beantwoord

Kosten Internet uit bundel in Engeland

• 27 juni 2017
  • 7 reacties
  • 3353 x bekeken

Ik ben het weekend van 16-19 Juni in Engeland geweest en kreeg zodra ik over de grens was een sms met "Welkom in Groot Brittanië! Bellen/sms’en en datagebruik gaan uit je bundel. Buitendebundeltarief voor bellen/sms: €0.25 per minuut / sms. Bij databundels vanaf 8GB geldt een datalimiet EU van 6GB. Daarna ga je 0.90 Eurocent per MB bijbetalen. Bij noodoproepen, bel 112 (gratis). Meer informatie? Check www.tele2.nl/mobiel/bellen-in-het-buitenland. Groet, Tele2".

Dit komt overeen met het nieuws omtrent roaming in het buitenland. Aangezien Engeland waarschijnlijk pas in 2019 uit Europa gaan vond ik het dan ook raar dat ik het volgende smsje ontving op 18 juni: "Beste klant, je internet in het buitenland zonder internetbundel. Dat kan prijzig worden. Je zit nu op 80% van je datalimiet. Bij 100% krijg je weer een sms en kun je niet meer internetten. Een voordelige Internet Buitenland Bundel bestellen? Check
www.tele2.nl/mobiel/bellen-in-het-buitenland/#bundels. Blijf je toch liever internetten zonder bundel? Sms dan JA naar 3939. Groet, Tele2"

Er staat nu dat ik 48 euro over mijn bundel ben terwijl jullie eerst aangeven dat internet gewoon uit mijn normale bundel gaat. Hoe zit dit?
icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 29 juni 2017, 09:16

Hi joepharmsen,

Ik heb even je gegevens erbij gehaald en zie dat de extra kosten wel zijn gemaakt op het moment dat je op de boot zat. Rond 15:40u heeft je mobiel verbinding gehad met het internet en vervolgens rond 19:35u weer. Deze kosten vallen niet binnen de EU en zijn dus niet vanuit je bundel gegaan. De factuur ontvang je volgende maand en hierop zal je de kosten terug vinden.

Groetjes,

Hinke
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 4
Badge
Hi joepharmsen,

Kan het zijn dat je met de boot naar Engeland bent gegaan en op de boot gebruik hebt gemaakt van internet?

Groetjes,

Hinke
Hi Hinke,

Ik heb heel de bootreis mijn telefoon op vliegtuigstand gehad aangezien ik een SMS kreeg over maritiem bereik. Daar kunnen de kosten niet van komen? Mijn zus had volgens mij hetzelfde bericht. Is het een fout van jullie dat jullie nog niet bij iedereen roamen in EU kosteloos registreren? Ik ben namelijk niet voor 48 euro buiten de bundel gegaan volgens de nieuwe regels..

Groetjes,
Joep
Reputatie 7
Badge +4
Binnen de EU is gewoon uit de NL bundel. Als je inderdaad met de boot bent gegaan, dan is er inderdaad een hele dure verbinding mogelijk via het maritiem netwerk wat DFCS heeft geinstalleerd op hun boten.
Door gebruik te maken van de satteliet ben je 10 euro per MB kwijt.. Dus bij 4.8 Mb per ongeluk gebruik op de boot ben je al 48 euro verder..

Wacht anders de factuur af, daar staat in welke "land" (bijvoorbeeld "over the sea") je die 48 euro hebt uitgegeven. Mocht dat toch Engeland zijn dan zal Tele2 denk ik de eerste zijn om dat te vergoeden, maar dan zou dat voor heel veel klanten fout moeten zijn gegaan..
Reputatie 4
Badge
Hi joepharmsen,

Ik heb even je gegevens erbij gehaald en zie dat de extra kosten wel zijn gemaakt op het moment dat je op de boot zat. Rond 15:40u heeft je mobiel verbinding gehad met het internet en vervolgens rond 19:35u weer. Deze kosten vallen niet binnen de EU en zijn dus niet vanuit je bundel gegaan. De factuur ontvang je volgende maand en hierop zal je de kosten terug vinden.

Groetjes,

Hinke
Ik heb op de heenreis zodra ik bericht kreeg dat het bereik op de boot extra kosten met zich mee kon brengen mijn telefoon op vliegtuigstand gezet. Op de terugreis stond mijn mobiel al op vliegtuigstand aangezien ik al bericht had dat ik voor 48 euro buiten mijn bundel zat. Hoe kan mijn telefoon verbonden blijven voor 4 uur en 4,8 mb aan data binnen halen als ik op vliegtuigstand zit. Ik ben niet achterlijk en als dit zo nou luistert dan moeten jullie beter aangeven hoe je dit voorkomt want een smsje met 'hier kunnen extra kosten bij komen kijken' dekt de lading niet. Zeker niet als ik mijn iPhone op vliegtuigstand zet zodra ik dat smsje krijg. Er was gewoon WiFi op de boot en ik vind het echt absurd dat ik dit nu zou moeten betalen. Wat kunnen jullie hier tegen doen?
Reputatie 4
Badge
Hi joepharmsen,

Even ter verduidelijking, je hebt tussen 15:40u en 19:35u geen verbinding gehad met het internet. Op dat moment zal je telefoon dus op de vliegtuigstand hebben gestaan. Er is helaas niks te doen tegen de kosten, aangezien er wel verbinding is gemaakt. Kijk hier voor meer informatie.

Groetjes,

Hinke
Ik kreeg de SMS op 15:07 en heb toen gelijk mijn vliegtuigstand aan gedaan. Nogmaals: verbeter jullie berichtgeving want op deze manier informeer je mensen niet goed genoeg. Ik snap dat jij alleen maar ziet dat er verbinding gemaakt is maar ik zit met een rekening van 48 euro voor 4,8 MB terwijl ik me er actief mee bezig heb gehouden om dit te voorkomen. Zoals je begrijpt vind ik dit absurd en vind ik de service eromheen al helemaal slecht. Mij zijn jullie na deze zomer als klant kwijt.