beantwoord

Klacht Abonnement

• 30 mei 2017
  • 6 reacties
  • 178 x bekeken

Geachte Heer/Mevrouw,

Graag wil ik een klacht indienen over de gang van zaken bij het verlengen van mijn abonnement. In maart heb ik besloten mijn abonnement bij Tele2 te verlengen met een nieuw toestel. Op 1 mei is mijn nieuwe abonnement ingegaan volgens het contract. Nou kom ik er vandaag achter dat mijn maand factuur 60 euro bedraagt. Een ongekend hoog bedrag waarover ik bij het afsluiten van dit contract niet ben ingelicht. Dit is misleiding. Ik heb mijn factuur ingezien en naar de klantenservice gebeld voor meer uitleg. Hier werd mij verteld dat het bedrag klopt. Ik moet blijkbaar betalen voor het oude abonnement van 15 april tot 1 mei en het nieuwe abonnement van 2 mei tot 15 mei. Nou zou dit niet zo'n ramp zijn als er dan ook niet 25 euro toestel kosten wordt bijgerekend. Moet ik ineens dubbele toestel kosten gaan betalen in de maand april. De toestel kosten van mijn oude abonnement zijn ook nog in de maand april meegerekend. Sorry maar dit kunnen jullie niet maken. Klant onvriendelijkheid ten top. Ik ben al 2 jaar trouw klant bij Tele2 en ik wil mijn abonnement ook bij jullie verlengen, nu word ik opgezadeld met dubbele toestel kosten. Tele2 snapt geloof ik niet helemaal wat klantenbinding inhoud. Ik ga ervan uit dat we tot een oplossing kunnen komen en een deel van mijn teveel betaalde toestelfosten terugkrijg. Een tip voor jullie om dit soort problemen in het vervolg te voorkomen, geen dubbele kosten rekenen aan vaste klanten of informeer mensen voor het verlengen van hun abonnement dat ze worden opgescheept met dubbele kosten dan kunnen ze nog bepalen of ze wel bij tele2 willen verlengen. Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Lisanne
icon

Beste antwoord door karin 31 mei 2017, 00:20

Hoi Lisanne
Je hebt een abonnement genomen voir 24 maanden
Je betaalt 24 maanden je toestel af. Bij een verlenging met nieuw toestel begin je meteen weer met de aflossing van dat nieuwe toestel. Je krijgt de 24e maand echt de toestelkosten niet kado.Wil je geen dubbele kosten dan kun je wachten met verlengen tot alle termijnen van het toestel geheel zijn betaald. Dan ben je contractvrij en betaal je alleen abonnementskosten.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Klachten kun je via een formulier indienen:
https://www.tele2.nl/klantenservice/klachtenformulier/

Maar in algemene zin betaal je jouw toestel in 24 af. Waar als een abonnement halverwege xe maand overgezet wordt dit pro rato wordt berekend is dat denk ik niet van toepassing bij het afbetalen van je telefoon. Het uiteindelijk te betalen bedrag voor je telefoon zal niet 24x het toestel abonnement overschrijden.
Hoi Lisanne
Je hebt een abonnement genomen voir 24 maanden
Je betaalt 24 maanden je toestel af. Bij een verlenging met nieuw toestel begin je meteen weer met de aflossing van dat nieuwe toestel. Je krijgt de 24e maand echt de toestelkosten niet kado.Wil je geen dubbele kosten dan kun je wachten met verlengen tot alle termijnen van het toestel geheel zijn betaald. Dan ben je contractvrij en betaal je alleen abonnementskosten.
Beste Karin,

Ik snap heel goed dat ik de 24e maand niet cadeau krijg, daar gaat mijn klacht ook niet over. Wat ik raar vind is dat mijn abonnement ingaat in mei en ik voor de maand april dubbele lasten heb. Dan lijkt het mij logisch en wel zo netjes dat mijn toestel kosten ook in mei pas worden afgeschreven. Dat voorkomt mijn dubbele lasten. Daarnaast is het ook wel zo netjes om dat, stel dat is niet mogelijk, te melden bij het afsluiten van een verlenging zodat ik niet ineens voor een verassing kom te staan. Wat nu dus gebeurt.
Reputatie 7
Badge +4
Jouw facturatieperiode loopt van de 16e t/m de 15e van de volgende maand. Dus dat rekent wat anders als je spreekt over 'april' of 'mei'..
Bottemline is dat je zeker niet teveel betaald en na 24. Toestelbundel blijft er alleen het simonly bedrag over op de factuur. (Als je niet weer verlengt met een nieuw toestel)
Reputatie 4
Badge
Hi Lisanne-1993,

Zoals al is aangegeven betaal je zeker niet teveel! Ik kan me voorstellen dat het nu wel zo lijkt maar uiteindelijk betaal je niet extra voor je toestel. Je betaalt nu alleen iets meer omdat je van je oude toestel nog een deel moest betalen en de kosten van je nieuwe toestel gelijk voor een volledige maand is berekend. Zodra jij je factuur ontvangt van 16-04-2019 tot en met 15-05-2019 zal je geen toestelkosten meer betalen van je toestel die je onlangs hebt ontvangen.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi Lisanne-1993,

Zijn er nog onduidelijkheden hierin?

Groetjes,

Hinke