beantwoord

Kosten telefoon ter reparatie aangetekend zelf betalen.

• 22 februari 2016
  • 6 reacties
  • 372 x bekeken

Ik heb mijn mobiel ter reparatie aangetekend moeten versturen maar moet deze kosten zelf betalen.

Mijn ervaring bij andere bedrijven is dat altijd betaald wordt door het bedrijf zelf zolang de garantie periode van kracht is.

Het toestel net 3 maanden in bezit

Ik heb een klacht ingediend maar daar wordt mij telefonisch dan doorgegeven dat ze niets voor mij kunnen doen.

Wat kan ik hier verder mee doen aangezien ik het niet eens ben dat je deze kosten zelf moet betalen.

Gr,
William
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 29 februari 2016, 10:36

Hoi W.Middelbeek,
Ik heb het even voor je nagevraagd. Tot voorkort zaten we bij ProAssist en hierbij werden verzendkosten in rekening gebracht. Als het een defect is van het toestel en niet door jezelf veroorzaakt was én als je binnen je garantietermijn zit, wordt het uiteindelijk gecompenseerd met een factuur. Ook zou je hier via het vergoedingsformulier een melding van kunnen maken. Als je buiten je garantie zit en als het door een fout die veroorzaakt is door jezelf dan zijn de kosten volledig voor jou. In jouw geval geldt het eerste dus. Daarom wil ik je adviseren om voor de zekerheid het vergoedingsformulier in te vullen.

We hebben nu een nieuwe reparatieservice. Hier staat precies hoe deze te werk gaat. Wellicht is het toch handig als je je toestel nogmaals opstuurt en uitlegt dat het nog steeds niet is opgelost etc.

Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi William,
Wat was er precies aan de hand met je toestel? Als het geen fabrieksfout is, maar een defect wat door jou is veroorzaakt is door gebruik etc, dan worden de kosten voor jou in rekening gebracht.
Daarom ben ik benieuwd wat de reden voor reparatie was.
Groetjes Kiko
Dag Kiko,

Het gaat niet over de reparatie kosten maar over de verzendkosten.

Mijn s5 neo happerde 1a2x per dag, dan reageerde de knoppen niet voor een paar tellen. Iets wat onder de garantie viel.

Intussen weer retour en tot nu nergens last van.

Het gaat mij dus om de verzendkosten (aangetekend). Ik heb nog nooit zelf verzendkosten hoeven te betalen als iets onder garantie viel.

Ik vindt dit een slechte service aangezien ik iets "koop" dmv een abonnement.

M.vr.gr,
W.Middelbeek
Dag Kiko,

Kleine update want het probleem is blijkbaar niet opgelost. Dit weekend weer een paar keer een hapering in de bediening.

Het maakt blijkbaar ook niet uit wat ik doe, beeldscherm en knoppen reageren gewoon een paar sec. niet. Misschien lastig om op te lossen maar dat is niet mijn probleem.

Ik ga hem ook niet nog een keer opsturen tenzij jullie dit betalen want hij is niet gemaakt.

Graag een oplossing vanuit jullie. Het liefst zie ik dat jullie deze weer terugnemen en dat ik een nieuwe krijg.

Ik ga er van uit dat jullie er alles aan doen om dit op te lossen aangezien dit onder garantie valt maar de service tot nu toe te wensen overlaat.

M.vr.gr,
W.Middelbeek
Reputatie 5
Badge +4
Hoi W.Middelbeek,
Ik heb het even voor je nagevraagd. Tot voorkort zaten we bij ProAssist en hierbij werden verzendkosten in rekening gebracht. Als het een defect is van het toestel en niet door jezelf veroorzaakt was én als je binnen je garantietermijn zit, wordt het uiteindelijk gecompenseerd met een factuur. Ook zou je hier via het vergoedingsformulier een melding van kunnen maken. Als je buiten je garantie zit en als het door een fout die veroorzaakt is door jezelf dan zijn de kosten volledig voor jou. In jouw geval geldt het eerste dus. Daarom wil ik je adviseren om voor de zekerheid het vergoedingsformulier in te vullen.

We hebben nu een nieuwe reparatieservice. Hier staat precies hoe deze te werk gaat. Wellicht is het toch handig als je je toestel nogmaals opstuurt en uitlegt dat het nog steeds niet is opgelost etc.

Groetjes Kiko
Dag Kiko,

Niet kunnen reageren de laatste tijd maar bedankt tot zover.

Mijn mobiel ga ik zeker weer opsturen gezien de klachten die er nog steeds zijn.

Wat ik wel een verassing vindt is dat jullie blijkbaar overgestapt zijn naar een andere reparatieservice en ik net daarvoor dus iets heb opgestuurd en ik dus wel heb moeten betalen.

Wederom een poging gedaan om met die reden toch de kosten te declareren maar weer afgewezen omdat het al eerder in behandeling is geweest.

Ik vindt dit echt heel erg vervelend en triest van Tele2. Ik ben het er nog steeds niet mee eens dat jullie die kosten niet willen betalen zeker nu ik te horen krijg dat jullie net daarna een andere partij in de armen hebben genomen waar dit niet nodig is.

Het is een principe kwestie nu voor mij dat jullie dit alsnog vergoeden. Jammer dat ik net een contract heb afgesloten want het zou een reden zijn op weg te gaan bij Tele2.

Gr,
W.Middelbeek
Reputatie 5
Badge +4
Hoi W.Middelbeek,
Het is niet dat we om die reden zijn overgegaan naar een andere partij. Maar ik snap heel goed dat je dat niet fijn vindt om te lezen. Helaas kan ik niks betekenen in het vergoeden van kosten. Ook omdat het is afgewezen door onze afdeling die jouw verzoek heeft onderzocht.
Heel goed dat je je toestel weer voor reparatie gaat opsturen. Ik ben heel benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Laat je mij dat even weten? 🙂
Groetjes Kiko