beantwoord

Klacht - onterecht incasso bureau ingeschakeld

• 19 februari 2017
  • 6 reacties
  • 390 x bekeken

beste tele2,

Kan iemand mij uitleggen waarom ik een brief krijg van een incasso bureau wegens wanbetaling van 17 euro? ik heb in de afgelopen 3 maanden al meerdere malen contact gehad met de klantenservice en de betalingsbewijzen meerdere malen geupload op jullie website. In plaats dat jullie de administratie op orde hebben, lijkt het alleen maar van kwaad tot erger te gaan.. Het begon in november met een brief dat de betaling niet gedaan was, dit bleek een fout van jullie kant omdat er geen incasso opdracht aan mijn bank gegeven was. Heb het bedrag netjes zelf overgemaakt en het bewijs geupload. in December, zelfde verhaal. Wederom netjes zelf het bedrag overgemaakt. In januari afgesloten omdat ik al 3x 17 euro achter zou lopen met betalen. Wederom bewijs geupload naar de website en weer aangesloten. Nu deze maand is het een brief van een incasso bureau dat ik 17 euro aan jullie had moeten betalen (wanneer dan?!?). Moet ik nu wederom mijn hele betalingsgeschiedenis van 2016 als bewijs uploaden of gaan jullie het dit keer zelf regelen?

En waar kan ik een klacht indienen? Dit is de meest belachelijke en klantonvriendelijkste situatie die ik ooit met een telecom provider heb meegemaakt.

hoor graag van jullie,

groeten,
Darcy
icon

Beste antwoord door eric 19 februari 2017, 15:28

Als de betaling door een incasso bureau is opgestart moet je daarmee contact opnemen en de bewijzen heensturen. Tele2 webcare of klantenservice kan je alleen maar doorverwijzen zoals wij als andere forumleden in andere topics zagen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als de betaling door een incasso bureau is opgestart moet je daarmee contact opnemen en de bewijzen heensturen. Tele2 webcare of klantenservice kan je alleen maar doorverwijzen zoals wij als andere forumleden in andere topics zagen.
Dank voor je reactie.

Kun je me wel vertellen waar ik een klacht in kan dienen? Dit is namelijk al de 4e keer dat ik contact heb (nu via een incasso bureau) over dezelfde rekening. Waarbij mij de vorige keren al beloofd is het probleem opgelost zou zijn en alles nu echt goed in het systeem staat..

Daarnaast zou ik graag willen weten waar ik precies kan zien of en waarop ik een betalingsachterstand heb.
Het is tenminste vreemd dat alle facturen op de website op groen staan, je een mail krijgt na de upload van je betalingsbewijs dat de factuur gesloten is en dat je 2 maanden later, zonder enige tussenliggende communicatie alsnog aan een incasso bureau vast zit. Aangezien ik 2 maanden achter elkaar zelf de rekening heb overgemaakt omdat er vanuit tele2 geen incasso ingesteld stond, ben ik bang dat ik straks voor de 2e maand ook een incassobureau achter me aan heb zitten, omdat deze dan ook ongetwijfeld niet goed in jullie systeem terecht is gekomen.

mvg Darcy
Hierbij de link naar het klachtenformulier:
https://www.tele2.nl/klantenservice/klachtenformulier/
Sowieso klachtwaardig te melden Op klacht.nl
goedemiddag,

Is het misschien ook mogelijk om mijn 2e vraag ook nog te beantwoorden? Ik zou nl graag willen weten of (en waar) ik kan zien of er nog meer betalingsachterstanden bestaan in jullie systeem. Om dit soort situaties in het vervolg te vermijden..

Alvast bedankt,

mvg. Darcy
Je kan (als het goed gaat 😃 ) je facturen inzien via MijnTele2. Er zijn wel berichten op het forum, dat facturen op "betaald" staan, maar nog niet betaald of omgekeerd, je kan in ieder geval daar kijken.