beantwoord

Kan ik mijn nummer behouden als mijn abonnement is stopgezet?

  • 2 January 2020
  • 5 reacties
  • 5044 x bekeken

Mijn abonnement is stopgezet 2 weken terug. Is het nog mogelijk om mijn nummer te behouden? Whatsapp werkt namelijk nog wel en zij maken gebruik van je nummer (?). Als mijn nummer niet behouden is, is het dan mogelijk om een hetzelfde nummer uit te kiezen bij een nieuw abonnement?

icon

Beste antwoord door Raaf12 6 January 2020, 16:38

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt bij een andere provider proberen een prepaid of abonnement af te sluiten en dan nummerbehoud aanvragen. Of dat lukt is moeilijk te voorspellen, je kunt namelijk niet meer een bevestigings sms sturen omdat je nummer al uit de lucht is. Zolang je deze telefoon behoud en tot je nummer na een cooldown periode opnieuw wordt uitgegeven blijft whatsapp werken. 

Je kunt bij een andere provider proberen een prepaid of abonnement af te sluiten en dan nummerbehoud aanvragen. Of dat lukt is moeilijk te voorspellen, je kunt namelijk niet meer een bevestigings sms sturen omdat je nummer al uit de lucht is. Zolang je deze telefoon behoud en tot je nummer na een cooldown periode opnieuw wordt uitgegeven blijft whatsapp werken. 

Zijn er providers waar het niet nodig is om een bevestigings- smsje te sturen? Of moet ik een provider bellen o.i.d. om het te regelen? Dankje!

Reputatie 7

Misschien kan een moderator kijken of je nummer nog te redden is als je abonnement weer geactiveerd zou worden. Normaal gesproken is beëindiging van een abonnement (zonder nummerportering naar een andere provider) automatisch verlies van het telefoonnummer.

Whatsapp werkt alleen nog omdat je ooit middels sms verificatie hebt bevestigd dat het nummer van jou is. Zodra je nummer opnieuw wordt uitgedeeld en de nieuwe eigenaar registreert het bij Whatsapp, dan kan jij er in Whatsapp geen gebruik meer van maken.

Is er dus een moderator die hier even naar zou kunnen kijken?

Reputatie 6

Nope, na opzegging wordt je nummer in de pole gestopt en wordt naar verloop van tijd weer uitgegeven.  Dat nummer ben je dus gegarandeerd kwijt. 

Reageer