beantwoord

Abbonement afbetaald, niet verwerkt

  • 26 February 2021
  • 15 reacties
  • 300 x bekeken

Nadat ik de hele TELE2 website heb afgespeurd om een email te zoeken, ben ik op dit forum terecht gekomen omdat ik niet met de klantenservice kan bellen. Ik ben in december weg gegaan van TELE2 vanwege een combodeal met me tv provider, dus ik heb me abonnement destijds afgekocht. Nu heb ik me bij t-mobile aangemeld en nummer behoud aangevraagd omdat dat erg belangrijk is vanwege me zakelijke contacten die me privé bellen. Destijds 120 euro was het om me abonnement af te kopen alleen TELE2 had destijds een server switch, me verzoek voor nummer behoud werd afgewezen. Raar want ik heb toch duidelijk een boel geld betaald om te switchen. 

Vervolgens heb ik het T-mobile abbonement lopen maar tegelijkertijd blijft TELE2 actief, ik dus meerdere malen naar de klantenservice bellen en er wordt me 2 keer wat anders gezegd maar de laatste keer dat ik belde weer het overzetten van de server verhaal. Ik netjes gewacht maar wel constant facturen krijgen van TELE2 na het afkopen. Ik heb net een factuur ontvangen van 50 euro voor februari( na het afkopen van mijn abonnement. Vervolgens ook van t-mobile een factuur ontvangen van 55 euro terwijl ik dat nummer nog niet eens gebruik. Nu dus 110 euro aan de telefoon kwijt deze maand en vanwege covid krijg ik ook erg weinig salaris. 

Ik vind het absoluut niet netjes hoe door het overzetten van de servers mijn abbonement na afkopen toch verlengd wordt. Nu komt het mooie: opnieuw nummer behoud aangevraagd en er staat : op 29-04-2021 wordt je nummer overgezet. dus oftewel elke maand dubbele kosten omdat tele2 de servers overzet. Ik ben zwaar ontevreden terwijl ik in december na het opzeggen van me abonnement als zeer tevreden klant wegging maar ik moet nu zwaar bezuinigen in de boodschappen om nog rond te komen.

Ik ga hier zeker werk van maken om me geld terug te krijgen desnoods mensen waarschuwen voor deze praktijken.

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 26 February 2021, 10:11

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heb je die afkoop factuur van 120 euro ook gehad en betaald? Als het abonnement nog doorloopt waarschijnlijk niet.

Reputatie 6
Badge +2

Hey Justin,
Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw abonnement.

Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg, het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij voor twee abonnementen betaald. Ik ga er zo snel mogelijk voor zorgen dat jouw telefoonnumer bij Tele2 wordt vrijgegeven zodat jouw kan worden overgezet. Ook zorg ik ervoor dat jouw teveel betaalde kosten worden vergoed. Mijn excuses voor het ongemak, ik kan mij voorstellen dat dit niet prettig is! Geen zorgen, dit gaan we oplossen.

Ik houd je op de hoogte!

-
Update: klant is gecompenseerd en het nummer is over naar T-Mobile.

 

 
 
 
Fast traslate
 
Icon translate
 

 

 
Bump: Cas van Tele2 heeft nog steeds niets verder ondernomen. @ Eric jazeker:
 
  • TELE2 FACTUUR LIJST
  • Februari 2021
  • Deelfactuur op 26 feb 2021
  • € 51,31 Download
  • Februari 2021
  • Deelfactuur op 26 feb 2021
  • € 51,31 Download
  • Januari 2021
  • Betaald
  • € 28,75 Download
  • December 2020
  • Betaald
  • € 35,88 Download
  • December 2020
  • Betaald
  • € 71,83 Download
  • November 2020
  • Betaald
  • € 35,65 Download
  • BANKAFSCHRIFT

 

 

 

Bankafschrift van afkopen telefoon en abbonement( wederom dit wordt niet vermeld tussen mijn TELE2 facturen

  • Name/Description/Comment
  • Name: TELE2
  • Description: ARNL9000054983363
  • IBAN: NL50COBA0637053737
  • Reference: ARNL9000054983363
  • Mandate ID: 10313389638-0004618627-01
  • Creditor ID: NL12T2N333034180000
  • Recurrent SEPA direct debit
  • Value date: 28/12/2020
  • Date
  • Monday, December 28, 2020
  • Amount
  • -€97.71
  • Counter account
  • NL50COBA0637053737
  • Mutation type
  • Incasso
Reputatie 7

De bedragen zijn hoger dan 25 euro, dus lijkt het alsof de afbetaling van de lening voor het toestel nog gefactureerd wordt en nog niet afbetaald is, zou dat kunnen? Als je een lopend contract hebt, dan dien je (1) de lening af te lossen en (2) het resterende contract af te kopen als je sneller weg wilt.

 

 
@ pipodeclown daar was ik zeker van op de hoogte de incasso op maandag 28 december was de afkoop inc. de restant van het toestel dat destijds nog 40 euro was ( 4 maanden). de overige kosten waren de afkoop van het abbonement. De klantenservice telefonisch had mij er goed bij geholpen ( en uitgelegd) maar er is alleen maar geint. Ik heb vandaag weer een factuur ontvangen van 35 euro. Ik ga denk ik meer actie ondernemen want er reageerd niemand van tele2 zelf. Dankjewel voor je reactie trouwens :) Ik ga in iedergeval deze incasso stoppen
 

 

 
DIT IS JE FACTUUR
 
Datum 15 december 2020
 
Factuurnummer NL2016482193
Factuurperiode 1 november 2020 t/m 30 november 2020
Algemeen Overige kosten / vergoedingen
 
Correctie afkoopsom € 61,83
 
Subtotaal € 61,83
 
Bovenstaande bedragen zijn inclusief BTW Totaal € 61,83

 

Een duidelijke afkoop van mijn abbonement

Omdat ik nog steeds in Thailand ben kan ik niet met de klantenservice bellen vanwege de torenhoge kosten. En ik zit wel dik in de knoei met het geld door al deze dubbele factoren van 2 providers

 

 

 

 
DIT IS JE FACTUUR
 
Datum 15 december 2020
 
Factuurnummer NL2016482193
Factuurperiode 1 november 2020 t/m 30 november 2020
Algemeen Overige kosten / vergoedingen
 
Correctie afkoopsom € 61,83
 
Subtotaal € 61,83
 
Bovenstaande bedragen zijn inclusief BTW Totaal € 61,83

 

Een duidelijke afkoop van mijn abbonement

Wie moet ik contacteren voor een restitutie?

 

 
 
Fast traslate
 
Icon translate
 

 

Reputatie 7
Badge +8

Dat is heel vervelend. Misschien kun je via internet en mail meer bereiken bij de geschillencommissie?

Meestal reageert een provider zeer snel als hij via de geschillencommissie wordt aangesproken. Gelijk krijgen via de rechter kost altijd veel tijd. 

Dat is in ieder geval goedkoper dan via advocaat en rechtbank. En als je in het gelijk wordt gesteld kost het je niets. 

Reputatie 7
Badge +12

Heb je bij je nieuwe provider een nummerbehoud aangevraagd, en is dat al uitgevoerd? Tot die tijd blijft je abonnement bij Tele2 doorlopen.

 

 
Dankjewel voor de reacties, @eric ja dat heb ik zeker aangevraagd in december al, alleen TELE2 kon nummerbehoud niet door laten gaan omdat destijds ze over gingen op andere servers, maar ze garandeerden mij dat tot die tijd ze niet verder meer iets in rekening zouden brengen. na het overzetten dat pas eind januari gedaan was meteen nummerbehoud aangevraagd. Maar T-mobile gaf de melding dat dat pas op 20 april zou gebeuren… vandaar dat ik toen ook nogmaals contact heb opgenomen maar daarna dus niets meer gehoord vandaar mijn post op dit forum. 
 
 
@theocoppes dat ga ik inderdaad doen ik heb contact gehad met meerdere gedupeerde die leiden onder hetzelfde probleem namelijk dat TELE2 niet de facturen erkend terwijl die daadwerlijk zijn betaald, daardoor betalen zij ook nog steeds door, we gaan een case maken en we zien wel bij wie we hem neerleggen, het gaat me op dit moment niet eens meer zo om het geld maar dat er meerdere gedupeerden vind ik ook erg natuurlijk. De geschillencommisie zal ik zeker benaderen bedankt!
 

 

Reputatie 7

Ik denk dat @Cas van Tele2 even de systemen in moet duiken.

Er is tot op het heden wel door @cas gereageerd en beloofd om het op te lossen, alleen daarna is er geen contact meer. Ik heb de laatste incasso gestopt van mijn rekening, nu heb ik een mail gekregen dat de incasso gaat worden doorgestuurd naar een incasso bureau... Plus 40 euro kosten

Ik zal vanavond een bericht sturen van alle facturen die ik graag gerestitueerd zou willen

Reputatie 7
Badge +12

Facturen verdwijnen niet spontaan. Alleen met een credit factuur of een betaling zal de administratie op orde komen. Door het uitblijven van beide gaat het incasso traject door en inmiddels dus het stadium incasso bureau bereikt. Ik weet niet of je nog een woonadres hebt in Nederland, maar daar zal uiteindelijk een deurwaarder zich melden.

Je moet je eigenlijk even weer melden bij de klantenservice. Die zijn er 'altijd'. Een moderator zorgt voor het op orde blijven van een forum.  De rest is bijzaak. Wel jammer dat ze je hier hoop voor gaven, maar Tele2 kent eigenlijk alleen een telefonische klantenservice. Probeer anders eens de webchat op de website. Dan praat je met de klantenservice als je typt ' medewerker spreken' tijdens NL kantoor tijd