beantwoord

Kan geen data pakket activeren in Vietnam

• Is lekker bezig
  • 5 reacties
Ik heb nu al 3 sms berichten ( ROZE KLEIN / ROZE GROOT ) naar 1280 gestuurd, maar krijg geen bericht terug, en data werkt dus ook niet op mijn telefoon. Dit werkte vorige week, toen ik Thailand zat prima.

Er werd voorheen ook gewaarschuwd voordat ik het bericht versturde dat het mogelijk geld kon kosten naar dat nummber, maar die waarschuwing zie ik ook niet meer?

De telefoon is wel verbonden met het VN Mobifone - Tele2 NL netwerk.

icon Beste antwoord door eric 5 februari 2019, 09:44

Wat kan zijn is dat de APN niet goed is. Afhankelijk van je toestel type (niet of wel gecertificeerd) wordt soms de APN aangepast naar internet.tele2.se . Check dat even, het moet zijn internet.tele2.nl

Bekijk origineel bericht

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Check (via wifi) in de Tele2 app welke buitenland bundels actief zijn. Soms is sms ontvangst in het buitenland niet volledig betrouwbaar.

Die sms waarschuwing van de telefoon kun je bij het beantwoorden voortaan onderdrukken. Dat heb je dan zelf aangeklikt, het is namelijk geen waarschuwing die het netwerk, maar dus jouw telefoon heeft gegeven. Als je wel die blokkade hebt aangevinkt stuurt je telefoon die smsjes niet meer weg! Check even je telefoon settings. Google kan je helpen voor jouw merk/type.
Ik zie dat er twee bundels actief zijn, kreeg geen bevestiging dus nog een keer geprobeerd. Maar als ik wifi uitzet dan krijg ik geen 4G, dus heb er niet zoveel aan.

Ik heb ondertussen een tweede telefoon met een lokale simkaart, en daar heb ik prima internet op. Dus 4g is wel degelijk beschikbaar.

Heb de telefoon al een keer gereset, maar maakt ook niks uit.
Reputatie 7
Badge +4
Wat kan zijn is dat de APN niet goed is. Afhankelijk van je toestel type (niet of wel gecertificeerd) wordt soms de APN aangepast naar internet.tele2.se . Check dat even, het moet zijn internet.tele2.nl
Reputatie 6
Badge +1
Tijmens schreef:

Ik zie dat er twee bundels actief zijn, kreeg geen bevestiging dus nog een keer geprobeerd. Maar als ik wifi uitzet dan krijg ik geen 4G, dus heb er niet zoveel aan.

Ik heb ondertussen een tweede telefoon met een lokale simkaart, en daar heb ik prima internet op. Dus 4g is wel degelijk beschikbaar.

In Azie zal je geen 4G verbinding hebben met roaming op Tele2 .
Raaf12 schreef:

Tijmens schreef:

In Azie zal je geen 4G verbinding hebben met roaming op Tele2 .

Hoe kan ik internet hebben gehad in Thailand voor 3 maanden? Ik betaal dus voor iets wat niet kan werken in Vietnam? Dat is waar het nu dus op neerkomt,

Tele2 neemt mijn geld, maar het werkt niet?

De APN staat wel degelijk op internet.tele2.nl .
Reputatie 7
Badge +2
In het buitenland internet je via 3G, Tele2 is niet verantwoordelijk voor de 3G dekking in andere landen, als je alleen maar 2G en 4G heb, dan is pech helaas. Veel Aziatische landen zijn vroeg met uitschakelen/terug draaien van 3G.

Check alsnog de tips in deze topic, probeer een andere provider handmatig te selecteren.

https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392
Prima als het G3, maar is natuurlijk wel misleiding van klanten dat een pakket word aangeboden wat niet ondersteund word, en automatische verloopt? Je gaat mij niet vertelen dat een multinational als Tele2 niet weet waar G3 nog beschikbaar is waar niet. Waarom het pakket dan aanbieden via SMS?

Jullie kunnen je met allerlei mooi juridische verhalen indekken, maar een onbruikbaar product is dus verkocht?

Alle andere providers al geprobeerd, en geen van alle werkt.
Reputatie 7
Badge +2
Wat doet je denken dat Nederlandse providers informatie hebben over de dekking in het buitenland? Soms kunnen ze niet eens in Nederland met zekerheid zeggen waar je wel of niet dekking hebt. Je bent afhankelijk van een buitenlandse netwerk, vanuitgaande dat alle je instellingen goed staan en dat geen blokkades / storing in je lijn actief zijn, dan kan slecht of helemaal geen 3G dekking een oorzaak kunnen zijn.

Een ongebruikte bundel kan ook gewoon vergoed worden, je hebt al een lokale simkaar die waarschijnlijk veel goedkoper is dan wat je aan roaming data bundels betaalt.

Reageer