beantwoord

Kosten in en naar buitenland

Ik snap niet helemaal hoe Tele2 met bellen/internet in en naar het buitenland omgaat.

Ik heb nu een unlimited data/bellen.

Is het nu vrij bellen in Nederland en overal vanuit de EU behalve van Nederland naar EU?
Dus van Duitsland naar Frankrijk is ook vrij b.v. en ook van Spanje naar Nederland?
En bij bellen van Nederland naar EU heb je altijd kosten, en daar is geen bundel voor aan te schaffen?
Ik schrok namelijk nogal van de kosten naar het buitenland, ik weet dat je ergens moet verdienen, maar b.v. naar
België kan ik beter met mijn Simyo pre-peetje doen dan met Tele2. 🙂

Bij de databundels zie ik:

"Bij de 10GB en Unlimited databundels geldt een datalimiet van 8GB per maand binnen de EU."

En daarna:

"Als je 2GB of 5GB databundel op is bestel je gemakkelijk een extra internetbundel. Deze is geldig binnen de EU. Voor je Unlimited databundel heb je geen extra internetbundel nodig."

Ik heb geen extra internetbundel "nodig" of is er gewoon niet voor het buitenland? (dus max 8GB?)
Het lijkt me raar dat je voor een 2GB bundel wel extra kan bijkopen en niet voor de unlimited die max
8 GB is in het buitenland?

Maar misschien lees ik het niet goed.

icon Beste antwoord door eric 20 februari 2018, 23:36

Bij unlimited betaal je automatisch een bedragje per Mb bij. Je hoeft dus niet te bestellen. Je ontvangt waarschuwings smsjes als het zover is.
EU roaming regelgeving geldt alleen bij internationaal roaming. Dus bellen in Nl naar de Eu valt niet onder die regelgeving en ook niet in de onbeperkt bellen bundel. Als je in belgie bent dus wel.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Bij unlimited betaal je automatisch een bedragje per Mb bij. Je hoeft dus niet te bestellen. Je ontvangt waarschuwings smsjes als het zover is.
EU roaming regelgeving geldt alleen bij internationaal roaming. Dus bellen in Nl naar de Eu valt niet onder die regelgeving en ook niet in de onbeperkt bellen bundel. Als je in belgie bent dus wel.
Dank je! 🙂
Reputatie 5
Badge
@Hanz zijn er op dit moment nog onduidelijkheden over de regelgeving rondom roaming en het gebruik van data in het buitenland? 🙂
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Groet Jeroen