturen met handtekening van mijn moeder (abonnement stond op haar naam) en van mij.

Deze brief heb ik toen verstuurd, maar na een maand nog steeds geen reactie.
Toen heb ik dus maar wéér gebeld en bleek dit alles niet nodig te zijn geweest. De medewerker die mij nu hielp, zei dat het een simpele wijziging was en heeft het binnen twee minuten geregeld.

Het ligt er dus heel erg aan wie je aan de telefoon krijgt.
@Maurice Goedemiddag,

Bedankt voor je reactie. Ik ben aangesloten op het 4G netwerk. Persoonlijk vind ik het raar als het niet mogelijk is bij een 4G netwerk, terwijl dit blijkbaar door Mobiel.nl staat aangegeven (zie bovenstaande post).

Daarnaast is het verhaal van @Daanhai ook merkwaardig, mede omdat het hem wel gelukt (komt misschien omdat hij op een 3G netwerk zat).

Aangezien het naar jouw weten op een 4G netwerk niet mogelijk is, wil ik je toch vragen of er een oplossing mogelijk is. Tevens of je dit kan bevestigen (want ''naar mijn weten'' betekent niet perse dat het niet mogelijk is..)

Ik ie je reactie graag tegemoet.
Reputatie 4
Badge
Zowel voor als na de verlenging zat ik op het 4G netwerk, dus het lijkt mij gewoon mogelijk
Reputatie 6
Badge +4

Ik maak de regels helaas niet.

Oude overeenkomsten betreffen geen krediet op een toestel. Dit zijn vaak 3G abonnementen. Er zit weldegelijk enige logica achter.
Hi Maurice,

Dank voor je antwoord. Ik ben verbaasd dat er niet zomaar een formulier ingevuld kan worden. Ik raad aan om wel zoiets te maken, mede omdat het blijkbaar vaker voorkomt (Voorbeeld @Daanhai)

Zoals ik ze kan bedenken heb ik twee opties:
1) gegevens van mijn ouder invullen
2) een nieuw abonnement aanvragen (daarbij €25,- aansluitkosten)
Naar deze optie gaat mijn voorkeur ook niet uit.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Maurice,

Dank voor je antwoord. Ik ben verbaasd dat er niet zomaar een formulier ingevuld kan worden. Ik raad aan om wel zoiets te maken, mede omdat het blijkbaar vaker voorkomt (Voorbeeld @Daanhai)

Een zwaluw maakt nog geen zomer PVS.

Ik heb nog steeds niet kunnen bepalen welke voorwaarden voor jou gelden aangezien ik nog steeds geen gegevens van je heb. Het lijkt me echter handig dat je zelf de contractant van je aansluiting wordt. Feitelijk mag ik je namelijk niet helpen met je eigen telefoonnummer, het staat immers niet op jouw naam.

In hoeverre ben je gehecht aan je huidige telefoonnummer? Wanneer je zelf een nieuw abonnement afsluit wordt er namelijk een nieuw telefoonnummer toegewezen. Bij een nieuwe aansluiting zitten echter standaard aansluitkosten, daar ga ik niet over.
Reputatie 6
Badge +4
Dank je wel voor het versturen van je gegevens. Het proces om het nummer dat jij gebruikt te kunnen gebruiken voor een abonnement (op jouw naam) bij Tele2 is een beetje omslachtig, don't shoot the messenger.

Ik raad je aan een nummerportering aan te vragen voor prepaid bij een andere provider, bij Tele2 is dat helaas (nog) niet mogelijk. Houd rekening met een opzegtermijn van een maand. Op dat moment is het nummer vrij van naam en kan jij aan abonnement aanvragen, met behoud van dit nummer, bij een provider naar keuze. Het liefst zien wij natuurlijk dat dit Tele2 is. Een contractovername is dus helaas niet mogelijk.