beantwoord

Kosten nog niet terug na annulering

  • 3 February 2021
  • 18 reacties
  • 266 x bekeken

Ik heb 2 weken+1 dag geleden een bestelling geannuleerd (ook bevestigd gekregen), maar de betaling voor het toestel van EUR 236,0 nog niet terug. Vandaag daarover gebeld en als antwoord gekregen: ik ga het doorgeven aan de betreffende afdeling en binnen 2 weken pakken zij dat op. Uiteraard was mijn reactie dat ik het daar niet mee eens ben en niet nog eens 2 weken ga zitten wachten op mijn geld. Reactie: tja, dat is het systeem….

@Tele2: dat kan toch niet waar zijn? Ik hoef toch niet nog een keer 2 weken te gaan wachten????? Kunnen jullie hier achteraan gaan? Wel eens gehoord van Customer Excellence en customer journey? Dit is een mooi voorbeeld van hoe het NIET moet…. graag jullie reactie.

icon

Beste antwoord door Stitch175 22 February 2021, 11:06

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Twee weken is niet de juiste termijn, de streeftijd voor terugbetalen is 14 werkdagen dus dat zijn drie weken. Ook dat wordt niet altijd gehaald.

Dat is niet wat Tele2 zelf communiceert….

@Cas van Tele2 KLACHT!

Reputatie 6
Badge +4

Hi,

Er is iets fout gegaan met het automatisch terug betalen. Tele2 moet dit allemaal handmatig doorvoeren. @Cas van Tele2 kan dit voor je oplossen. Zorg even dat je je klantnummer etc hebt ingevuld op je profiel. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Stitch175,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw annulering en aanbetaling.

Allereerst mijn excuses voor het lange wachten op jouw betaling. Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat we binnen 14 dagen jouw aanbetaling terugstorten! Ik was in de veronderstelling dat het 14 werkdagen betrof maar dat is aangepast naar 14 dagen! In dit geval duurt het langer,  mijn excuses daardoor.

Ik heb jouw bestelling erbij gezocht en ik ga er persoonlijk voor zorgen dat jouw dossier met spoed wordt opgepakt! Hiervoor neem ik contact op met de financiele afdeling die dit in orde gaat maken. Zelf zal ik dit blijven monitoren zodat ik zeker weet dat dit snel wordt opgelost.

Nog even geduld maar uit ervaring weet ik dat dit goed komt, beloofd! Jij hoeft nu verder niks te doen. Als je vragen hebt hierover stel ze gerust. Ik ben er voor je!

We houden je op de hoogte!

Hi, I need some advice.  Some time ago I canceled an order but I still have not returned the deposit.  When will this happen?  I've been waiting for almost a month?  I will send you an order number so you can check and I hope you can help me.  customer number: 0076092191

Reputatie 7
Badge +12

Direct customer care is only avaliable via phone (+31 20754 4444) Otherwise open your own topic so a moderator will create a ticket to the organisation once he picks up your new topic.

Hallo @Cas van Tele2 . Ik moest even geduld hebben volgens jou. Wat is even? Ik ben nu drie weken verder sinds de annulering en nog geen geld terug. Ik ga er van uit dat het nog deze week geregeld wordt, zo moeilijk is het niet om geld over te maken. Toch?

Ik ben benieuwd of de directie van tele2 / t-mobile als eindverantwoordelijken nu ook een BKR registratie krijgen wegens wanbetaling, of zou dat alleen voor de gewone man gelden, die ook wel eens een geldige reden heeft waardoor hij niet op tijd kan overmaken?

Reputatie 3

Even een algemene correctie van hetgeen gold members en medewerkers hier op dit forum beweren: een terugbetaling dient volgens de wet (let op: de WET) binnen 14 dagen te gebeuren. 14 Werkdagen slaat dus nergens op. Ook is dit niet "aangepast" zoals een moderator hier beweert. De wet zegt 14 dagen en daar heeft Tele2 zich aan te houden. Na deze termijn kan er geen BKR melding komen voor Tele2 zoals hierboven gekscherend werd gevraagd, maar Tele2 kan na aanmaning wel gehouden worden wettelijke rente te vergoeden.

Reputatie 7
Badge +8

Die wettelijke rente, 2% op jaarbasis? Misschien met aanmaningskosten, deurwaarderskosten kosten voor eventuele geschillencommissie vervelend voor T-mobile maar de klant schiet er weinig met op. 

@Cas van Tele2 Hallo?

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Stitch175,

Het duurt langer dan verwacht maar ik beloof je dat ik achter de schermen er alles aan doe om dit op te lossen! Ik weet dat de termijn al verstreken is en ik druk het liefst zelf op de knop om jouw geld over te maken. Dit proces loopt niet zo simpel want er zijn andere afdelingen die hiervoor verantwoordelijk zijn waardoor het vertraging oploopt. 
Voorheen kon ik dit sneller regelen maar er zit een vertraging in het proces waardoor ik mijn belofte niet heb kunnen nakomen. Mijn excuses hiervoor! Ik zit er echt bovenop en ik ben nu met andere collega’s bezig om dit zo snel mogelijk in orde te maken. 

@Cas van Tele2 Ik waardeer de inspanningen die je doet, laat daar geen twijfel over zijn. Ik heb via Messenger ook mijn beklag gedaan vandaag en daar kreeg ik van ene Mirjam te horen dat het proces 14 dagen neemt en niet versnelt kan worden (want zo werkt het systeem). Dus ik vraag mij dan wel af wat jij hierin wel voor elkaar kunt krijgen want anderen schijnbaar niet kunnen. Wat mij misschien nog wel het meeste stoort in dit hele verhaal is dat Tele2 doet of haar neus bloedt en doodleuk op de site blijft communiceren dat geld binnen 14 dagen teruggestort is. Als je dat niet kan waarmaken (om wat voor reden dan ook) dan zet je daar als bedrijf actie op en ga je iets anders verzinnen. Je laat klanten niet de dupe worden van een falend systeem of proces. En van de opmerking “zo werkt het systeem” krijg ik pas echt jeuk… Ik hoop snel positief nieuws van je te horen!

Hallo @Cas van Tele2  Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder en wacht ik al VIER weken op mijn geld. Je zal snappen dat ik het nu wel zat ben dus ik wil VANDAAG horen dat de overboeking geregeld is. Als jij mij die bevestiging niet kan geven dan wil naam en telefoonnummer hebben van iemand die dat wel kan. Mijn geduld is nu echt wel op!!!!!!!

Hallo @Cas van Tele2  Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder en wacht ik al VIER weken op mijn geld. Je zal snappen dat ik het nu wel zat ben dus ik wil VANDAAG horen dat de overboeking geregeld is. Als jij mij die bevestiging niet kan geven dan wil naam en telefoonnummer hebben van iemand die dat wel kan. Mijn geduld is nu echt wel op!!!!!!!

Precies zelfde bij mij en dan ook nog eens om een bedrag van €850,- zit al 4,5 weken te wachten..  graag wil ik ook een telefoonnummer of naam van jullie manager of directeur! 

@Cas van Tele2 ? Via Messenger inmiddels ook mijn beklag gedaan en daar kreeg ik te horen dat het geld er maandag zou moeten zijn. Misschien kan jij dat bevestigen?

@Cas van Tele2 Bedrag vandaag retour ontvangen dus hier kan een slotje op