beantwoord

Kosten (buiten bundel) bellen en gebeld worden.

• 18 juni 2017
  • 7 reacties
  • 1193 x bekeken

Ik heb een aantal situaties en wil heel graag voor duidelijkheid weten hoe het zit met kosten wat betreft gebeld worden en zelf bellen. Ik ga namelijk binnenkort op vakantie naar Noorwegen :)

1) bellen naar Noorwegen vanuit Nederland, kosten buiten abonnement bundel? ( ik geloof van wel)

2) gebeld worden vanuit Noorwegen en ben zelf in Nederland. Kosten buiten abonnement bundel?

3) gebeld worden vanuit Noorwegen en ben zelf ook in Noorwegen, 3.1) of zelf bellen naar Noorse nummer, Kosten buiten bundel?

4) gebeld worden vanuit Turkije en ben zelf in Nederland, of Noorwegen, kosten buiten bundel?

5) gebeld worden vanuit Turkije en ben zelf in Turkije, kosten buiten bundel?
icon

Beste antwoord door Raaf12 18 juni 2017, 17:42

Hier kan je de tarieven zien voor Noorwegen https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/#kosten
Dit zijn de landen die volgens Tele2 onder de EU regels vallen:
Onder de regulering vallen alle EEA landen. Binnen de EEA vallen: EU-lidstaten + Liechtenstein, Noorwegen en IJsland. Tele2 voegt hier zelf nog Zwitserland aan toe zodat je overal binnen Europa met je bundel terecht kunt.

Hierbij nog even alle landen op een rijtje: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.

De volgende regio’s vallen ook onder de EU regulering: Ahland Islands, Azores, Canarische eilanden, Ceuta, French Guyana, Gibraltar, Guadaloupe, Madeira, Martinique, Mayotte, Melilla, Reunion, Saint Martin.

Als je gebeld wordt vanuit Turkije betaalt de beller de kosten.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hier kan je de tarieven zien voor Noorwegen https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/#kosten
Dit zijn de landen die volgens Tele2 onder de EU regels vallen:
Onder de regulering vallen alle EEA landen. Binnen de EEA vallen: EU-lidstaten + Liechtenstein, Noorwegen en IJsland. Tele2 voegt hier zelf nog Zwitserland aan toe zodat je overal binnen Europa met je bundel terecht kunt.

Hierbij nog even alle landen op een rijtje: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.

De volgende regio’s vallen ook onder de EU regulering: Ahland Islands, Azores, Canarische eilanden, Ceuta, French Guyana, Gibraltar, Guadaloupe, Madeira, Martinique, Mayotte, Melilla, Reunion, Saint Martin.

Als je gebeld wordt vanuit Turkije betaalt de beller de kosten.
Voor de duidelijkheid, in welke van deze sitauties blijf ik in mijn bundel, en in welke sitauties gaan deze tarieven in de link meespelen?
Ik kan hier reageren, dus is het topic niet gesloten😉
Reputatie 6
Badge +1
Nee, erg open 🙂 Turkije is geen EU lid, daar betaal je het volle tarief, zie de prijzen op de site. Degene die opneemt weet niet waar jij zit in het buitenland. Dus betaalt de beller de extra kosten voor grensoverschrijdende gesprekken.
Let op.....ter info !
Cyprus - Grieks deel.
Cyprus - Turks deel., geen EU.. Staat zo niet in de infolink. Klopt deze info wel?
Badge
Welkom op ons forum. Om je een duidelijk beeld te geven heb ik de vragen overgenomen en de antwoorden hieraan toegevoegd.

1) bellen naar Noorwegen vanuit Nederland, kosten buiten abonnement bundel? ( ik geloof van wel)
Zoals je zelf al dacht gaat dit inderdaad buiten je bundel, waardoor je extra kosten krijgt.

2) gebeld worden vanuit Noorwegen en ben zelf in Nederland. Kosten buiten abonnement bundel?
Voor het ontvangen van een gesprek in Nederland betaal je niet extra.

3) gebeld worden vanuit Noorwegen en ben zelf ook in Noorwegen, 3.1) of zelf bellen naar Noorse nummer, Kosten buiten bundel?
Beide kost niet extra. Sinds 8/6/2017 worden er geen roaming kosten meer berekend door ons in de EU.

4) gebeld worden vanuit Turkije en ben zelf in Nederland, of Noorwegen, kosten buiten bundel?
Ook hier geldt dat je niet extra betaald als je gebeld wordt en zelf in NL bent.

5) gebeld worden vanuit Turkije en ben zelf in Turkije, kosten buiten bundel?
In dit geval betaald de het tarief tot aan de grens en betaald jij als ontvanger het tarief vanaf de grens.

Voor Cyprus gelden de Eu roaming regels zolang er aangemeld wordt op een Grieks netwerk. Wanneer deze op het Turkse netwerkt komt valt het buiten Europa en worden er extra kosten berekend.
Badge
Er is niet meer gereageerd in dot topic.
Ik ga er daarom vanuit dat alles duidelijk en zal het topic sluiten.

Groetjes, Kim