vraag

Klacht Tele2: deactivering telefoonnummer niet meer bereikbaar

• 26 juli 2020
  • 20 reacties
  • 359 x bekeken

Tele2 heeft zonder reden mijn nummer gedeactiveerd. Ik ben al een maand bezig om mijn nummer terug te krijgen maar zonder succes. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd door de klantenservice. Al tig keer gebeld maar het enige wat ik krijg te horen is dat ze er mee bezig zijn (niet dus) Toppunt is dat Tele2 me nu doorverwijst naar de KPN omdat het nummer daar 20 jaar geleden is aangevraagd! Klantenservice van de KPN is gelukkig wel behulpzaam geweest maar kan mij niet verder helpen. Onzin verhaal van Tele2 zegt KPN. Tele2 veroorzaakt een probleem maar zijn niet in staat dit zelf op te lossen. Nog NOOIT zulke slechte service gehad😡

20 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je case is niet helemaal duidelijk. Als een nummer geblokkeerd wordt, dan staat deze nog op je naam. Als je abonnement is opgezegd zonder nummerbehoud dan raak je het nummer kwijt, zoals bij alle providers. Is dat laatste wellicht het geval? Hoe lang was je al klant, was alles betaald, had je nummerbehoud aangevraagd naar Tele2 of van Tele2 naar een andere provider? En heb je op dit moment nog een lopend abonnement bij Tele2?

Reputatie 7
Badge +4

Als abonnement zonder nummerportering is opgezegd dan gaat het nummer terug naar de originele provider/ nummerhouder. Je hebt je nummer blijkbaar ooit geporteerd. Tele2 haar eigen nummers starten met 0640 en 0636.

Je case is niet helemaal duidelijk. Als een nummer geblokkeerd wordt, dan staat deze nog op je naam. Als je abonnement is opgezegd zonder nummerbehoud dan raak je het nummer kwijt, zoals bij alle providers. Is dat laatste wellicht het geval? Hoe lang was je al klant, was alles betaald, had je nummerbehoud aangevraagd naar Tele2 of van Tele2 naar een andere provider? En heb je op dit moment nog een lopend abonnement bij Tele2?

Ik heb niets opgezegd. Ik ben ook niet overgestapt van een andere provider. Ik heb een lopend abonnement bij tele2. En ja alles is betaald. Ik was ineens niet meer bereikbaar op mn nummer. Ik kon wel zelf bellen maar niet gebeld worden. Elke week gebeld met tele2 wat er aan de hand is maar elke keer zelfde reactie dat ze er mee bezig zijn. Tot nu toe nog steeds geen oplossing.

Als abonnement zonder nummerportering is opgezegd dan gaat het nummer terug naar de originele provider/ nummerhouder. Je hebt je nummer blijkbaar ooit geporteerd. Tele2 haar eigen nummers starten met 0640 en 0636.

Ik heb mijn abonnement niet opgezegd. Ik was ineens telefonisch niet meer bereikbaar. Ik heb gewoon een lopend abonnement bij tele2. Het kan dat mn nummer ooit geporteerd is maar dat doet er toch niet toe? 

Reputatie 7
Badge +4

Waarom is je abonnement dan beeindigt? Heb je misschien Tele2 facturen lopen bij het incassobureau?

Reputatie 4
Badge

Hoi @JML SOETOWIDJOJO,

Welkom op onze Community! 
Goed dat je jouw verhaal deelt, we gaan meteen kijken naar een oplossing.
Bedankt voor je reacties want die informatie hebben we nodig om je te helpen.

Je wilt natuurlijk goed bereikbaar zijn! Ik begrijp dat het probleem al langer speelt uit jouw verhaal. 
Misschien is dit al met je besproken maar heb je al jouw instellingen van je toestel gecontroleerd? 
Ik heb hier een handig topic voor jou erbij gezocht waar een aantal slimme tips staan om door te nemen.
Dan is het verstandig om deze informatie goed door te nemen: Ik heb helemaal geen internetverbinding meer
Laat je ons weten of het helpt? 
De vraag van @eric is ook belangrijk, soms vergeet je per ongeluk een factuur te betalen. Kan gebeuren, maar dat heeft als gevolg dat je wordt afgesloten.

Zoals je ziet kunnen er dus verschillende redenen zijn van dit probleem. 
Als je de gegevens van jouw account aanvult met jouw 06 nummer en klantnummer dan zoek ik meteen voor je uit wat er speelt.
Zo zorgen wij ervoor dat de goede service krijgt die je verdient. 
De Community staat altijd voor je klaar! :thumbsup:

Waarom is je abonnement dan beeindigt? Heb je misschien Tele2 facturen lopen bij het incassobureau?

Nee geen tele2 facturen lopen bij incassobureau. Dit is nog nooit het geval geweest.

Hoi @JML SOETOWIDJOJO,

Welkom op onze Community! 
Goed dat je jouw verhaal deelt, we gaan meteen kijken naar een oplossing.
Bedankt voor je reacties want die informatie hebben we nodig om je te helpen.

Je wilt natuurlijk goed bereikbaar zijn! Ik begrijp dat het probleem al langer speelt uit jouw verhaal. 
Misschien is dit al met je besproken maar heb je al jouw instellingen van je toestel gecontroleerd? 
Ik heb hier een handig topic voor jou erbij gezocht waar een aantal slimme tips staan om door te nemen.
Dan is het verstandig om deze informatie goed door te nemen: Ik heb helemaal geen internetverbinding meer
Laat je ons weten of het helpt? 
De vraag van @eric is ook belangrijk, soms vergeet je per ongeluk een factuur te betalen. Kan gebeuren, maar dat heeft als gevolg dat je wordt afgesloten.

Zoals je ziet kunnen er dus verschillende redenen zijn van dit probleem. 
Als je de gegevens van jouw account aanvult met jouw 06 nummer en klantnummer dan zoek ik meteen voor je uit wat er speelt.
Zo zorgen wij ervoor dat de goede service krijgt die je verdient. 
De Community staat altijd voor je klaar! :thumbsup:

Het enige wat ik te horen krijg is dat ik contact moet opnemen met KPN. Tele2 zou me vandaag terugbellen maar wederom weer niks gehoord. Morgen maar weer zelf bellen voor de 10e keer 😡 Dit verhaal speelt sinds 28 juni. Denk niet dat het aan mn instellingen ligt. Ik heb niets opgezegd, ben niet overgestapt en heb ook niet aan mijn instellingen gezeten. Mijn nummer komt geeneens meer voor in mn accountgegevens. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik vraag me af of er per abuis een ongevraagde abonnement beëindiging heeft plaatsgevonden. @Cas van Tele2 kan precies voor je nagaan of dat het geval is geweest of wat er anders is gebeurd.

Reputatie 4
Badge

Hoi @JML SOETOWIDJOJO,
Goed dat je ons op de hoogte houdt van de voortgang.
Ik wil je helpen door jouw gegevens te controleren. Kan je daarvoor jouw account aanvullen met jouw 06-nummer en jouw klantnummer?
Dan kijk ik meteen wat er speelt!
Je geeft aan dat je denk dat het niet aan jouw instellingen ligt.
Zou je deze kunnen controleren met behulp van het topic dat ik gestuurd in mijn vorige reactie?

Bedankt voor jouw reacties en we horen graag meer van je! :thumbsup:

Hoi @JML SOETOWIDJOJO,
Goed dat je ons op de hoogte houdt van de voortgang.
Ik wil je helpen door jouw gegevens te controleren. Kan je daarvoor jouw account aanvullen met jouw 06-nummer en jouw klantnummer?
Dan kijk ik meteen wat er speelt!
Je geeft aan dat je denk dat het niet aan jouw instellingen ligt.
Zou je deze kunnen controleren met behulp van het topic dat ik gestuurd in mijn vorige reactie?

Bedankt voor jouw reacties en we horen graag meer van je! :thumbsup:

Net weer gebeld met klantenservice. Nu weer iemand gesproken die zegt dat mijn nummer niet teruggehaald kan worden. Foutje aan kant van Tele2. Dat is wel heel makkelijk gezegd vind ik. Dus wat nu? Nu niks dus. Nog nooit zo slecht geholpen. Tele2 heeft nog geeneens het fatsoen mij te bellen terwijl ik hier meerdere malen om heb gevraagd. 

Reputatie 7
Badge +1

Vul je forumprofiel aan met je gegevens zoals Cas aangaf. Over de kwaliteit van de telefonische klantenservice doe ik geen uitspraken, maar uit ervaring weet ik dat de moderators op dit forum in ieder geval heel capabel zijn en het tot op de bodem kunnen uitzoeken.

Vul je forumprofiel aan met je gegevens zoals Cas aangaf. Over de kwaliteit van de telefonische klantenservice doe ik geen uitspraken, maar uit ervaring weet ik dat de moderators op dit forum in ieder geval heel capabel zijn en het tot op de bodem kunnen uitzoeken.

Ik heb mn gegevens aangevuld:)

Reputatie 7
Badge +4

Als het nummer formeel is gedeactiveerd, ook door een fout, gaat het terug naar de originele nummerhouder. Dat is vastgelegd in wetgeving. Heb je al aan KPN gevraagd of zij je nummer op een nieuw maandelijks opzegbaar abonnement kunnen activiteren? Dan kun je daarna weer naar elke provider toe die jij wilt.

Reputatie 4
Badge

Hoi @JML SOETOWIDJOJO,

Bedankt voor het aanvullen van jouw gegevens! Ik heb het meteen voor je gecheckt.
Je hebt vandaag een bericht van onze Back Office ontvangen waarin staat dat het nummer in beheer is nu bij KPN.
KPN moet het nummer activeren zodat wij het weer kunnen overnemen. We gaan uiteraard tot op de bodem uitzoeken hoe dit is gebeurd!
De reactie van @eric is juist! Het is belangrijk dat je contact opneemt met KPN zodat zij het nummer activeren voor jou. 
Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. We staan voor je klaar! :muscle:

Leuk allemaal het verzoek om contact op te nemen met KPN. Ik heb de klantenservice van KPN gesproken en ik ben tevens naar de dichtsbijzijnde KPN winkel geweest. Mijn nummer is niet bekend bij KPN. Dus deze is niet in beheer bij hun. Wat nu? Aangezien de fout bij Tele2 ligt vind ik dat jullie dit moeten oplossen. 

Reputatie 6
Badge +1

Ja volgens mij kun jij geen kant op. Dat moeten die maatschappijen onderling regelen. Daar zijn wij als eenling te klein voor. 

Reputatie 7
Badge +1

Die standaard KPN klantenservice medewerkers of verkopers zien dat nummer niet actief in het systeem en weten het dan ook niet meer. Vrij lastig om als consument door te dringen tot de juiste laag bij KPN. Lijkt me inderdaad dat backoffice Tele2 en backoffice KPN contact moeten gaan leggen, want dat is als klant een vrij onmogelijke taak. KPN kan dan waar nodig met de klant contact opnemen voor bevestiging. 

Reputatie 7
Badge +4

Jeetje, dat is inderdaad heel lastig,  een backoffice kan natuurlijk weer niet op naam van een klant een KPN abonnement afsluiten. Catch 22 situatie. 

Way out..... Nieuw nummer en een vergoeding om al je relaties een sms met je nieuwe nummer te sturen?

Reputatie 4
Badge

Hallo @JML SOETOWIDJOJO,
Bedankt voor je reactie en uitleg! We maken dit niet vaak mee, dit verloopt daarom niet helemaal vlekkeloos. Weet dat wij er alles aan doen om dit te fixen! Je geeft aan dat KPN jou niet kan helpen. De volgende stap is dat ik meteen contact opneem met de afdeling die over die soort speciale klantdossiers gaat, de afdeling Customer Solutions. Zij hebben de expertise om dit op te lossen! Ik ga er alles aan doen om dit tot de bodem voor je uit te zoeken. 
Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. We staan voor je klaar! :muscle:

Reageer