beantwoord

kan simkaart niet activeren omdat er gebeld moet worden naar klantenservice... zonder simkaart.

  • 11 August 2021
  • 4 reacties
  • 170 x bekeken

  • Durft te vragen
  • 0 reacties

Goede dag, 

 

Mijn telefoon is gestolen met mijn simkaart erin. Nu heb ik een nieuwe kunnen aanvragen via de app, alleen kan het niet zelf activeren net de app en moet dus gebeld worden naar de klantenservice die ik dus niet kan bellen zonder een simkaart. 

 

Nu ga ik vast reacties krijgen met "leen een telefoon van iemand", maar ik heb dit graag zelf geregeld en is het dus niet fijn dat Tele2 mij afhankelijk maakt van anderen. 

icon

Beste antwoord door eric 11 August 2021, 13:11

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Bel (met een andere telefoon) naar de klantenservice. Er zal een zware identiteit controle moeten plaatsvinden. Een nieuw adres en direct een simswap is typerend voor fraude.

Een nieuw topic aanmaken lukt niet. Ik hoop dat ik zo verder komt:

 

Beste Tele2,

 

Ik ben redelijk ten einde raad.

 

Gister stopte mijn mobiele telefoon ermee. Ik heb geen bereik meer en kan niet bellen en geen internet gebruiken. Oude simkaart erin en eruit gehaald, maar mocht niet baten.

 

Ik heb toen een nieuwe simkaart aangevraagd. Mijn adres heb ik gewijzigd, want ik ben inmiddels verhuisd. Alles leek koek en ei. Simkaart kwam snel.

 

Maar toen bleek dat ik mijn simkaart niet kan activeren, omdat ik mijn adres heb gewijzigd. Dit om fraude tegen te gaan. Via de chat vertelde een medewerker dat ik hiervoor twee weken moet wachten.

 

Dat houdt in: dat ik twee weken niet kan bellen en geen internet kan gebruiken (ik zit ook thuis op mijn hotspot). Ondertussen loopt mijn abonnement gewoon door en kan ik helemaal niks. Deze telefoon gebruik ik ook voor werk. Omdat ik op mijn hotspot zit, ben ik verder afhankelijk van restaurants en cafés met wifi om contact te leggen.

 

Ik vind dit bijzonder slecht geregeld. Wat zijn nog verdere opties om mij te helpen? Dit kan toch niet de werkwijze zijn. Ik voel me machteloos.

 

Met vriendelijk groet,

Jorien

Reputatie 7
Badge +8

Kun je niet via de chat contact maken?

Dan vraag je om een medewerker te spreken.

Zelf heb ik dat nooit gedaan, maar hier vaak gelezen. 

Reputatie 7
Badge +12

Er is een hele strenge controle op de identiteit bij een simswap. Er kan namelijk eenvoudig fraude door gebeuren. Daarom is telefonisch contact met de klantenservicenoodzakelijk.