Kanaal eilanden

  • 12 augustus 2017
  • 34 reacties
  • 1777 x bekeken

Hallo,
hoe kan het dat ik op de kanaal eilanden de melding (geen service) krijg, met andere woorden ik kan niet bellen of sms'en.
Welke provider kan ik kiezen om toch verbinding te maken.
Groeten
E van Hout.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

34 reacties

Reputatie 6
Badge
Bedankt voor de update! Uit het topic is al gebleken dat je erg je best deed om een hoge telefoonrekening te voorkomen. Dat het desondanks mis ging is dan vervelend maar wat fijn dat je er onder deze omstandigheden niet voor op hoeft te draaien 🙂
Hallo,
Even een update, op de rekening stond tot mijn verbazing dat ik vanuit Jersey gebeld had terwijl ik in Guernsey was en in de sms van Tele2 stond dat ik vanuit Engeland bellen kon?
Nou dus gebeld met de klantenservice van Tele2 en daar ruim een uur uitgelegd dat de fout dus echt bij tele2 lag want die hadden immers de sms gestuurd, uiteindelijk kreeg ik geen gelijk maar ze mogen wel eenmalig in zo'n geval een vergoeding geven dus werd het hele bedrag vergoed.
Ik ben natuurlijk erg blij dat tele2 mij toch tegemoet komt, maar dit is wel een waarschuwing voor iedereen dat een SMS waarin staat dat je in het buitenland uit je bundel kan bellen enz. geen garantie geeft dat het ook zo is.

Wel een pluim voor tele2 voor de manier zoals ze dit opgelost hebben.

Met vriendelijke groet,
E van Hout.
Ook even offtopic ter verduidelijking, van de website:
€ 0,009 per verbruikte MB
.
Dus 0,009 euro = 0,9 eurocent (waarschijnlijk afgerond van 0,93 eurocent)
Reputatie 5
Badge
Even on topic blijven. Dit topic gaat niet over de buiten de bundel kosten.
Klopt maar het viel mij op, gaf het daarom aan.
Reputatie 7
Badge +4
Even on topic blijven. Dit topic gaat niet over de buiten de bundel kosten.
Reputatie 5
Badge
Wat zegt het smsje precies? Als er staat dat het vanuit je bundel gaat klopt dat toch? Zie hier een voorbeeld van een EU roaming smsje. Ik heb unlimited in Nederland dus zit er informatie bij over de FUP, maar bij jou zal het dan iets dergelijks zijn? Upload anders jouw sms eens?


Offtopic: De kosten in de eu voor Internet per mb is toch niet 0,93 cent maar 0,009 cent? Dit staat zelfs op de tele2 site...
Reputatie 7
Badge +4
Wacht dan even de factuur af. Daar staat precies op waar die 58 euro vandaan komen.
Dit zijn de smsjes en toch had ik ineens €58,- buiten mijn bundel?
Netwerk vast gezet dus het is ook niet dat het naar een ander gegaan is.
Ik heb unlimit bellen en 4gig data.
Dit zijn ze alle twee.
Reputatie 7
Badge +4
Wat zegt het smsje precies? Als er staat dat het vanuit je bundel gaat klopt dat toch? Zie hier een voorbeeld van een EU roaming smsje. Ik heb unlimited in Nederland dus zit er informatie bij over de FUP, maar bij jou zal het dan iets dergelijks zijn? Upload anders jouw sms eens?

Hallo Mariska,

Ik ga niet roamen op zomaar een netwerk ik ga roamen op een netwerk (JT) waarvan tele2 zegt (sms) dat het van mijn bundel afgaat.
Ik moet nu wachten op de factuur en ik hoop dat daar te zien is dat ik verbinding heb gehad met het netwerk van JT (groot Brittannië) maar ik verwacht dat alleen het land te zien is en dat kan Guernsey zijn want daar was ik, maar ik blijf erbij dat tele2 mij tot twee maal toe laat weten dat het van mijn bundel afgaat als ik met het netwerk van JT verbinding heb!

Ik hoop maar op de goede afloop want anders kan ik beter nergens meer roamen als het zo onbetrouwbaar is, en dan hebben de Europese afspraken ook niet zoveel zin gehad.

Groetjes Eddie.
Badge
Hallo,

Roamen op een ander netwerk brengt altijd risico's met zicht mee omdat je de telefoon toestemming geeft om verbinding te maken met een ander netwerk..
Zodra je factuur is ingemaakt kunnen wij je meer inzicht geven over wat er precies is gebeurt!

Groetjes, Maris
Hallo Frenk,

Ik wil nog even laten weten dat ik nu op Jersey ben en daar ook weer de melding van Tele2 krijg dat het van mijn bundel afgaat, nog steeds met JT.
Mijn vrouw kreeg de melding bij Orange van een frans netwerk.
We durven bijde niet het roaming aan te zetten, bang voor hoge kosten.
Toch jammer van mijn 4 gig. data die ik in mijn bundel heb, die kan ik nu weer afgeven aan tele2.
Groet,
E van Hout.
Dank je Frenk,

Zo ga ik het doen.
Ik geniet zeker van mijn vakantie daar zal dit probleempje niets aan veranderen.

Met vriendelijke groet,
Eddie van Hout.
Reputatie 6
Badge
Je hebt zo te horen goed door waar je het over hebt. Als we de twee zaken los van elkaar bekijken: "je bent op Guernsey en maakt verbinding met een Brits netwerk" en "je hebt kosten buiten je bundel" dan zijn er nog tal van verklaringen mogelijk.

Het goede nieuws is dus dat wij voor de bewijslast zorgen dmv facturen. Mocht het een facturatiefout betreffen dan is de kans groot dat die voor het einde van de factuurperiode nog gefikst wordt en anders wordt het na die tijd wel duidelijk.

Zolang de kosten verder niet oplopen raad ik je aan om verder lekker van je vakantie te genieten 🙂
Ik weet op welk land ik data heb verbruikt (kan ik zien links boven in het scherm zoals Frenk van Tele2 al uitlegt) dus op het land waarvan tele2 zegt via SMS dat het van de bundel afgaat.
Ik heb het dus niet op automatisch staan maar op JT om zeker niet fout te gaan.
Maar we zullen het zien, al is het voor mij natuurlijk weer moeilijk te bewijzen dat het zo is als ik het vertel.
Reputatie 7
Badge +4
Je moet gewoon de factuur met details afwachten. Daar kun je zien op welk land je de kosten hebt gemaakt.
Klopt helemaal wat je zegt, en ik zat op het netwerk van groot Brittannië (JT) waarvan tele2 zegt via SMS (dat is neem ik aan ook nog na te gaan) dat dat van mijn bundel af zou gaan en dat is nu dus niet gebeurd.
Als je even googled zie je dat Sure een netwerk is van Guernsey en daarom heb ik voor JT gekozen want dat is voor groot Brittannië.
Maar inderdaad we zullen zien, als ik terug ben neem ik meteen contact met tele2.
Reputatie 6
Badge
Het is heel simpel: als je met het netwerk van Groot Brittanië verbonden bent betaal de de daarvoor geldende tarieven. Ben je met het netwerk van Guernsey verbonden dan betaal je de dáárvoor geldende tarieven. Als je twijfelt dan zie je in de statusbalk van de meeste telefoons precies met welk netwerk je verbonden bent.

Je kan ons hier op aanspreken maar dit is echt precies zoals het hoort te werken.

Als wij bijvoorbeeld kosten in rekening brengen terwijl je op het netwerk van Groot Brittanië zit dan is het natuurlijk een ander verhaal. Op je factuur zal precies staan over welk netwerk de kosten berekend zijn, dit is dus eenvoudig na te gaan.
Nee was niet op veerboot.
Met andere provider kreeg ik inderdaad de andere melding daarom gekozen voor JT en daarop kreeg ik de melding van Tele2 zelf dat het van de bundel af zou gaan, hoe moet ik nu weten dat het niet voor mij geldt?
Als Tele2 zegt dat het van de bundel afgaat neem ik aan dat het ook zo is.
Ik ga zoals gezegd Tele2 hierop aanspreken na mijn vakantie, want ik vind dat dit niet klopt.
Reputatie 6
Badge
Welkom in Groot Brittanië! Bellen/sms’en en datagebruik gaan uit je bundel. Buitendebundeltarief voor bellen/sms: €0.25 per minuut / sms. Bij databundels vanaf 8GB geldt een datalimiet EU van 6GB. Daarna ga je 0.93 Eurocent per MB bijbetalen. Bij noodoproepen, bel 112 (gratis). Meer informatie? Check www.tele2.nl/mobiel/bellen-in-het-buitenland. Groet, Tele2

Hoewel je in de buurt van Groot Brittanië zit heeft Guernsey een eigen netwerk. Daarvoor gelden andere tarieven en die zijn pittig als je rekent op EU-tarieven. Heb je ook de volgende SMS gekregen:
"Welkom in Guernsey! Tarieven in EUR (incl.BTW) Bellen naar Nederland: 1.75/min Bellen lokaal: 1.75/min Gebeld worden: 1.27/min Data: 10.00/MB MMS: 0.24/bericht Versturen SMS: 0.75/bericht "

Op onze website kun je het ook nalezen.
Reputatie 7
Badge +4
Zie voor de bijdrage van WHturner ook de website van je bootmaatschappij, en hetvolgende topic:
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/roaming-in-het-verenigd-koninkrijk-65782
eddie, heb je je telefoon gebruikt op een veerboot op weg naar Guernsey? Daar worden hoge tarieven voor de satelietverbinding gebruikt.
Gisteren na dat ik weer verbinding had kreeg ik deze sms,

Welkom in Groot Brittanië! Bellen/sms’en en datagebruik gaan uit je bundel. Buitendebundeltarief voor bellen/sms: €0.25 per minuut / sms. Bij databundels vanaf 8GB geldt een datalimiet EU van 6GB. Daarna ga je 0.93 Eurocent per MB bijbetalen. Bij noodoproepen, bel 112 (gratis). Meer informatie? Check www.tele2.nl/mobiel/bellen-in-het-buitenland. Groet, Tele2

Ik heb de provider JT ook vast gezet zodat het niet veranderd.

Maar tot mijn grote verbazing heb ik nu ineens €58,- buiten mijn bundel verbruikt.

Heb nu mijn roaming uitgezet maar ga na mijn vakantie wel verhaal halen bij tele2 want dit ga ik natuurlijk niet betalen.
Reputatie 6
Badge
Fijn dat je nu toch een verbinding hebt kunnen krijgen! Waarom dit zo moeizaam gaat en waarom je dit vreemde SMS'je krijgt weet ik niet; het kan zijn dat er een storing speelt (of speelde) op het netwerk in Guernsey.