vraag

Klacht: onterechte registratie Preventel

• 29 november 2019
  • 15 reacties
  • 312 x bekeken

• Is lekker bezig
  • 5 reacties

Ik heb sinds 2018 geen abonnement meer bij tele 2 maar toen ik gisteren een nieuw abonnement wilde afsluiten bleek tele 2 mij in juni 2019 te hebben aangemeld bij preventel als wanbetaler. Als ik Tele 2 of Boso incasso bel geven ze beide aan geen openstaande facturen of dossiers te vinden. Nu komt de kafkaeske situatie: Tele 2 en Boso zeggen niks voor mij te kunnen beteken aangezien ze niet richting preventel kunnen aangeven dat ik mijn schuld heb voldaan aangezien er geen schuld is die ik kan aflossen! Beide servicedesk waren het met mij eens dat ik gezien de situatie inderdaad nooit meer een telefoon kan bestellen doordat ik nooit van mijn registratie afkan komen (maar u kunt wel een sim-only bestellen mevrouw..). Bizar! 

15 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hallo JAH3,

Je kan een bezwaar indienen bij preventel zelf: https://www.preventel.nl/bezwaar-aantekenen/

Als Preventel dan concludeert dat je onterecht geregistreerd staat wordt die registratie verwijderd.

Tele 2 en boso hebben al geconcludeerd dat het niet klopt dus dat ik dan formulieren in moet gaan vullen en weken moet wachten op een reactie vind ik bizar. Ik heb nu geen telefoon en kan er de komende weken ook geen krijgen. Ik ga in ieder geval een klacht indienen bij autoriteit persoonsgevevens want blijkbaar hadden jullie mijn persoonsgegevens nog terwijl ik al meer dan een jaar geen klant meer bij jullie ben.

Hallo JAH3,

Je kan een bezwaar indienen bij preventel zelf: https://www.preventel.nl/bezwaar-aantekenen/

Als Preventel dan concludeert dat je onterecht geregistreerd staat wordt die registratie verwijderd.

De hulp die ik zoek is dat Tele2 direct zelf telefonisch contact zoekt met preventel om de door hun erkende fout zo snel mogelijk te corrigeren.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/onterechte-registratie-preventel-76780 ik zie dat ik niet de enige was.. 

Maak je niet te sappel want je hebt nog geen reactie van Tele2 gekregen, je moet dus op het moment niets.

Ja wachten tot na het weekend totdat er een Tele2 medewerker hier reageerd, of ze tijdens kantoor uren bellen als je niet kunt wachten.

Reputatie 4
Badge +2

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/onterechte-registratie-preventel-76780 ik zie dat ik niet de enige was.. 

En zoals je daar ook kan lezen is het sneller opgelost als je het via Preventel doet.

Maar zoals hierboven al geschreven,  je kan ook wachten tot hier een Tele2 medewerker reageert.

Bedankt voor het meedenken. Ben al de hele dag met Tele 2 en Boso aan de telefoon aangezien ik niet weken wil wachten op iets dat ik niet veroorzaakt heb.. En ik kan ook niet zo lang zonder telefoon.  Maar ik ben bang dat er inderdaad niets anders op zit. Hopelijk komt er toch nog een helpende hand van tele2 om dit iets sneller op te lossen.  fijne avond iig!

Beste Tele2, Jammer genoeg ben ik na 12 dagen nog geen stap verder. Preventel geeft alleen inzage en verwijst mij door naar jullie (zij registreren alleen wat jullie aan betalingsachterstand doorgeven), jullie verwijzen mij door naar Preventel (we kunnen niks aanpassen want u heeft geen betalingsachterstand).  HELP!

Reputatie 6
Badge +1

Schakel juridische hulp in dat is het zo gepiept. Bellen met medewerkers is niet effectief genoeg. 

Ik heb zojuist een topic geopend met een vergelijkbare situatie. Sinds vandaag ben ik aangemeld bij Preventel, heb op dit moment geen lopend contract bij Tele2 en de klantenservice van Tele2 geeft aan dat ik geen openstaande facturen heb en dat er dus geen aanleiding is om mij aan te melden bij Preventel.

Ik heb zojuist rechtsbijstand ingeschakeld en zij hebben aangegeven dat ze vaker te maken hebben met deze situatie. Zij pakken de zaak verder op voor mij.

@Krekatos het is natuurlijk niet de bedoeling om andermans topic te hijacken of het Forum vol te spammen.

@Krekatos het is natuurlijk niet de bedoeling om andermans topic te hijacken of het Forum vol te spammen.

Pardon? Dat is bijzondere aanname, ik hijack helemaal niets en ik spam het forum zeker ook niet vol. Wat ik doe, is een aanvulling op het bericht van @Raaf12 plaatsen met betrekking tot rechtsbijstandverzekering. Zoals beschreven hebben zij meer van dit soort zaken lopen, waarmee het nogal fijn is voor andere mensen die last hebben van dit probleem, online kunnen vinden wat een goede mogelijkheid is om hen te helpen. Daarnaast heb ik zelf een topic geopend om aan te kaarten dat dit probleem nog steeds van toepassing is bij Tele2 en zij op geen enige mogelijkheid bereid zijn mee te denken in mijn situatie.

Volgende keer graag een reactie op de inhoud van mijn berichten in plaats van een reprimande...

Op het Forum gelden bepaalde regels zoals ik eerder beschreef waar iedereen zich aan behoort te houden, daar hoort u ook bij.

Het is trouwens geen reprimande dat maakt u er van maar een uitleg van de Forum regels.

Op het Forum gelden bepaalde regels zoals ik eerder beschreef waar iedereen zich aan behoort te houden, daar behoort u ook toe.

Je had het niet over regels, dus ik heb werkelijk geen idee waarom je dit nu plaatst. Bovendien ga je wederom niet inhoudelijk in op mijn reactie, dus hier laat ik het bij en wacht op een antwoord van Tele2 en mijn rechtsbijstand.

Dat klopt dat deed ik omdat u ze overtreed, ik ga ook niet in op u probleem want dat mag Tele2 doen.

En voor iemand die andermans topic niet hijacked post u toch erg veel in andermans topic die zo ondergesneeuwd raakt, maar goed misschien is het beter om op een antwoord te wachten in uw eigen topic.

Reageer