beantwoord

Kosten aanpassen bundel

• 26 juni 2019
  • 22 reacties
  • 406 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 10 reacties
Hoi!

Ik heb vandaag twee medewerkers gesproken die tegenstrijdig antwoord gaven, vandaar mijn post hier.

Ik wil graag een nieuw abonnement afsluiten bij Tele2. Doe ik er nog steeds verstandig aan om de allerkleinste bundel te kiezen en daarna te upgraden naar de bundel die ik eigenlijk wil, of kom ik dan voor extra kosten te staan?

Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Rudi02 11 juli 2019, 19:44

Dagdag allemaal,

Ik heb inmiddels antwoord gekregen! We kunnen het kort houden:
Je mag laag instappen en daarna verhogen zonder extra kosten. Je betaald dan bijvoorbeeld voor unlimited alles 25euro, het tarief wat geldt op het moment dat je het abonnement afsluit.

Helaas is het voor mij een domper. Tele2 heeft er langer dan 14 dagen over gedaan om antwoord te geven. Hierdoor ben ik buiten mijn respijt periode gekomen en mag ik niet mijn abonnement aanpassen. Als je aangeeft dat je 1 dag na het afsluiten van het abonnement een vraag stelt en dat je pas na 16 dagen antwoord krijgt dan wordt er gezegd dat ze het heel vervelend vinden, maar dat je dan buiten je respijt periode zit.

Een aardige medewerker aan de telefoon begreep mijn verhaal, maar kon ook niets meer voor mij betekenen. Het systeem zet abonnementen na 14 dagen op slot.

Wat rest mij? Ik mag een klacht indienen op tele2.nl, want telefonisch en via de webcare kunnen ze niets voor mij betekenen. Ik word er wel een beetje verdrietig van.

Concluderend;
Maak gebruik van de mogelijkheid om laag in te stappen en zelf op te hogen! Dan kan je altijd weer terug als dat nodig blijkt te zijn.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Jup, je mag altijd je bundel naar boven aanpassen en terug brengen naar de originele bundel.

Je moet alleen opletten dat je bundel verhogen gaat dus direct in, ongeacht hoever je in de facturatie periode bent, naar beneden draaien gaat pas de volgende facturatie periode in.
Dat is vreemd. De medewerker op de livechat legde mij uit dat als ik dat koos, ik wel rekening moest houden met andere tarieven. Als ik dan als voorbeeld zou upgraden naar unlimited alles dan zou ik ipv 25€, 28€ af rekenen per maand.
Reputatie 7
Badge +2
Ah dat bedoel je met extra kosten, ik had iets anders voorgesteld, namelijk kosten om je abonnement te upgraden .

Zodra jij een abonnement neemt of verlengt kun je altijd upgraden naar de proposities met de prijzen die bij die dag van kracht waren.

Het kan zijn dat tele2 (tijdelijke) kortingen niet mee rekent waardoor unlimited bijvoorbeeld 3€ duurder zou zijn (officiële tarief is 23€ voor internet + 5€ voor belbundel).
Yes, daar was ik inderdaad naar op zoek. Op de bestelpagina staat namelijk inderdaad een streep door de 23€ internetprijs.

Het enige wat voor mij nog onduidelijk is, is of dit een actietarief is. Ik zie namelijk in de prijsvoorwaarden een vaste prijs van 20€ voor dezelfde internet bundel. Kan ik dit ergens anders zien?
Reputatie 7
Badge +2
Ik zou even op een moderator wachten, die kan het verduidelijken voor je 🙂 ik weet het namelijk niet als je alsnog "recht" hebt op de actie prijs alsnje een lagere bundel kiest
Super bedankt voor het meedenken!
Reputatie 6
Badge
Hoi Rudi02[

Ik zie net dat je al op Facebook in gesprek bent met Petra,

Zij zal je het goede antwoord geven.

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 7
Badge +2
Arjan of @Petra van Tele2 zodra het duidelijk is, kunnen jullie het hier ook vermelden wat het antwoord is?
Dat zal ik zeker doen! Twitter trouwens 😉
Reputatie 6
Badge
Ja natuurlijk @Rena Chan

Klant kunnen alleen gebruik maken van de aanbieding als ze op deze instappen.
Stappen ze lager in , en doen een upgrade, dan betalen ze gewoon de normale prijs, behorende bij dat prijsplan

Groet,

Arjan
Reputatie 7
Badge +2
Aha duidelijk, bedankt.
Korte update!

Tele2 zoekt uit waar de verwarring omtrent tarieven vandaan komt. Als men namelijk kijkt in het tarievendocument op de website zie je andere prijzen staan dan bij het afsluiten.

Ik wacht rustig af 🙂
Reputatie 6
Badge
Goed dat je dat opgemerkt hebt!

We zijn het inderdaad aan het onderzoeken.

Fijne dag,

Arjan
We gaan weer eens een update vragen, hold on.
Twitter zegt nog niet, we houden moed 😉
We gaan weer een update vragen, hold on!
Reputatie 7
Badge +5
Ja natuurlijk @Rena Chan@Rena Chan

Groet,

Arjan

Nooit geweten dat Rena een tweelingbroer heeft, wil de echte Rena nu opstaan ;o)
Reputatie 6
Badge

Ja natuurlijk @Rena Chan@Rena Chan

Groet,

Arjan
Nooit geweten dat Rena een tweelingbroer heeft, wil de echte Rena nu opstaan ;o)

Haha, zag het al 🙂 Zijn tweelingbroer is nu op geheimzinnige wijze verdwenen
Reputatie 7
Badge +5
Ha ha oo0o0h gelukkig is de tweede verdwenen, een is ook meer dan genoeg hè 😁
Dagdag allemaal,

Ik heb inmiddels antwoord gekregen! We kunnen het kort houden:
Je mag laag instappen en daarna verhogen zonder extra kosten. Je betaald dan bijvoorbeeld voor unlimited alles 25euro, het tarief wat geldt op het moment dat je het abonnement afsluit.

Helaas is het voor mij een domper. Tele2 heeft er langer dan 14 dagen over gedaan om antwoord te geven. Hierdoor ben ik buiten mijn respijt periode gekomen en mag ik niet mijn abonnement aanpassen. Als je aangeeft dat je 1 dag na het afsluiten van het abonnement een vraag stelt en dat je pas na 16 dagen antwoord krijgt dan wordt er gezegd dat ze het heel vervelend vinden, maar dat je dan buiten je respijt periode zit.

Een aardige medewerker aan de telefoon begreep mijn verhaal, maar kon ook niets meer voor mij betekenen. Het systeem zet abonnementen na 14 dagen op slot.

Wat rest mij? Ik mag een klacht indienen op tele2.nl, want telefonisch en via de webcare kunnen ze niets voor mij betekenen. Ik word er wel een beetje verdrietig van.

Concluderend;
Maak gebruik van de mogelijkheid om laag in te stappen en zelf op te hogen! Dan kan je altijd weer terug als dat nodig blijkt te zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Les voor de volgende keer, oriënteer je eerst in het product voordat je het afsluit. Als een verkoper geen antwoord heeft, dan weet je hoe laat het is. Maar ik vermoed dat je dit ook zelf in de algemene voorwaarden kan terugvinden.
Les voor de volgende keer, oriënteer je eerst in het product voordat je het afsluit. Als een verkoper geen antwoord heeft, dan weet je hoe laat het is. Maar ik vermoed dat je dit ook zelf in de algemene voorwaarden kan terugvinden.

Ach ja Eric, je hebt zeker gelijk daarin. Helaas ben ik misschien onterecht uitgegaan van redelijkheid en billijkheid. Het lijkt me dat als een klant een vraag stelt na 1 dag van het afsluiten en je geen antwoord paraat hebt, je de respijt periode wel wilt opschorten, al gooi je het dan op coulance.

Volgende keer beter, voor nu gaan we het nog proberen via een klacht 😉