beantwoord

Kastje > Muur

  • 28 juni 2018
  • 12 reacties
  • 793 x bekeken

Ik ontving 25 juni een zeer teleurstellend smsje dat mijn abonnement is afgesloten omdat er een bedrag openstaat van €22.00 euro. Dus ik kijk onder het kopje "mijn facturen" en zie dat die €22.00 euro onderdeel is van factuur April, waarvan het totaalbedrag €61,25 euro is. "Maar dat heb ik allang overgemaakt" denk ik bij mezelf. (De factuur bestaat uit €39,25 abonnementskosten en €22,00 euro aan toestelkosten) Dus ik neem telefonisch contact op met Tele2, de wachttijden zijn erg lang maar geduld heb ik wel. De medewerker geeft aan dat ze gelooft dat ik het heb overgemaakt en dat ze het zou melden zodat ik binnen 4 uur weer aangesloten zou zijn. Als dat niet het geval was moest ik terugbellen. Dus natuurlijk, na 4 uur geen progressie. Weer bellen, weer onwijs lang wachten om vervolgens van een andere collega te horen dat de vorige medewerker foutieve informatie heeft gegeven, ik moet een betaalbewijs opsturen en dat kan 10 dagen duren voordat het verwerkt is. Als dat de enige mogelijkheid is, so be it. (Ookal ben ik net blij gemaakt met een dooie mus) Dus ik stuur netjes mijn betaalbewijs en wacht af, 2 dagen later krijg ik een e-mail:

"We hebben je betaling kunnen verwerken met behulp van het betalingsbewijs dat je ons gestuurd hebt. Hieronder vind je een overzicht van de facturen die nu nog openstaan.

Factuurnummer: Bedrag:

NL1807028460 22,00 euro"

Daar word ik niet zo vrolijk van. Dus ik nam gister via live-chat contact op met Tele2 en leg de situatie weer uit. Nu spreek ik eindelijk een medewerker die erkent dat het een fout is van Tele2. Ze ziet dat ik heb betaald, bied haar excuses aan, maakt een melding bij de betreffende afdeling en ik kan dus verwachten dat ik binnen max 48 uur weer ben aangesloten. Maarja inmiddels heb ik geen vertrouwen meer in Tele2 dus vandaag vroeg ik over live-chat of er enige melding is gemaakt wat betreft mijn situatie. "Mevrouw u heeft 22 euro niet betaald" Op dit moment verlies ik mijn geduld, dit word nu al de achtste keer dat ik moet uitleggen dat ik het WEL heb betaald.

Ik betaal, word onterecht afgesloten voor een gedeelte van het bedrag (???), ik word blij gemaakt met een dooie mus dat het binnen 4 uur opgelost zou worden, vervolgens is er geen andere mogelijkheid dan te wachten tot mijn betaalverzoek word geaccepteerd, deze word 2 dagen later keihard onterecht afgewezen en nu moet ik WEER wachten tot ik word aangesloten (als dat gebeurt want jullie systeem is een bende). Vervolgens neem ik de volgende dag contact op om te vragen naar de melding en er word me verteld dat ik WEER een betaalbewijs moet sturen.

Ik ben het inmiddels nou wel zat om collega na collega de situatie uit te leggen en niemand die helpt. Alleen maar loze beloftes. Ik wil gewoon dat het opgelost word punt uit, want ik ga niet betalen wat ik al heb betaald.
icon

Beste antwoord door Raaf12 28 juni 2018, 19:31

Ik vraag altijd naar de naam van degene die mij helpt via een desk. Wellicht is dat beter als je om dezelfde tijd belt. Hopelijk is hij/zij ingeroosterd op dezelfde tijd. Mag natuurlijk niet, in een goed systeem maakt het niet wie/wat invoert.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 6
Badge
Hi peulvrucht, welkom op ons forum! Jammer dat het niet onder fijnere omstandigheden is.

Ik heb even poolshoogte genomen en moet concluderen dat je op een vreemde manier door iedereen wel (deels) correct geïnformeerd bent.

De factuur van de toestelkosten van 22 euro staat inderdaad nog open ondanks dat je hiervoor geld hebt overgemaakt. We hebben namelijk een deel van je betaling gebruikt om te verrekenen met je nieuwe maandfactuur. Wij erkennen dat dit onze fout is.

Wij hebben pas sinds vanmiddag informatie gekregen over de oorzaak van dit probleem; daarom is de communicatie zo stroef verlopen. In deze uitzonderlijke situatie gaan de gebruikelijke doorlooptijden van het heraansluiten ook niet op.

Er wordt momenteel met de hoogste prioriteit gewerkt aan het probleem dat nu bij jou speelt - morgen weten we meer. Ik zorg ervoor dat je hier in dit topic een update krijgt.

Je hoeft op dit moment niks te doen, behalve nog eventjes wachten. Sorry dat we je geduld zo op de proef stellen!
Ik ben erg benieuwd Frenk
dankjewel voor je reactie
Reputatie 6
Badge +1
Ik vraag altijd naar de naam van degene die mij helpt via een desk. Wellicht is dat beter als je om dezelfde tijd belt. Hopelijk is hij/zij ingeroosterd op dezelfde tijd. Mag natuurlijk niet, in een goed systeem maakt het niet wie/wat invoert.
Ik vraag altijd naar de naam van degene die mij helpt via een desk. Wellicht is dat beter als je om dezelfde tijd belt. Hopelijk is hij/zij ingeroosterd op dezelfde tijd. Mag natuurlijk niet, in een goed systeem maakt het niet wie/wat invoert. al geprobeerd, helaas geen succes bij mij
Hi peulvrucht, welkom op ons forum! Jammer dat het niet onder fijnere omstandigheden is.

Ik heb even poolshoogte genomen en moet concluderen dat je op een vreemde manier door iedereen wel (deels) correct geïnformeerd bent.

De factuur van de toestelkosten van 22 euro staat inderdaad nog open ondanks dat je hiervoor geld hebt overgemaakt. We hebben namelijk een deel van je betaling gebruikt om te verrekenen met je nieuwe maandfactuur. Wij erkennen dat dit onze fout is.

Wij hebben pas sinds vanmiddag informatie gekregen over de oorzaak van dit probleem; daarom is de communicatie zo stroef verlopen. In deze uitzonderlijke situatie gaan de gebruikelijke doorlooptijden van het heraansluiten ook niet op.

Er wordt momenteel met de hoogste prioriteit gewerkt aan het probleem dat nu bij jou speelt - morgen weten we meer. Ik zorg ervoor dat je hier in dit topic een update krijgt.

Je hoeft op dit moment niks te doen, behalve nog eventjes wachten. Sorry dat we je geduld zo op de proef stellen!


Is er nog een update?
Reputatie 6
Badge
Hoi Peulvrucht,

Ik heb net een terugkoppeling gekregen.

Doordat dit issue bij een behoorlijk aantal klanten is ontdekt, wordt iedereen vanaf vandaag weer aangesloten.
Dit gebeurt handmatig, in het weekend wordt er doorgewerkt om dit te bewerkstelligen, ik heb geen inzage wanneer een specifieke klant word aangesloten.

Groet,

Arjan
Hoi Peulvrucht,

Ik heb net een terugkoppeling gekregen.

Doordat dit issue bij een behoorlijk aantal klanten is ontdekt, wordt iedereen vanaf vandaag weer aangesloten.
Dit gebeurt handmatig, in het weekend wordt er doorgewerkt om dit te bewerkstelligen, ik heb geen inzage wanneer een specifieke klant word aangesloten.

Groet,

Arjan
Oke, ik ben erg benieuwd. Is er een tegemoetkoming voor de dagen dat ik onterecht ben afgesloten?
Reputatie 6
Badge
Hoi Peulvrucht,

Dat regel ik nadat het probleem is opgelost.

Fijn weekend,

Arjan
Het is nog niet opgelost..
Reputatie 6
Badge
Hoi Peulvrucht,

Dat had ik ook gezien, ik heb je een pb gestuurd,

Groet,

Arjan
Reputatie 6
Badge
Klant is weer aangesloten gelukkig.

Groet Arjan