Kan geen 0900 nummer bellen, ondanks toestaan in app.

  • 3 March 2023
  • 3 reacties
  • 376 x bekeken

Goedenavond,

 

Ik kan geen 0900 nummers bellen met mijn One plus nord 2 + tele 2 abonnement. De nummers worden na het bellen automatisch geblokkeerd.  Op de website van tele 2 heb ik dit op toegestaan gezet zonder succes.  Hoe dit op te lossen? 

Marciano van Tele2 1 jaar geleden

Hi Daniel, geen dank, ik ben er om je te helpen! Wat apart dat je niet naar 0900-nummers kunt bellen. Ik zie namelijk helemaal geen blokkades of reden waarom dit niet zou kunnen. Zou je de volgende punten voor me willen controleren/proberen:

  • Is je toestelsoftware up-to-date
  • Netwerkinstellingen resetten
  • Telefoon opnieuw opstarten
  • Kruistest uitvoeren (Het zou namelijk ook aan je simkaart kunnen liggen)

Hoe je een kruistest uitvoert kun je in dit artikel vinden onder het kopje ‘Doe een kruistest’. Zo kunnen we zien of het aan je toestelinstellingen of simkaart ligt. Kun je op het andere toestel ook niet naar een 0900-nummer bellen? Dan ligt het aan de simkaart. Ik wil je dan vragen alvast een nieuwe te bestellen via MijnTele2. Deze ontvang je binnen een paar dagen gratis door de brievenbus.

Ik hoor graag van je wat hieruit komt!

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hi Daniel, geen dank, ik ben er om je te helpen! Wat apart dat je niet naar 0900-nummers kunt bellen. Ik zie namelijk helemaal geen blokkades of reden waarom dit niet zou kunnen. Zou je de volgende punten voor me willen controleren/proberen:

  • Is je toestelsoftware up-to-date
  • Netwerkinstellingen resetten
  • Telefoon opnieuw opstarten
  • Kruistest uitvoeren (Het zou namelijk ook aan je simkaart kunnen liggen)

Hoe je een kruistest uitvoert kun je in dit artikel vinden onder het kopje ‘Doe een kruistest’. Zo kunnen we zien of het aan je toestelinstellingen of simkaart ligt. Kun je op het andere toestel ook niet naar een 0900-nummer bellen? Dan ligt het aan de simkaart. Ik wil je dan vragen alvast een nieuwe te bestellen via MijnTele2. Deze ontvang je binnen een paar dagen gratis door de brievenbus.

Ik hoor graag van je wat hieruit komt!

Hey Daniel, allereerst goed om te lezen dat je de blokkades in MijnTele2 al hebt gevonden! Belde je direct nadat je dit op toestaan had gezegd? Het kan namelijk even duren voordat de instelling verwerkt is. Je zou je toestel ook nog eens kunnen herstarten. Merk je dat het al werkt? Anders zet ik de blokkade er een minuut op en haal hem vervolgens weer weg. Wellicht helpt dat. 

Anders hoor ik graag van je wat er precies gebeurd als je het 0900 nummer belt en hoe je ziet dat ‘ie geblokkeerd wordt. Geen zorgen, we komen er wel uit!

Groetjes,

Marciano

Hoi Marciano, 

 

Bedankt voor je bericht. De functie om 0900 nummers blokkeren staat al enkele maanden uit.  Zodra ik een 0900 nummer bel krijg ik het volgende te horen. "deze oproep is niet toegestaan, bel voor meer informatie klantenservice”.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Daniel, allereerst goed om te lezen dat je de blokkades in MijnTele2 al hebt gevonden! Belde je direct nadat je dit op toestaan had gezegd? Het kan namelijk even duren voordat de instelling verwerkt is. Je zou je toestel ook nog eens kunnen herstarten. Merk je dat het al werkt? Anders zet ik de blokkade er een minuut op en haal hem vervolgens weer weg. Wellicht helpt dat. 

Anders hoor ik graag van je wat er precies gebeurd als je het 0900 nummer belt en hoe je ziet dat ‘ie geblokkeerd wordt. Geen zorgen, we komen er wel uit!

Groetjes,

Marciano

Reageer