Kan niet bellen, geen 4G bereik

  • 18 September 2020
  • 41 reacties
  • 1371 x bekeken

Ik heb al jarenlang een abonnement, maar heb nooit kunnen bellen. Het gaat van 'geen netwerk verbinding" naar "buiten service gebied", of hij blijft kiezen en kiezen en kiezen totdat de verbinding (die nooit tot stand kwam) verbroken wordt. Bij gods gratie heb ik eens verbinding en dan kan de ander mij niet verstaan of de lijn valt constant weg, waardoor je uit een zin met tien woorden er twee kunt horen.

Dit is al jaren zo, maar voorheen werkte de sms en internet in ieder geval nog. Nu ook niet meer. Ik moet letterlijk naar buiten lopen om een enkel streepje ontvangst te krijgen en na meerdere pogingen gaat hij er doorheen. Gebeld worden en smssen ontvangen kan dus ook niet meer want hij gaat niet over omdat ik geen ontvangst heb.

Volgens jullie kaart woon ik midden in het service gebied, maar helaas. Jaren geleden werd er al aan gewerkt, zo kreeg ik te horen, maar nu werkt het helemaal niet meer dus.

 

Ik heb Cas onlangs een PM gestuurd, omdat ik geen lang bericht met alles wat niet werkt op het forum wil achterlaten, maar heb geen reactie mogen ontvangen.  https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=260078


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

41 reacties

Gezien mijn situatie was de discussie naar PM gegaan. Na elke pak hem beet 5x navragen of er nog een update is komt er een reactie, maar zoals gezegd ben ik nog net zo ver als ik 3 maanden geleden begon.

@Cas van Tele2  zie je deze nog wel eens?

Sinds ik deze topic geopend heb ben ik nog net zover als ik begon. Het is na twee maanden (!) gelukt om een nieuwe simkaart te ontvangen en de week ervoor een van Tmobile, maar dit heeft niets opgelost. Waar bij voorgaande keren na vele sms berichtjes met het verzoek te reageren bij gods gratie nog een  reactie kwam, komt er nu helemaal niets meer.

 

Ik had 5 weken geleden een klacht ingediend en kreeg een email bevestiging dat ik binnen een maand (!) een reactie mocht ontvangen. Helemaal in lijn met de rest van de ervaring dus. Maar zelfs deze termijn bleek niet haalbaar, nog geen reactie mogen ontvangen.

 

Ik werk dagelijkse als ondernemer met allerlei bedrijven in binnen en buitenland. Iets als dit heb ik nog niet meegemaakt. Het ENIGE wat Tele2 lukt is elke maand 28 euro afschrijven voor niet geleverde diensten. Ik verwacht deze gerestitueerd te krijgen, want ik kan immers geen gebruik maken voor het onbeperkt internet, bellen en smssen waarvoor ik betaal.

@Cas van Tele2 Zie mijn vorige reactie Cas.
Zoals ik eerder al schreef zit ik in de laatste fase van mijn leven. Ik ben fysiek niet in staat om even een half uur van huis te fietsen (ik heb geen auto of familie e.d. die me even op en neer kan rijden) om jullie te bellen. Daarom nogmaals graag een reactie per email.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Diavata,

Bedankt voor jouw reactie! De technsiche dienst wilt graag telefonisch contact met je in contact komen. Via mail kunnen zij geen ondersteuning bieden.

Zij vragen jou om contact met ons op te nemen, als je aangeeft wat het probleem is dan helpen zij jou direct verder. Ik begrijp dat het lastig bellen is met jouw telefoon maar is er een mogelijkheid dat je contact met ons opneemt? De technische dienst is op dit moment de enige die je verder kan helpen! :thumbsup:

@Cas van Tele2 Ik heb nu pas je reactie kunnen lezen. Dat ze me niet te pakken krijgen is precies het probleem. De beller hoort de telefoon overgaan, maar doordat ik geen bereik heb komt het telefoontje niet binnen. Zelfde met sms. Ik heb geen andere telefoon en die van de boekhouder werkt hier ook niet. Ze kunnen me via de email bereiken. Dat is van KPN en werkt altijd.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Diavata,

Dat vind ik supervervelend om te horen! De technische dienst heeft je gister geprobeerd te bereiken maar dat is zonder succes. Als het goed is hebben zij jou een bericht gestuurd, heb je deze ontvangen? De tekst in het bericht is: Beste klant, we hebben je gebeld, maar we krijgen je niet te pakken. Bel je ons? Ons nummer is 020-754 4444. We houden contact, Tele2

Zij vragen jou om contact met ons op te nemen, als je aangeeft wat het probleem is dan helpen zij jou direct verder. Ik begrijp dat het lastig bellen is met jouw telefoon maar is er een mogelijkheid dat je contact met ons opneemt? De technische dienst is op dit moment de enige die je verder kan helpen! 

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar! :muscle:

@Cas van Tele2 Dit behoeft een reactie en actie! Ik kan niet van lucht leven en 3 weken met enkel een ticket update is ver ondermaats.

@Cas van Tele2  Hoelang gaat dit nog duren Cas? Het is vandaag 3 weken geleden en ik heb nog steeds mijn salaris van september niet. Een rekening van het VGZ is net teruggekomen er staat niet genoeg geld meer op mijn rekening. De boekhouder heeft het saldo van de kaarten nodig voor de aangifte… dit moet opgelost worden!

Hartelijk dank @Cas van Tele2 

Ik heb toevallig net een gesprek kunnen voeren, uiteindelijk werd de verbinding wel weer verbroken en bij de sms die ik probeerde te sturen daarover kwam er “buiten service gebied” dus die ging er niet door totdat ik het 6x geprobeerd had, toen lukte het wel.

Overigens nog een ding… de huisarts zit precies onder een antenne van Tmobile (de praktijk zit in het dorp)

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Diavata,
Bedankt voor jouw reactie! Ik heb meteen een update geplaatst in jouw dossier en ik zorg ervoor dat zo snel mogelijk de volgende stap wordt uitgevoerd. Ik houd je op de hoogte! 

Hi @Cas van Tele2 

Ik heb al eens een andere telefoon geprobeerd (van mijn boekhouder) en dit werkte ook niet. Voor wat het waard is… Mijn huisarts vroeg bij het laatste consult of ik geen mobiel had. Wel een mobiel alleen geen bereik, antwoordde ik. Oh dat is lastig, zei hij. Hij was van Tmobile (voor of na de fusie, dat weet ik niet) overgaan naar KPN ivm hetzelfde probleem.

 

Edit: de problemen zijn overigens exact op de dag van de verhuizing naar hier begonnen. Het toestel heeft in mijn vorige woning probleemloos gewerkt.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Diavata,

Bedankt voor jouw geduld. Ik kan mij voorstellen dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Mijn collega’s van de technische dienst hebben geprobeerd om je te bereiken. Dit is helaas niet gelukt. Zij vragen of je jouw simkaart in een ander toestel kan doen. Want volgens mijn collega’s komen de verbindingsproblemen door het toestel dat je gebruikt.

Wij willen er alles aan doen om dit voor je op te lossen maar als het toestel niet goed is dan werkt het niet. Kan je een ander toestel proberen, of schaf een goedkoop toestel aan. Als je daar hulp bij wilt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar! 

Reputatie 7
Badge +12

 

Ah, top dat Cas het heeft opgepakt. Met mijn tijdelijke oplossing bedoelde ik overigens een prepaid met databundel gebruiken als hotspot. Je kunt dan je telefoon met Tele2 nummer met de prepaid verbinden alsof je met een ‘normaal’ WiFi netwerk verbinding maakt. Je zou dan VoWiFi kunnen aanzetten op je Tele2 telefoon om de sms te kunnen ontvangen. Enige voorwaarde is wel dat sms wel door VoWiFi wordt afgeleverd. Ik hoop dat ze het snel voor je kunnen oplossen!

Het is juist dat sms op het oude netwerk (Tele2 sims) inderdaad ook via Vowifi worden afgeleverd! Met het oude netwerk bedoel ik niet de zendmasten, die staan uit, maar de oude IT systemen voordat klanten worden gemigreerd naar het nieuwe netwerk.

@Cas van Tele2 Wordt hier nog naar gekeken? Je schreef in de PM dat het ongeveer een week zou duren, we zijn nu 11 dagen verder en ik ben nog net zover als ik was. Heb ook nog steeds mijn salaris niet over kunnen boeken (normaal de 21e van de maand) en het lukt ook niet een afspraak met de huisarts te maken. Ze maken geen afspraken meer aan de balie, kan alleen per telefoon of internet. Eerste lukt dus niet, tweede ook niet, omdat je met digid moet inloggen en dat vereist een sms verificatie. Ik heb gezondheidsproblemen en zit in de laatste maanden van mijn leven dus het zou fijn zijn als jullie dit oplossen. Ik heb de telefoon en sms nu meer dan ooit tevoren nodig en zoals gezegd… ik betaal al jarenlang 27 euro per maand om bij gods gratie een sms te kunnen sturen wat nu in de meeste gevallen ook nog niet meer lukt.

Dankjewel weeral Pipo!
Het is een beetje te technisch voor me (ik snap er niets van :) maar ik zal vanmiddag naar een KPN winkel gaan met je oplossing en kijken wat er mogelijk is (mijn internet en email zijn van KPN, vandaar)

Reputatie 7

Dat gaat helaas niet werken (ik kan nergens anders terecht, niet direct iets om op een forum te zetten dus ik wil hier niet over in detail treden, maar ik heb geen familie of wat dan ook. De enige optie zou een openbare computer in de bibliotheek zijn, en dat zie ik niet zitten voor bankzaken)

Het tweede gaat ook niet lukken, daar ik mijn telefoonnummer niet kan aanpassen zonder eerst in te loggen met een sms verificatie.

Maar nogmaals Pipo… ik waardeer je inzet en het meedenken echt heel erg! Dankjewel!

Voor de volledigheid… Cas heeft me een privé bericht gestuurd vanochtend en er is een ticket aangemaakt voor me. Het ligt nu bij de technische dienst.

Ah, top dat Cas het heeft opgepakt. Met mijn tijdelijke oplossing bedoelde ik overigens een prepaid met databundel gebruiken als hotspot. Je kunt dan je telefoon met Tele2 nummer met de prepaid verbinden alsof je met een ‘normaal’ WiFi netwerk verbinding maakt. Je zou dan VoWiFi kunnen aanzetten op je Tele2 telefoon om de sms te kunnen ontvangen. Enige voorwaarde is wel dat sms wel door VoWiFi wordt afgeleverd. Ik hoop dat ze het snel voor je kunnen oplossen!

Dat gaat helaas niet werken (ik kan nergens anders terecht, niet direct iets om op een forum te zetten dus ik wil hier niet over in detail treden, maar ik heb geen familie of wat dan ook. De enige optie zou een openbare computer in de bibliotheek zijn, en dat zie ik niet zitten voor bankzaken)

Het tweede gaat ook niet lukken, daar ik mijn telefoonnummer niet kan aanpassen zonder eerst in te loggen met een sms verificatie.

Maar nogmaals Pipo… ik waardeer je inzet en het meedenken echt heel erg! Dankjewel!

Voor de volledigheid… Cas heeft me een privé bericht gestuurd vanochtend en er is een ticket aangemaakt voor me. Het ligt nu bij de technische dienst.

Reputatie 7

Dan wordt het misschien even buitenshuis bankieren waar je wel dekking hebt. Of een prepaid met internet bundel om als hotspot gebruiken met VoWiFi op je eigen telefoon.

ING, Skrill en Payoneer niet helaas. Dus dan heeft het geen nut te proberen een prepaid te bemachtigen. Bedankt voor de reactie Eric!

Reputatie 7
Badge +12

Helaas werkt doorschakelen alleen voor gesprekken, niet voor sms. Maar soms ondersteunen die 2 way authentificatie services ook spraak.

Ik kan je reacties heel erg waarderen @pipodeclown ! Dankjewel!
Omdat ze helemaal niet binnenkomen (en net als telefoongesprekken van mensen die me gebeld hebben - het logboek laat ze niet zien) denk ik niet dat doorschakelen werkt, maar het is natuurlijk het proberen waard. Zal kijken of ik morgen een prepaid kan lenen van iemand.

DANKJEWEL nogmaals!!!

 

Reputatie 7

Het is niet bedoeld als oplossing maar als betalingen heel dringend zijn, dan zou je je nummer tijdelijk kunnen doorschakelen naar een prepaid nummer zodat daar de sms berichten op binnenkomen.

@Cas van Tele2  Wordt hier nog naar gekeken? Ik had vorige week desgevraagd mijn profiel verder aangevuld, maar geen reactie meer mogen ontvangen.

Dit komt net binnen, dus ik kan nu ook niet meer bij mijn kaart / inkomsten waarover ik als ZZPer belasting moet betalen. De boekhouder moet mijn gegevens (waar ik niet meer bij kan) in oktober hebben.

 
 
Skrill is upgrading the Skrill Prepaid Mastercard® (Card) with additional security features for your online purchases – 3D Secure (3DS). This means you might be asked to confirm online Card payments through a one-time password (OTP) sent to your mobile phone.

To receive the OTPs, please make sure the mobile phone number linked to your account is up-to-date and verified.

Dankjewel Theo!!