vraag

Kan simkaart niet activeren

• 28 februari 2017
  • 20 reacties
  • 357 x bekeken

Beste Mensen,

Ik heb mijn simkaart inmiddels al ruim 5 dagen binnen en ik kan hm nog steeds niet activeren. Volgens de Helpdesk vanwege een storing.
Als ik het internet afstruin dan kom ik hetzelfde probleem ook ingrote getalen tegen in 2016.
Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat de "storing" maar een excuus is.

Wanneer kan eindelijk van de simkaart gebruik maken?

grt, Rens

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Badge
Hoi Rens, gelukkig hebben wij niet sinds 2016 al de zelfde storing.
Kan je op dit moment nog wel gebruik maken van je oude simkaart en wat is de status van je simkaart in je MijnTele2 omgeving?

Groet, Maris
Beste Matis,

Nee ik kan niet gebruik maken van de oude simkaart omdat deze verlopen is.
De status in Mijntele2 is al 7 dagen "Je verzending is nog niet gereed" terwijl ik de simkaart al 7 dagen in huis heb.

Ik krijg van de helpdesk excuus na excuus maar ja daar kan ik niet zo veel mee. Dr moet toch een oplossing mogelijk zijn lijkt me.

grt, Rens
Ik heb precies hetzelfde probleem en zie hier op het forum ook meerdere berichten. Ik word ook van het kastje naar de muur gestuurd en heb nu al een week geen internet!!
Hier precies hetzelfde!
Ik heb mijn nieuwe simkaart sinds vorige week donderdag en kan wel bellen.
Meerdere keren iemand gesproken.. 'ja heel vervelend blabla.."

hoe lang moet het duren om zoiets op te lossen??!!??
Ik heb ook hetzelfde probleem. Nieuwe telefoon met simkaart een week thuis na verlenging abonnement, maar nog steeds geen oplossing om de nieuwe simkaart geactiveerd te krijgen. Begin me zorgen te maken over de service van Tele2. Het blijft ook doodstil!! Je mag toch wel een pro actieve houding verwachten om klanten zelf te informeren via e-mail of whattsapp over het probleem en status van de oplossing. Krijg je ook minder calls binnen van klanten die een tijdje in de wacht moeten staan alvorens ze geholpen worden. Dit levert ergernis op Tele2!!
Reputatie 5
Badge +2
@Jajoni, Mmvkampen, Sietskev86

Jullie kunnen beter even zelf een eigen topic maken. Op deze manier worden jullie sneller geholpen en blijft het forum ook overzichtelijker.
Mischien wel een goed idee om voor elke melding een eigen topic te maken.
Inmiddels ben ik 8 dagen verder en nog steeds kan ik niet activeren. Ik vraag me af of dit wel een technisch probleem is zoals wordt geclaimd. Lijkt mij meer een probleem tussen tele2 en de netwerk operator(s).

Anyway, Tele2 kan blijkbaar niet leveren en dat begint nu wel een beetje irritant te worden.

Kom op mensen , dat kan beter..
Badge
@rensvanderzwan zou je ons een privébericht willen sturen zodat wij met je mee kunnen kijken met de volgende gegevens:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Maris.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.

Groet, Maris
Badge
Bedankt voor de gegevens!

Je abonnement is nog niet volledig actief, hierdoor kan je geen internet gebruiken..
Wij werken aan het activeren van je abonnement, zolang je het nieuwe abonnement nog niet volledig kan gebruiken zullen wij geen abonnementskosten in rekening brengen!

Groetjes, Maris
Bedankt voor de gegevens!

Je abonnement is nog niet volledig actief, hierdoor kan je geen internet gebruiken..
Wij werken aan het activeren van je abonnement, zolang je het nieuwe abonnement nog niet volledig kan gebruiken zullen wij geen abonnementskosten in rekening brengen!

Groetjes, Maris

Beste Maris ,

Het is jammer dat er zelf na 8 dagen nog steeds geen zicht is op enige voortgang.
Wat wordt bedoeld met "niet volledig"?
Als ik niet kan bellen/sms'en en niet kan internetten dan kan ik eigenlijk helemaal niets.

grt, Rens
Heb net weer iemand van Tele2 aan de telefoon gehad. Het is een bekend probleem en ze werken er hard aan om het weer in orde te maken. Dit duurt nu al een week.. En ze weten niet hoe lang het nog gaat duren.
Ik vind het jammer dat ze hier zo geheimzinnig over doen. Wees open.
Reputatie 5
Badge +2
@Matahari76

Ik kan het toch even niet laten te reageren. Even de volgende punten voor je

- In een ander topic, waar je OOK op hebt gereageerd, kon je al lezen dat een ieder met een eigen vraag een eigen topic moet openen. Dit heb je tot nu toe nog niet gedaan. Zie voor meer informatie de huisregels.

https://forum.tele2.nl/over-forum-327/huisregels-tele2-forum-49669

- Je blijft berichten plaatsen op verschillende topics terwijl het antwoord voor je al heel duidelijk is.

Tevens snap ik niet helemaal waar de opmerking van geheimzinnigheid op slaat. De Tele2 medewerkers hebben duidelijk bij je aangegeven dat het een bekend probleem is en dat ze ermee bezig zijn. En dat ze niet exact weten wanneer het opgelost is. That's it. Meer gaat er dan ook niet uitkomen maar geheimzinnig is het zeker niet.

Dus nogmaals. Open een eigen topic. Anders loop je het risico dat je waarschuwingen gaat krijgen voor het breken van de huisreges van het forum.
Oké Baarddraakje...
Bedankt voor je vriendelijke bericht waar totaal geen irritatie blijkt te hebben. Ik kom hier voor het eerst met mijn probleem hoor. Weet ik toch niet dat er zoveel scherpe regels zijn op dit forum. En ja... Geheimzinnig... Omdat ik na het 5e telefoontje (en die was vanmorgen, de andere 4 gisteren) pas te horen krijg wat er aan de hand is. En niet uit haarzelf haar nadat ik vertelde dat ik op het forum had gelezen. Voor mij lijkt het er op dat ze die info dan achter proberen te houden.
PS... Jij lijkt me niet echt een tele2 medewerker. Zij zijn namelijk veel vriendelijker aan de telefoon.
Ik kan me de reactie van matahari76 wel voorstellen omdat het een probleem met een open eind is. Er is geen vooruitzicht op een oplossing.

Daarnaast zal je als Tele2 "acceptabel" moeten communiceren. Dwz hoe langer een probleem zich voortsleept hoe "eerlijker" je moet zijn.
Het argument "technische storing" begint na een langere tijd ongeloofwaardig te worden. Hiermee wordt juist een gevoel van "geheimzinnigheid" gecreëerd.

Uiteindelijk is het werkelijke probleem een "beperking" van een product. Je denk dat je een product geleverd krijgt binnen 3-5 werkdagen maar in werkelijkheid is de levertijd onbekend. Omdat deze beperking bij de leverancier bekend is voordat je het product aanschaft had deze beperking gecommuniceerd moeten worden met een te verwachte levertijd.

Ik denk dat de meeste mensen het best wel zouden accepteren als je zou zeggen dat door een zekere oorzaak de levertijd langer wordt.

Badge
Hoi rensvanderzwan,

Inmiddels is bij een groot gedeelte van de nieuwe abonnementen het activeren gelukt. :)
Bij jou is dit helaas niet het geval, ik heb een bericht uitgezet omdat je problemen niet automatisch zijn opgelost.

Op dit moment kan ik je nog niet meer vertellen omdat alles nu eerst onderzocht moet worden.

Groetjes, Maris
Tele2 levert goedkope abonnementen met veel data en dat trekt klanten. Masr dat goedkope moet ergens vandaan komen natuurlijk.
Vergelijk het eens met vakanties. Wil je geheel verzorgd worden in luxe hotel dan krijg je de service erbij maar is duurder dan in een stacaravan in hetzelfde land.
Alle waar is naar zijn geld.
Beste Maris ,

Dank voor de info. Dan wacht ik nog even af.

grt, Rens
Badge
Hoi!

Ik heb even meegekeken en ik zie dat er een nieuwe sim only abonnement is geactiveerd omdat de problemen nog niet waren opgelost.
Je eerste bestelling heb ik zojuist officieel laten annuleren, je hoeft niet bang te zijn voor dubbele kosten!

Groetjes, Maris
Hoi Maris ,

Inderdaad, Ik heb een nieuwe simkaart gekregen door een nieuw abonnement te bestellen. Inmiddels kan ik al een paar dagen bellen en datagebruiken.

Dank voor de annulering van de oude bestelling.

Groetjes , Rens
Badge
Geen enkel probleem! :D

Groetjes, Maris