beantwoord

Kapotte telefoon bij abonnement per aanvang

• 15 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 154 x bekeken

Hoi Tele2,

ik kan nergens een mailadres van jullie vinden dus dan maar via omslachtige manier. Graag ontvang ik dit mailadres alsnog :)

Ik heb nog geen maand een abonnement bij jullie en ook een telefoon. Tot op heden kan je je geen ontevredener klant voorstellen. Ik krijg smsjes dat facturen niet betaald zijn, terwijl online staat dat deze wel zijn betaald. Bovendien is een automatische incasso verleend en stond er genoeg geld op de rekening dus afschrijving zou geen probleem moeten zijn. Via de chat met jullie gesproken; smsjes zouden een foutje zijn. Storing. Vervolgens komt er thuis een brief; onmiddellijk betalen anders sluiten we je af. Met de klantenservice gebeld; de vermelding dat factuur betaald zou zijn, DAT is een foutje. Storing in ons systeem blabla. Nu zou ik het toch wel - handmatig - moeten overboeken. Wat een zooitje bij jullie,.

Maar bovenal; sinds nog geen maand een iphone bij het abonnement in gebruik. Vanaf dag 1 hoor ik klachten van mensen die bellen dat ik zo slecht verstaanbaar ben. Dat had ik met mijn vorige iphone niet. Gisteren viel de telefoon uit en vervolgens kreeg ik hem na 2 uur pas weer aan de praat. Erg vervelend. Ik zou graag de telefoon ter reparatie sturen maar, .... uit online onderzoek volgt dat jullie geen leentoestel aanbieden. En hoe moet dat dan?! een paar weken zonder telefoon? Slechte service. Bovendien moet ik bereikbaar zijn voor mijn werk dus gaat dat ook niet.

Hoor graag hoe jullie het bovenstaande gaan oplossen.
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 17 augustus 2016, 17:32

Hoi Linda88,

Welkom op het forum!

Helaas behoort mail niet tot de contactmogelijkheden, maar gelukkig heb je het forum dus wel weten te vinden (komt op hetzelfde neer toch?).

Ik kan me goed voorstellen dat dit geen lekker start is. Het kan zijn dat ik me vergis, corrigeer me dan alsjeblieft, maar ik hoor je een aantal verschillende issues benoemen, ik ga ze even puntsgewijs af om het overzichtelijk te houden en toch duidelijk op al je punten antwoord kan geven.:

1.V: Je ontvangt een betalingsherinnering terwijl je dat niet verwacht en wat eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn.
A: Er was inderdaad een issue waar voor de automatische incasso van de eerste factuur een verkeerde code naar de bank werd gestuurd. Voor de eerste factuur dient er namelijk een machtiging bij te zitten en hier was de code voor vervolgfacturen meegestuurd. Hierdoor werd de incasso afgewezen. Normaliter doen we 1 incassopoging, hier hebben we wel opnieuw ingediend waardoor het gewoon afgeschreven moest worden. In de communicatie is er behoorlijk geprutst, dat kan ik niet ontkennen. Sorry daarvoor! Dat het uiteindelijk echt niet afgeschreven is kan je beter met je bank opnemen.

2.V: Mensen zeggen dat je slecht verstaanbaar ben.
3.V: Je telefoon viel uit en je kreeg het na 2 uur pas weer aan de praat.
4.V: Je vindt er wat van dat we geen leentoestel aanbieden.
5.V: Het is belangrijk dat je bereikbaar bent.
A: Het lijkt er inderdaad op dat er iets niet helemaal goed gaat met je toestel. Je kunt hiervoor zoals je weet het reparatieproces volgen. Het klopt dat je het toestel dan even kwijt bent en dat wij hier geen vervangend toestel voor leveren. Wij zijn een leverancier van de dienst en daar is naar mijn idee niets mis mee, het toestel koop je in principe los (maar dan op afbetaling).
Je zou ook contact op kunnen nemen met Apple zelf en een afspraak kunnen maken met hun servicepunt. Zij kunnen dit vaak ter plaatse beoordelen dus blijf je ook bereikbaar!

Tot slotte wil ik nogmaals mijn excuses maken voor de rommilge start. Mooier kan ik het niet voor je maken, wel duidelijker.

Mocht ik iets gemist hebben of je hebt andere vragen hoor ik het graag!

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Badge +4
Super! Ik hoop voor je dat alles snel geregeld wordt! Ik ga dit topic dan nu sluiten. Mocht je later nog vragen hebben open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

Groetjes Maurice
Hoi Maurice,

Dank voor je reactie. De tip om langs Apple te gaan is misschien nog wel wat. Ga ik dat maar proberen. Groeten Linda
Badge +4
Hoi Linda88,

Welkom op het forum!

Helaas behoort mail niet tot de contactmogelijkheden, maar gelukkig heb je het forum dus wel weten te vinden (komt op hetzelfde neer toch?).

Ik kan me goed voorstellen dat dit geen lekker start is. Het kan zijn dat ik me vergis, corrigeer me dan alsjeblieft, maar ik hoor je een aantal verschillende issues benoemen, ik ga ze even puntsgewijs af om het overzichtelijk te houden en toch duidelijk op al je punten antwoord kan geven.:

1.V: Je ontvangt een betalingsherinnering terwijl je dat niet verwacht en wat eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn.
A: Er was inderdaad een issue waar voor de automatische incasso van de eerste factuur een verkeerde code naar de bank werd gestuurd. Voor de eerste factuur dient er namelijk een machtiging bij te zitten en hier was de code voor vervolgfacturen meegestuurd. Hierdoor werd de incasso afgewezen. Normaliter doen we 1 incassopoging, hier hebben we wel opnieuw ingediend waardoor het gewoon afgeschreven moest worden. In de communicatie is er behoorlijk geprutst, dat kan ik niet ontkennen. Sorry daarvoor! Dat het uiteindelijk echt niet afgeschreven is kan je beter met je bank opnemen.

2.V: Mensen zeggen dat je slecht verstaanbaar ben.
3.V: Je telefoon viel uit en je kreeg het na 2 uur pas weer aan de praat.
4.V: Je vindt er wat van dat we geen leentoestel aanbieden.
5.V: Het is belangrijk dat je bereikbaar bent.
A: Het lijkt er inderdaad op dat er iets niet helemaal goed gaat met je toestel. Je kunt hiervoor zoals je weet het reparatieproces volgen. Het klopt dat je het toestel dan even kwijt bent en dat wij hier geen vervangend toestel voor leveren. Wij zijn een leverancier van de dienst en daar is naar mijn idee niets mis mee, het toestel koop je in principe los (maar dan op afbetaling).
Je zou ook contact op kunnen nemen met Apple zelf en een afspraak kunnen maken met hun servicepunt. Zij kunnen dit vaak ter plaatse beoordelen dus blijf je ook bereikbaar!

Tot slotte wil ik nogmaals mijn excuses maken voor de rommilge start. Mooier kan ik het niet voor je maken, wel duidelijker.

Mocht ik iets gemist hebben of je hebt andere vragen hoor ik het graag!

Groetjes Maurice