klantenservice proces bestellen nieuwe telefoon

• 13 januari 2020
  • 6 reacties
  • 157 x bekeken

Ik had een abbonenemt besteld met telefoon (iphone 11) vervolgens sturen ze mij allemaal sms’jes maar ik kijk nooit op sms dus wist niet dat ze dit hadden gestuurd. Had er dus ook niet op gereageerd en hebben ze vervolgens mijn abonnenment geannuleerd. Vervolgens geholpen maar toen had de gene van de klantenservice de naam verkeerd overgenomen en daardoor kon ik het pakketje niet aannemen. Nu zit ik al 2 weken te wachten. Slechtste provider die ik tot nu toe heb gehad. Winkels sluiten voor kwantiteit en de kwaliteit grof naar beneden top dit :|

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik had een abbonenemt besteld met telefoon (iphone 11) vervolgens sturen ze mij allemaal sms’jes maar ik kijk nooit op sms dus wist niet dat ze dit hadden gestuurd. Had er dus ook niet op gereageerd en hebben ze vervolgens mijn abonnenment geannuleerd. Vervolgens geholpen maar toen had de gene van de klantenservice de naam verkeerd overgenomen en daardoor kon ik het pakketje niet aannemen. Nu zit ik al 2 weken te wachten. Slechtste provider die ik tot nu toe heb gehad. Winkels sluiten voor kwantiteit en de kwaliteit grof naar beneden top dit :|

Wat waren dat voor smsjes? Als het over nummerbehoud gaat, dan is het heel belangrijk dat je daarop reageert. Anders kan nummerbehoud niet worden aangevraagd en wordt de order geannuleerd. Dat is een veiligheids principe dat bij alle providers wordt gehanteerd om te voorkomen dat mensen zomaar een nummer van een ander kunnen porteren!

Ja het was voor nummerbehoud maar het probleem is dat ze mijn niet hebben geinformeerd dat ze die smsjes stuurden.

Reputatie 7
Badge +4

Er is wel informatie over hoor. Zie bijvoorbeeld hier.

Klopt tuurlijk is er informatie over dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat ik niet geinformeerd ben erover. En dat klantenservice slecht is, want zij hebben mijn achternaam verkeerd overgenomen en daardoor kan ik weer een week wachten.

Reputatie 6
Badge +1

Dat is inderdaad slechte voorlichting door Tele2 als ze niet het hele verhaal vertellen wat er gebeurd bij nummerbehoud. Zoiets moet duidelijk zijn op het moment dat je contact de telco maakt.

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/nummerbehoud-mobiel/#faq-ik-heb-een-sms-ontvangen-van-het-nummer-1661-is-dat-van-tele2 

Vermelden op de website is niet voldoende. 

Zelfs bij contract afsluitingen zijn ze onvoldoende transparant geweest over de kosten en hebben een miljoenenboete van de ACM gekregen.  

En dat van die slechte communicatie van het ingehuurde callcenter is bekend. Goed opgeleide medewerkers vragen je de achternaam per letter te spellen. En koppelen dat nog een keer terug om te kijken of het juist is overgekomen in het gesprek.  Dan kan je fouten als Hijlkema cq. Hylkema makkelijk voorkomen…. 

Reputatie 7
Badge +1

Ja het was voor nummerbehoud maar het probleem is dat ze mijn niet hebben geinformeerd dat ze die smsjes stuurden.

Is er helemaal nergens tijdens het proces aangegeven of in een bevestiging opgenomen hoe het proces van nummerportering werkt?

Reageer